تور ارزان استرالیا: رانندگی مهیج در جاده رودخانه گیب؛ استرالیا

به گزارش اخبار ورزشی، ماجراجویی در طبیعت وحشی استرالیا همواره می تواند مهیج و وسوسه انگیز باشد. جاده رودخانه گیب در دل حیات وحش استرالیا گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید.

تور ارزان استرالیا: رانندگی مهیج در جاده رودخانه گیب؛ استرالیا

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

استرالیا کشوری است که هیچ مرز خاکی با سایر کشورها ندارد و در میان آب های اقیانوس آرام، منجمد جنوبی و اقیانوس هند واقع شده است. این کشور، سرزمین تقریبا همواری است که فلات ها و رشته کوه هایی را در خود جای داده است.

تقریبا خاک بیشتر استرالیا بیابانی و خشک است، اما برترین پوشش گیاهی را دارد و زیستگاه حیواناتی چون کوالا و کانگورو است. این کشور از دید گردشگران بسیار زیبا است و جاذبه های شهری و طبیعی بسیاری دارد. اما اگر می خواهید تنها طبیعت استرالیا را لمس کنید و در پی ماجراجویی و طبیعت گردی هستید باید خیابان ها و جاده های راحت و ایمن شهرها را کنار بگذارید، به خود سختی دهید و با جاده رودخانه گیب روبه رو شوید.

این جاده از دل منطقه کیمبرلی عبور می نماید و یک جاده فرعی است که مسافت دسترسی را 200 کیلومتر کوتاه تر می نماید. اما سرعت رانندگی شما قطعا آهسته تر خواهد بود چون خبری از جاده صاف و آسفالت نیست. در این جاده باید دل خود را به دریا بزنید و انتظار هر نوع اتفاقی را داشته باشید. گاهی از راستاهای صعب العبور گذر خواهید کرد و گاهی از میان آب های رودخانه!

کیمبرلی یکی از منطقه ها مجذوب نماینده گردشگری در این کشور است. خطوط ساحلی چشم گیر و سازه های سنگی خارق العاده ای دارد. نقاشی های سنگی برادشاو در این منطقه مشهور هستند که امروزه به گویون گویون معروفیت یافته اند. هرچند تعیین نیست چند سال قدمت دارند و چه کسی آن ها را خلق نموده است. این آثار باستانی سالیان سال است که در دل صخره ها و بدون نگهداری در میان طبیعت حفظ شده اند.

برای لذت بردن از این جاده نباید عجله کرد بلکه باید زمان خود را در گوشه گوشه این جاده صرف کنید. اگر با سرعت رانندگی کنید سنگ های لغزان، چاله های غیرمنتظره و لبه های تیز می تواند منجر به پنچر شدن تایر ماشین تان گردد. برای گذر از این راستا همراه داشتن زاپاس ضروری خواهد بود. بسیاری از جاذبه ها و تماشای های این جاده خارج از راستا اصلی قرار دارند پس نباید عجله کنید و باید به تماشا آن ها نیز بروید.

اگر برای رسیدن به مقصد عجله دارید بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید و چند روزی را در برنامه سفر خود، برای گذر از این جاده در نظر بگیرید. اگر به سمت جنوب می روید می توانید در کمپ مورنینگتون و اگر به سمت شمال می روید در کمپ کالومبورا توقف کنید. در این کمپ ها می توانید تجربیاتی چون قایق سواری، کوهنوری و صخره نوردی داشته باشید و در نهایت به بازدید از آبشارهای میچل بروید. این کمپ ها در جاده خدمات خوبی را با قیمت مناسبی به گردشگران ارائه می دهند. کمپ مورنینگتون که در نزدیکی رودخانه فیتزوری قرار گرفته است، حدود 3 هزار کیلومتر از دره ها و آبشارها را شامل می گردد. می توانید از قایق های تفریحی برای گردش در رودخانه بهره ببرید. شب هنگام، زیر ستاره ها استراحت کنید و غروب آفتاب را در آسمان خارق العاده استرالیا ببینید. در این پناهگاه بیش از 200 گونه پرنده وجود دارد.

ال کوسترو یکی از کسب و کارهای پیروز در این جاده است که کمپ هایش به مسافران با هر توانایی اقتصادی که باشند خدمات لوکس و معمولی ارایه می دهد. هم چنین همان طور که گردشگران به حیوانات این جاده اهمیت بسیاری می دهند، ال کوسترو ایستگاه های مخصوص نگهداری از گاوها را نیز احداث نموده است تا از گاوهای جاده محافظت گردد. برای رسیدن به کمپ ال کاسترو باید از دو رودخانه دوراک و پنتکوست با ماشین عبور کنید. برای عبور از این رودخانه هم چنین می توانید ماشین خود را پارک کنید و از قایق بهره ببرید یا با پای پیاده از آن عبور کنید. اگر پول کافی هم همراه دارید می توانید از هلی کوپتر بهره ببرید.

ٰتماشای های بسیاری در این جاده وجود دارد و عموما مسافران این جاده به سوی جنوب حرکت می نمایند تا بتوانند حیات وحش استرالیا را ببینند. سفر به سمت شرق در این جاده شما را به سوی درخت هویت کیمبرلی می رساند.

بازدید از این قسمت جاده در فصل های بارانی زیباتر خواهد بود. از این منطقه تنها 144 کیلومتر با بزرگراه فاصله خواهید داشت. اما قبل از حرکت به سمت آن در این جاده به آرامی سفر کنید تا تونل زیرزمینی کریک و دیواره صخره ای وینجانا را هم ببینید.

در راستا جاده می توانید به آبشارهای میچل بروید و در آن آب تنی کنید. این آبشارها در استرالیا بسیار معروف هستند. شنا کردن در استخرهای طبیعی کنار آبشارها لذت بخش خواهد بود اما در بعضی منطقه ها خاص، کروکودیل ها زندگی می نمایند که باید مراقب آن ها هم باشید.

در فصل گرما، هلی کوپترها به مسافران خدمات گردشگری بر فراز آبشارها ارایه می دهند. این هلیکوپترها از فرودگاه جاده ای میچل پلاتو به سمت کمپ ساحلی کیمبرلی پرواز می نمایند. رودخانه های موجود در راستا جاده از تماشای های آن هستند.

آغاز راستا

  • دربی در غرب استرالیا

خاتمه راستا

  • کونونارا در غرب استرالیا

مسافت

  • 704 کیلومتر

راستاهای دسترسی

  • رانندگی از بزرگراه های بروم و داروین یا پرواز با هلی کوپترها

زمان مناسب برای رانندگی

  • پس از فصل بارندگی اوایل ماه فروردین که هوا گرم تر می گردد

محل اقامت

  • کمپ شخصی، اقامت در کمپ های جاده هم چون ال کاسترو

خودروی مورد احتیاج

  • خودروی چهارچرخ متحرک
منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1807

به "تور ارزان استرالیا: رانندگی مهیج در جاده رودخانه گیب؛ استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: رانندگی مهیج در جاده رودخانه گیب؛ استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید