دستاوردهای اجلاس راه ابریشم برای همدان

به گزارش اخبار ورزشی، فاطمه کاظمی- همدان ـ خبرنگار :اجلاس جهانی راه ابریشم در حالی روز یکشنبه به کار خود انتها داد که تاسیس دفتر منطقه ای یونسکو در همدان و پیگیری ثبت جهانی یکی از آثار تاریخی همدان دستاورد بزرگ آن محسوب می شود.

دستاوردهای اجلاس راه ابریشم برای همدان

دبیر اجرایی این همایش در آخرین روز از برگزاری آن به خبرنگاران گفت: به رغم مصوبه صریح هیات امنای یونسکو در سال های گذشته مبنی بر ممنوعیت تاسیس دفتر منطقه ای، این هیات امنا در اجلاس راه ابریشم تاسیس دفتر منطقه ای را در همدان تصویب کردند. حسن محمدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهم این اجلاس مطرح شدن ثبت جهانی یکی از آثار تاریخی همدان به عنوان مطالبه ای عمومی بود. ضمن این که مسئولان یونسکو وعده داده اند تا 2 سال آینده یکی از آثار تاریخی همدان ثبت جهانی شود.

وی ادامه داد: انتخاب همدان به عنوان شهر خلاق از اتفاقات خوب دیگر این اجلاس جهانی محسوب می شود. مهم ترین هدف ما آشنایی مسئولان یونسکو با ظرفیت های همدان بود، اما دستاوردهای این اجلاس خارج از تصور ما بود و اتفاقات خوبی افتاد. دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم اضافه نمود: در کنار مصوبات گفته شده، همدان به عنوان پایتخت فرهنگی معرفی گشت. این که در همدان پیروان ادیان مختلف در کنار هم زندگی می کردند و با وجود مسجد، کلیسا و کنیسه همدانی ها به گفت وگوی ادیان می پرداختند برای مهمانان جالب بود. قبلا شهرهای یزد و کمی هم اصفهان به عنوان شهرهای گفت وگوی ادیان شناخته می شدند، اما حالا همدان را نیز به این عنوان شناخته اند. محمدی گفت: 3 نشست کلی ثبت میراث جهانی، گفت وگوی ادیان و گفت وگوی تمدن ها موضوع این اجلاس را تشکیل می دادند و از آنجایی که مباحث جدا از هم بودند، اجلاس اختتامیه رسمی نداشت و فقط

جلسه جمع بندی برگزار گشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 333

به "دستاوردهای اجلاس راه ابریشم برای همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای اجلاس راه ابریشم برای همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید