راهنمای سفر به هیروشیما

به گزارش اخبار ورزشی، راهنمای سفر به شهر هیروشیما

شهر هیروشیما به دلیل اینکه اولین شهری است که مورد بمباران هسته ای در دنیا قرار گرفت، در فکر عموم مردم شهری ویران و خرابه است؛ اما کاملا فکر اشتباهی است. ژاپنی ها با اراده و پشتکاری که در طول این سال ها داشته اند، شهر ویرانه خود را به شهری مدرن و شیک تبدیل کرده اند. هم اکنون هیروشیما به عنوان یکی از قطب های گردشگری در سفر به کشور ژاپن به شمار می رود. دلیلش هم همان فاجعه اتمی است که از طریق ایالات متحده ظرف سه روز بر سر مردم شهر هیروشیما به وقوع پیوست. اما جدا از این موارد، این شهر دارای فرهنگ و تاریخ بسیار غنی می باشد و با جاذبه های گردشگری زیادی دارد، می تواند سفر خوبی برای گردشگران باشد. اما قبل از سفر حتما راهنمای سفر به هیروشیما را مطالعه نمایید. با خبرنگاران باشید تا سری به این شهر ژاپنی بزنیم.

راهنمای سفر به هیروشیما

مختصری از تاریخ

هیروشیما شهری است که معروف به بمباران اتمی در دنیا است. شهر هیروشیما در جنگ دنیای دوم به وسیله دولت آمریکا مورد حمله قرار گرفت و به فاصله سه روز دو بمب 60 کیلوگرمی اتمی از فاصله 576 متری بر سر مردم این شهر فرود آمد. فاجعه ای که در تاریخ به ثبت رسید. بیش از 100 هزار نفر در این بمباران جان خود را از دست دادند.

دو سوم ساختمان های هیروشیما از جمله کارخانه های فولادسازی و صنعتی چون میتسوبیشی در اثر این بمباران نابود شدند. تنها چیزی که از شهر باقی ماند، ساختمان تالار ترویج صنعتی استانی هیروشیما بود که انفجار، بالای گنبد این بنا رخ می دهد و به خاطر قرار گرفتن در کانون مرکزی انفجار، کاملاً ویران نشد.

اطلاعات کلی درباره شهر هیروشیما

زبان: ژاپنی

واحد پول: ین

واحد برق: 220 تا 240 ولت

فرودگاه ها: فرودگاه هیروشیما، فرودگاه هیرشیما-نیشی

شماره های اضطراری:

پلیس : 110

آتش نشانی و آمبولانس: 119

آب و هوا

شهر هیروشیما در ژاپن دارای آب و هوای نیمه گرراستای و مرطوب می باشد. زمستان ها در این شهر هوا سرد و تابستان های گرمی دارد. در ماه های تیر و مرداد دمای هوا بسیار گرم می باشد. بر خلاف دیگر نقاط ژاپن هیروشیما از تابش آفتاب به طور کامل در طول سال بهره می برد. بهترین زمان سفر به این شهر تابستان است.

اقامت در شهر هیروشیما

اگر قصد سفر به شهر هیروشیما را دارید، این موضوع را باید بدانید که در این شهر متاسفانه تعداد هاستل ها محدود است. اما با توجه به کم بودن تعداد، آنها از کیفیت خوبی بهره می برند. همه اتاق های هاستل های این شهر دارای وای فای هستند. بر خلاف هاستل، شهر هیروشیما دارای هتل های متعددی است. نکته حائز اهمیت این است که اگر چند شب در هتل های این شهر اقامت داشته باشید، تخفیف هایی شامل حالتان می شود. برای رزور هتل چند پیشنهاد داریم برایتان که هم از لحاظ هزینه و هم کیفیت خوب باشد:

Sheraton Grand Hotel Hiroshima, RIHGA Royal Hotel Hiroshima, ANA Crowne Plaza Hiroshima

هر سه این هتل ها، 4 ستاره بوده و امکاناتی نظیر استخر، رستوران، تهویه اتاق ها و همچنین دیگر امکانات ضروری جهت رفاه حال مسافران بهره می برند. هزینه هتل های این شهر اقتصادی است.

شکم گردی در مقصد

مجذوب کننده ترین قسمت سفر، شکم گردی است. کشور ژاپن جزو کشورهایی می باشد که کمی تهیه غذا در آن با ذائقه ایرانی ها مطابقت ندارد، اما ما تعدادی از غذاها که دارای ترکیبات مرغ و گوشت هستند را معرفی می کنیم تا مسئله ای بابت تهیه غذا نداشته باشید.

  • ایواشی نو کابایاکی دون

این غذا که بین مردم ژاپن بسیار محبوب است و طعم بسیار خوبی هم دارد، نوعی ماهی بوده که در روزی به نام روز گاو مردم ژاپن مطابق با رسومشان آن را تهیه می کنند و می خورند

  • مرغ تری-یاکی کم نمک

دیگر غذای محبوب و خوشمزه در ژاپن مرغ تری-یاکی کم نمک است. این غذا ترکیبی از گوشت، مرغ و ادویه های محلی است.

  • ناسو نو دنگاکو و نیمونو

غذای دیگری که می تواند به عنوان یک انتخاب لذیذ محسوب شود، خوراک ناسو نو دنگاکو و نیمونو است که ترکیبی از بادمجون و فلفل و سس سویا می باشد.

  • سوشی

هر قطعه سوشی را نیز می توانید با پرداخت 125 تا 620 ین تهیه کنید .

در نهایت برای هر وعده فست فود باید متحمل پرداخت حدود 750 ین شوید. یک وعده غذا در رستوران های هیروشیما اگر تنها باشید 700.00 ین و اگر دو نفره به رستوران برید 3.000.00 می باشد. هزینه آب معدنی 104 ین بوده و اگر شما اهل نوشیدن قهوه به طور روزانه هستید باید 450 ین هم بابت نوشیدنی خود در این شهر بپردازید.

قیمت هر ین به تاریخ 12 دی ماه 1396، 380 تومان است.

هزینه حمل و نقل

دو نوع وسیله حمل و نقل در هیروشیما وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به سرتاسر شهر سفر کنید. تراموا و اتوبوس های شهری، این دو وسیله نقلیه ای هستند که با پرداخت 200.00 ین به طور روزانه و 15.000.00 ین به طور ماهانه می توانید از آنها استفاده نمایید. سیستم متروی این شهر به نام Astram بعد از ساعت 6 صبح هر چند دقیقه یک بار اقدام به جابجایی مسافران می کند .

جاذبه های مهم گردشگری

  • موزه خاطرات بمب اتمی و پارک صلح

موزه مذکور تاریخ شهر هیروشیما را قبل و بعد از انفجار فاجعه آمیز بمب اتم به تصویر می کشد . در واقع در این موزه، یک تجربه علمی به وسیله تعداد زیادی عکس و فیلم و میزان زیادی اطلاعات را در زمینه اثر رادیو اکتیو روی مردم، در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند. این مکان بسیار پر بازدید است، خصوصا بخش بنای یادبود بچه ها آن که جلب توجه می کند.

  • قلعه هیروشیما

اگرچه قلعه ای اصلی به وسیله انفجار اتمی محو شد، اما بازسازی آن فرصتی عالی را برای آگاهی از تاریخ این شهر و سبک زندگی مردم در روزگاران گذشته به وجود آورد. در سفر به هیروشیما بازدید از این مکان را از دست ندهید.

  • جزیره مایجیما (Miyajima)

مایجیما یک جزیره، درست بیرون از هیروشیما است که به خاطر دروازه torii که سر از آب برآورده، مشهور است . مایجیما یعنی جزیره مقدس، پس مطمئن شوید از Itsukushima, زیارتگاهی که بر روی آب واقع شده است, بازدید کنید. علاوه بر این ها در این ناحیه راستا پیاده روی زیبایی وجود دارد که ارزش این جزیره را برای یک سفر یک روزه دوچندان می کند. با استفاده از یک کشتی به این نقطه سفر کنید، چرا که چشم انداز ها بکری را در طول راستا مشاهده خواهید کرد.

  • پارک Chuo

از دیگر جاذبه هایی که در سفر به هیروشیما می توانید از آن بازدید کنید، پارک Chuo می باشد. پارک مذکور در وسط شهر واقع شده است. این گستره سرسبز قلعه هیروشیما، زیارتگاه Gokoku، تعدادی موزه و راستاهایی عالی برای دویدن و پیاده روی را در خود جای داده است. اغلب در این پارک بازی های فوتبال، فوتبال آمریکایی و وحتی بازی فریزبی برگزار می شود که می توانید یا در آن ها شرکت کنید یا از تماشای آنها لذت ببرید.

  • باغ Shukkeien

یک مکان فوق العاده برای کسانی که می خواهند از شر افسردگی و انرژی های منفی رها شوند، باغ های متراکم و زیبای Shukkeien است. این باغ ها احساسی از دنیای متفاوت را در شما پدید می آورند. قدم قدم در راستاهای تو در توی این باغ ها باعث می شود که تجربه دلچسبی داشته باشید.

فستیوال ها

  • جشنواره گل (به طور سالانه در خاتمه اولین هفته ماه May برگزار می شود).
  • مراسم یادبود صلح هیروشیما 6 August در پارک یاد بود صلح هیروشیما

بایدها و نبایدها

  • حتی الامکان سعی کنید که راستاهای نزدیک را پیاده سفر کنید تا هزینه کمتری در سفر بابت وسایل نقلیه بپردازید.
  • سه سوپ کاری، رامن و دانبری از بهترین و ارزان ترین غذاها در ژاپن هستند که می توانید با کمترین هزینه، بهترین غذا را بخورید.
منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1853

به "راهنمای سفر به هیروشیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هیروشیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید