دروازه هند دهلی؛اصلی ترین نماد و جاذبه شهر

به گزارش اخبار ورزشی، این بنای بزرگ و چشم نواز که برای یادبود سربازان جنگجو در مرز افغانستان ساخته شده است، جزو بزرگترین یادبودهایی است که در سرتاسر کشور هند می توان تماشا کرد. اگر شما برنامه ای برای استفاده از موتور جستجو بلیط هواپیما برای سفر به دهلی داشته باشید، مطمئنا در چنین سفری با India Gate آشنا خواهید شد. چراکه این بنا جزو نمادهای اصلی شهر دهلی به شمار می رود.

دروازه هند دهلی؛اصلی ترین نماد و جاذبه شهر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

چرا بازدید از دروازه هند دهلی پیشنهاد می گردد؟

دروازه هند دهلی یکی از جاذبه های گردشگری مهم و ارزشمند در این شهر است.

این سازه از لحاظ معماری نیز زیبایی ، شکوه و عظمت خاصی دارد.

دسترسی به دروازه هند دهلی بسیار آسان بوده و اطراف آن پر از جاهای دیدنی دهلی است.

دروازه هند دهلی یکی از نمادهای ملی گرایی در هندوستان به شمار می رود.

تاریخچه دروازه هند دهلی

دروازه هند دهلی در سال 1931 میلادی ساخته شد. البته کار طراحی و ساخت آن چند سال پس از اتمام جنگ دنیای اول یعنی در سال 1921 آغاز شده بود. این بنا، یکی از چندین بنای ساخته شده توسط بریتانیایی ها در هندوستان به شمار می رود.

هدف اصلی ساخت دروازه هند دهلی، بزرگداشت یاد بیش از 70 هزار سربازی بود که در جنگ دنیای اول جان خود را از دست داده بودند که از بین آنها، نام بیش از 13 هزار نفر بر روی دیواره های دروازه حک شده است. همانطور که پیشتر ذکر شد، امروزه دروازه هند نمادی ملی گرایان کشور بوده و حتی هر سال در تاریخ 26 ژانویه، بخشی از برنامه رژه روز استقلال هند در کنار این دروازه اجرا می گردد.

معماری دروازه هند دهلی

دروازه هند بنای 42 متری چشم نوازی است که یک معمار بریتانیایی به نام لیتینز آن را طراحی نموده است. این سازه دوست داشتنی که احتمالا شما را به یاد طاق پیروزی فرانسه خواهد انداخت، در مرکز دهلی و در فضایی بسیار وسیع و گسترده ساخته شده است.

نورپردازی های شبانه ای که بر روی آن انجام می گردد، همیشه زیبایی خاصی به معماری بزرگ دروازه هند دهلی می بخشند. البته فواره ها و فضای سبزی هم که در محوطه آن به وجود آمده اند، همگی تاثیر شگرفی بر افزایش شکوه و زیبایی دروازه هند دهلی دارند.

بدنه دروازه هند دهلی از جنس سنگ ماسه و گرانیت است. همچنین در بخش هایی از آن می توان شاهد کاربرد مرمر سیاه نیز بود. گفتنی است که اندازه عرض دروازه هند نیز به بیش از 9 متر می رسد. بدین ترتیب همانطور که پیشتر اشاره شد، دروازه هند دهلی را باید جزو بزرگ ترین پروژه های یادبود ملی در هند دانست.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دروازه هند دهلی چه قدر است؟

درواز هند یکی از معدود جاهای دیدنی دهلی است که برای بازدید از آن نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. بنابراین شما هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی دهلی و سفر به این شهر، می توانید برنامه ویژه ای برای بازدید از این مکان ترتیب دهید و در عرض حدودا 1 ساعت این سازه معماری بزرگ و تماشایی را مورد قرار دهید. البته اطراف این مکان پر از جاهای دیدنی مختلف است که شما می توانید از آنها نیز بازدید کنید.

فصل مناسب برای بازدید از دروازه هند دهلی چه زمانی است؟

از آنجایی که آب و هوای شهر دهلی از آغاز ماه آبان تا اواخر اسفند در شرایط مناسبی واقع شده است، فصل مناسب برای بازدید از دروازه هند دهلی نیز می تواند همین ایام باشد. گفتنی است که در ایام ذکرشده، دهلی دارای آب و هوای بسیار مطبوعی بوده و معمولا این ایام، فصل رویش گل ها و گیاهان در شهر دهلی به شمار می رود.

چگونه به دروازه هند دهلی برویم؟

نزدیک ترین ایستگاه مترو به دروازه هند دهلی سکرتاریال نام دارد. این ایستگاه که بر روی خط زرد رنگ مترو قرار گرفته، در 2.3 کیلومتری دروازه هند واقع شده است. البته ایستگاه دیگری به نام باراخامبا نیز که بر روی خط مترو آبی رنگ دهلی دیده می گردد، تنها 3 کیلومتر با دروازه دهلی فاصله دارد.

بنابراین شما با سوار شدن به مترو یکی از این دو خطوط به راحتی می توانید به تماشای یکی از مکان های دیدنی دهلی بروید. ناگفته نماند که اتوبوس هایی که به سمت عمارت پاتالیا در حرکت هستند نیز گزینه مناسبی برای دسترسی به دروازه هند دهلی به شمار می فرایند.

در نزدیکی دروازه هند دهلی از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک بچه ها: 350 متر

پارک شاه دنیا: 1.1 کیلومتر

دروازه شعر شاه سوری: 1.4 کیلومتر

قلعه پورانا: 2 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی دروازه هند دهلی برای اقامت وجود دارد؟

هتل اویو بلو: 1.6 کیلومتر

هتل استاف گیت: 1.8 کیلومتر

هتل امبسدور: 1.8 کیلومتر

هتل تاج محل: 1.9 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به دروازه هند دهلی هستند؟

رستوران شارما سوئیتس: 600 متر

رستوران چیکن این: 900 متر

رستوران یلو بریک رود: 1.1 کیلومتر

رستوران یوم یوم: 2 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1451

به "دروازه هند دهلی؛اصلی ترین نماد و جاذبه شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروازه هند دهلی؛اصلی ترین نماد و جاذبه شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید