روایت سرهنگی از آنچه که رخ داد به چاپ مجدد رسید

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران : مجموعه سه جلدی آنچه رخ داد شامل جذاب ترین خاطرات برگرفته از 65 عنوان کتاب نظامیان عراقی، با انتخاب، تدوین و توضیح مرتضی سرهنگی، در دومین چاپ خود با تغییر جلد همراه شده است.

روایت سرهنگی از آنچه که رخ داد به چاپ مجدد رسید

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران ، در این مجموعه به تناسب هر خاطره شرحی نوشته شده و منبع آن تعیین و برخی از مکان ها و اشخاص نیز گویا شده اند تا خواننده از کتاب، راوی و اتفاق هایی که قبل و بعد از این خاطره می افتند، آگاه باشد. همچنین برای هر خاطره هم عنوانی انتخاب شده و تصویر برخی از فرماندهان عراقی هم آورده شده است.

این خاطرات از متن کتاب های نظامیان عراقی، قاب گرفته شده و بیرون آمده اند و در مجموعه آنچه رخ داد، پر انرژی هستند و به لحاظ روایت، ساختمان محکمی دارند.

خاطرات با این که از دل کتاب بیرون آمده اند، دارای پیکره ای مستقل اند و شباهت بسیاری به داستان کوتاه و نمایشنامه دارند و مشکل می توان سرانجام آن ها را پیش بینی کرد.

به گفته سرهنگی کوشش شده در این 30 خاطره صدای گلوله کمتر شنیده گردد. خاطرات انتخاب شده، بیشتر انسانی و برش هایی از حاشیه و متن جنگ عراقی ها با ماست و لحظه هایی وجود دارند که ناگهان همه چیز دگرگون می گردد.

سرهنگی درباره چرایی جذابیت خاطرات نظامیان عراقی می گوید: خاطرات نظامیان عراقی برای من جذاب است، زیرا احساس می کنم به حوادث جنگ رسمیت بیشتری می دهند. وقتی طرف دیگر هم درباره دفاع ما حرف می زند، نکات و اتفاق های تازه ای را مطرح می نماید که ما قادر به دیدن آن ها نبودیم. این اطلاعات همچنین یاری می نماید تصاویر تازه ای از جنگ عراق با ایران را ببینیم و قضاوت منصفانه ای داشته باشیم.

مجموعه سه جلدی آنچه رخ داد، فراوری دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که سوره مهر آن را تجدید چاپ نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 672

به "روایت سرهنگی از آنچه که رخ داد به چاپ مجدد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت سرهنگی از آنچه که رخ داد به چاپ مجدد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید