طالبان: آمریکا توافق دوحه را نقض نموده است

به گزارش اخبار ورزشی، طالبان آمریکا را به نقض مفاد توافق صلح دوحه میان این گروه و واشنگتن متهم کرد.

طالبان: آمریکا توافق دوحه را نقض نموده است

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه طلوع افغانستان، قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان، با انتشار بیانیه ای با متهم کردن واشنگتن به نقض توافق صلح دوحه، نیرو های آمریکایی را تهدید کرد عواقب حملات هوایی به مواضع طالبان متوجه آمریکا خواهد بود.

احمدی همچنین با بیان اینکه بمباران هوایی نیرو های آمریکایی در استان هلمند، بی مورد بوده، اضافه نمود: واشنگتن با این اقدامات برای چندمین بار توافقنامه قطر را نقض نموده است.

قاری احمدی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس توافقنامه صلح امضا شده میان آمریکا و گروه طالبان در ماه فوریه 2020، نیرو های آمریکایی نباید به جز مناطق درگیری و هنگام جنگ، منطقه دیگری را مورد هدف قرار و بمباران نمایند.

این در حالی است که طالبان کوشش های خود را برای حمله و تصرف به استان هلمند در جنوب افغانستان شروع نموده و حملات هوایی آمریکا در پاسخ به اقدامات این گروه و در حمایت از نیرو های دولتی افغانستان صورت پذیرفت.

سخنگوی طالبان در بخش دیگری از بیانیه خود می افزاید: در روز های اخیر حملات هوایی آمریکا در مناطق مختلفی از افغانستان نقض فاحش این توافقنامه بوده و تخلفی علنی از مفاد پیمان دوحه به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1076

به "طالبان: آمریکا توافق دوحه را نقض نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا توافق دوحه را نقض نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید