فعالیت کتابفروشی&zwnjها از فردا چگونه است؟

به گزارش اخبار ورزشی، فعالیت دوباره برخی مشاغل از فردا 15 آذر آغاز می شود و با توجه به نارنجی شدن شهر تهران، امکان فعالیت مجدد با رعایت پروتکل ها فراهم شده است، اما تکلیف کتابفروشان روشن نیست.

فعالیت کتابفروشی&zwnjها از فردا چگونه است؟

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، با توجه به ابلاغیه جدید ستاد کرونا با نارنجی شدن تهران، چراغ سبز برای فعالیت مشاغل با رعایت موارد بهداشتی روشن شد.

در این میان، اما با توجه به اینکه نام بسیاری از مشاغل اعم از لوازم التحریر، کادویی فروشی ها و.. قید شده، اما مشخصا نامی از صنف کتابفروشان نیامده است؛ در حالی که در کنار لوازم التحریر و چاپ دیجیتالی ها نام کتابفروشان که مشاغل نزدیک به آن است، باید برده می شد.

اطلاع رسانی نادرست و ضعف در دسته بندی مشاغل موجب سرگردانی این طیف از شاغلان بازار نشر شده است؛ چرا که اهالی نشر و کتابفروشی ها دو هفته ای است مانند مشاغل دیگر قادر به فعالیت نبوده و چگونگی ادامه فرایند کار از روز شنبه 15 آذر برایشان مهم تلقی می شود. ستاد کرونا مرجع رسمی فعالیت مشاغل باید تکلیف این نوع فعالیت را نیز روشن کند.

سرگردانی در نحوه اطلاع رسانی و فعالیت یا عدم فعالیت کتابفروشی ها نه تنها در میان شاغلان این صنف بلکه در میان متولیان امر هم روشن است و از یک بی اطلاعی خبر می دهد.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در این باره گفت: هنوز ابلاغیه جدیدی به ما ابلاغ نشده است و به خاطر تعطیلی امروز باید منتظر بود تا فردا ببینیم چه تصمیمی برای کتابفروشی ها گرفته اند.

هومان حسن پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هم در این باره پاسخ داد: بنا بر آخرین پیگیری هایی که تا شب گذشته صورت گرفت، احتمالا کتابفروشی ها قادر به فعالیت بوده و از فردا با رعایت پروتکل های بهداشتی همانند گذشته باز هستند.

طی دو هفته گذشته و بر مبنای محدودیت های شدید، کتابفروشی ها یکی از مشاغلی بودند که با وجود تلاش های بسیار، تعطیل ماندند و امکان فعالیت آن ها فراهم نشد. از آن جهت که اوضاع اقتصادی در تمام کشور خصوصا در حوزه نشر خوب نیست، امید می رود با شروع فعالیت مجدد، کمی رونق به کتابفروشی ها بازشود و فعالیت آن ها مجاز باشد.

این در حالی است که کتابفروشی ها عمدتاً به عرضه لوازم التحریر هم مشغول اند و بعضی از آن ها با تکیه بر مصوبه اخیر می توانند فروشگاه خود را به روی خریداران بگشایند. با این حال، روشن بودن تصمیمات و قید دقیق اصناف در گروه بندی مشاغل، فعالان صنف نشر را از سردرگمی نجات خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1241

به "فعالیت کتابفروشی&zwnjها از فردا چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت کتابفروشی&zwnjها از فردا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید