تولیدات فرهنگی باید در جامعه احیا شوند ، به مدد انقلاب اسلامی در محافل علمی خوشنام هستیم

به گزارش اخبار ورزشی، معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: فراوری ادبیات، شعر و داستان بسیار مهم است. فراوریات فرهنگی باید در جامعه احیا شوند.

تولیدات فرهنگی باید در جامعه احیا شوند ، به مدد انقلاب اسلامی در محافل علمی خوشنام هستیم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

یعقوب فتح اللهی، معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: انقلاب اسلامی با آوردن تحقیقات علمی به درون دانشگاه آن ها را زنده نموده است، که نماد آن را می توانیم در رتبه علمی ایران در میان کشور های دنیا مشاهده کنیم؛ که بسیار رتبه خوبی است.

وی با بیان اینکه ما در محافل علمی به مدد انقلاب اسلامی خوشنام هستیم؛ اظهار کرد: تمام این مسائل به دلیل پاکی خون شهدا است، ایران قبل از انقلاب اسلامی از نظر علمی صندلیی نداشت در صورتی که اکنون در صندلی رفیعی واقع شده است.

فتح الهی توضیح داد: هرجامعه ای با فراوری زنده است. فراوری تنها مختص به فراوری صنعتی نمی گردد، بلکه فراوری ادبیات، شعر و داستان نیز بسیار مهم است. نمونه شاخص این نوع از فراوری را می توانید در آثار مولانا، سعدی، و حافظ جستجو کنید. فراوریات فرهنگی نیز همچون فراوری ادبی از دیگر مواردی هستند که در گذشته وجود داشته اند و اکنون باید احیا شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس اضافه نمود: هنر نیز از دیگر مواردی است که در آن فراوری صورت می گیرد، زیرا آن ها به خلاقیت نیازمند هستند. پس از این موارد ما به فراوری علم و فراوری صنتی می رسیم. در حقیقت اجتماع چهار فراوری ادبی، فرهنگی-هنری، علم و صنعتی، جامعه را زنده نگه می دارد.

وی اعلام کرد: بنابراین بهتر است ما به فراوری بپردازیم، هرچند غربی ها از آن استفاده نمایند. تمام نظریات دانشمندان ما در گذشته توسط جامعه غربی مورد استفاده واقع شده است. اکنون نیز ضروری است فراوریات خود را افزایش دهیم و از غرب پیشی بگیرم، به طوری که آن ها از فراوریت ما بهره برداری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 905

به "تولیدات فرهنگی باید در جامعه احیا شوند ، به مدد انقلاب اسلامی در محافل علمی خوشنام هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدات فرهنگی باید در جامعه احیا شوند ، به مدد انقلاب اسلامی در محافل علمی خوشنام هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید