تور ارمنستان ارزان: صومعه های تاریخی ارمنستان، گنجینه ای ماندگار

به گزارش اخبار ورزشی، بازدید از قدیمی ترین صومعه های دنیا در ارمنستان

حدس می زنید اولین کشور مسیحی در کجای این کره خاکی واقع شده است؟ شاید ایتالیا اولین جوابی باشد که به فکر می رسد، اما جواب صحیحی نیست، در اصل ارمنستان، نخستین کشور مسیحی است.

تور ارمنستان ارزان: صومعه های تاریخی ارمنستان، گنجینه ای ماندگار

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ارمنستان، کشوری کوچک در قفقاز است که اولین کشوری است که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود در سال 301 قمری پذیرفت. در واقع دین مسیحیت پس از مرگ عیسی مسیح، به سرعت در این کشور توسعه یافت. به همین علت هزاران بنا و شیء مذهبی در سراسر این کشور وجود دارد.

کشور ارمنستان دارای لقب موزه غیر مسقف مسیحیت می باشد که از نظر بنده نیز توصیفی بجا است.

  • صومعه تاتو

یکی از دورترین صومعه های موجود، تاتو می باشد. به همین علت متاسفانه بیشتر مسافران از دیدن این صومعه صرف نظر می نمایند. اما ما به شما قول می دهیم که این جهت طولانی ارزش دیدن این مکان فوق العاده را دارد. این صومعه واقع در ارتفاعات صخره های مشرف به یک دره زیبا می باشد. این بنا متعلق به قرن 9 بوده و دارای حس و حالی مربوط به اوایل قرون وسطی است. هنوز در این مکان راهبانی زندگی می نمایند که می توانید آنها را که لباس های مخصوص به صورت گروهی در حال حرکت هستند، دیدن کنید.

چگونه به صومعه تاتو برویم؟

صومعه تاتو در 250 کیلومتری جنوب شرقی ایروان واقع شده است. سفر به این مکان بیش از 6 ساعت طول کشیده و برترین راه برای دیدن از آن، استفاده از تور و یا اتومبیل شخصی می باشد.

به علاوه می توانید با استفاده از مینی ون های ماشروتکا از ایستگاه اتوبوس کیلیکیا در ایروان به گوریس رفته (این مینی ون ها یک بار در روز حرکت نموده و 3000 درم قیمت دارند) و یا به صورت گروهی تاکسی بگیرید. بیشتر مردم یک تاکسی را از گوریس به تله کابین بال های تاتو (Wings of Tatev) واقع در روستای هالیدزور (جهت 22 کیلومتری)، اجاره می نمایند. تله کابین میان هالیدزور و صومعه تاتو، دارای قیمت 5000 درمی برای رفت و برگشت می باشد. به علاوه تعدادی مینی ون در بازار خیابان سیونیکی در گوریس وجود دارند که مستقیم به تاتو می فرایند. ما بعلاوه با گروهی روبرو شدیم که قصد سفر پیاده به این منطقه را داشتند.

  • صومعه سواناوانک

صومعه سواناوانک که در بالای تپه ها واقع است، ممکن است یکی از بزرگ ترین صومعه های موجود در ارمنستان نباشد اما برترین چشم انداز را دارد. این صومعه در شبه جزیره ای در شمال شهر سوان واقع بوده و دارای منظره ها 360 درجه ای از دریاچه سوان و کوه های پوشیده از برف اطراف می باشد.

شاهزاده مریم این کلیسا را در سال 874 میلادی یافت و از آنجا که این شاهزاده شخصیت رمانتیکی داشت، در کوشه و کنار ارمنستان کلیساهایی را به یادبود شوهر خود ساخته است. به علاوه در قرن 19، راهبان منحرف در این مکان دور افتاده گردهم جمع می شدند.

سواناوانک در ابتدا بر روی جزیره ای ساخته شده بود، اما پس از خالی کردن مصنوعی دریاچه ایروان در دوره شوروی، این جزیره تبدیل به یک شبه جزیره بر روی تپه ها شد، که البته این مکان دیگر برای راهبان منحرف، دور افتاده به نظر نمی آمد.

چگونه به صومعه سواناوانک برویم؟

صومعه سواناوانک در 82 کیلومتری شمال شرقی ایروان واقع است. تعداد بی شماری شرکت های تور و هتل دارای برنامه های یک روزه برای سفر به دریاچه یوان هستند که شامل ملاقات از این صومعه نیز می باشد. پس از رزرو هتل در ارمنستان ایروان و راهی این سفر شدن به سراغ تورهای بازدید هم بروید. شما بعلاوه می توانید با استفاده از مینی ون ها از ایستگاه شمالی ایروان به این مکان بروید. به همین جهت برای رزرو جایگاه می بایست در ساعت 10 صبح به این محل مراجعه کنید. از دریاچه سوان می توان با استفاده از تاکسی به صومعه رفت (1000-1500 درم هزینه).

  • صومعه ساناهین

صومعه ساناهین در دره های عمیق دبد واقع است. این صومعه در نقطه ای دور در شمال ارمنستان بوده اما بسیار در معماری قرون وسطی سرتاسر این کشور تاثیرگذار است. صومعه ساناهین به علت اهمیت معماری، یکی از مکان های میراث دنیای یونسکو می باشد.

این صومعه به همراه صومعه حقپت، متعلق به دوره بیزانس از قرن 10 تا 13 می باشد. از این نکات به عنوان مرکزی مهم برای یادگیری در قرون وسطی استفاده می شد. به همین علت می توانید کتاب خانه ها، مکان های مخفی و نسخه های خطی بسیاری را متعلق به دوره قرون وسطی در این مکان بیابید.

ما پیشنهاد می کنیم با پرداخت مبلغی ناچیز از تور رسمی این مکان بهره ببرید. راهنمای تور از تمامی نقاط صومعه بازدید نموده و اطلاعات گرانبهایی را در رابطه با تاریخ ساناهین در اختیار شما قرار می دهد.

چگونه به صومعه ساناهین برویم؟

ساناهین در نزدیکی دریاچه الوردی در صخره های عمیق دبد، در 165 کیلومتری شمال ایروان واقع است. ما با استفاده از اتومبیل نیسان میکرا خود به این مکان رفتیم که کاری بس اشتباه بود. به علت رسیدگی به جاده (که تا سال 2018 نیز طول خواهد کشید)، جهت اصلی به این مکان مسدود بوده و جهت جایگزین نیز نیازمند ماشی ن های دو دیفرانسیل است. در غیر این صورت رانندگی به این مکان بسیار سخت می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1828

به "تور ارمنستان ارزان: صومعه های تاریخی ارمنستان، گنجینه ای ماندگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: صومعه های تاریخی ارمنستان، گنجینه ای ماندگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید