خبرنگاران آزاد سازی 60 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین

به گزارش اخبار ورزشی، تهران- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب 21 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بخش مرکزی ورامین، 60 هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد و با حالت اولیه بازگشت.

خبرنگاران آزاد سازی 60 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین

محسن بنائیان روز سه شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی، 21 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش مرکزی ورامین با حکم قضایی تخریب و به حالت اولیه بازگشت و طی آن 60 هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد سازی شد.

وی اظهار کرد: این ساخت و سازهای غیر مجاز عمدتا به صورت دیوار کشی، ساخت باغ ویلا، تفکیک زمین و پی کنی در روستاهای باغخواص، سعدآباد و حسین آباد اجرا شده بود که با حضور کنندگانی از دادستانی، نیروی انتظامی، بخشداری و فرمانداری تخریب و به حالت اولیه بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین تاکید کرد: مالکان این ساخت و سازهای غیرمجاز موظفند تا ظرف 10 روز نسبت به تخلیه مصالح ساختمانی و نخاله های باقیمانده در این اراضی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: کلیه ساخت و سازهای غیر مجاز اجرا شده در اراضی کشاورزی شهرستان ورامین شناسایی و با حکم قضایی تخریب می شود.

بنائیان گفت: از ابتدای امسال تا کنون 163 مورد از ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان ورامین تخریب و 291 هزار و 338 متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.

ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی، تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1123

به "خبرنگاران آزاد سازی 60 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزاد سازی 60 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید