قریشی: اتهام زنی مسئله ای را حل نمی کند؛ افغانستان نیازمند رهبری کارآمد است

به گزارش اخبار ورزشی، وزیر خارجه پاکستان از دولت افغانستان خواست تا در سفر به واشنگتن از اتهام زنی به اسلام آباد خودداری کند و توضیح داد که برای بهبود شرایط افغانستان، این کشور به یک رهبری کارآمد احتیاج دارد.

قریشی: اتهام زنی مسئله ای را حل نمی کند؛ افغانستان نیازمند رهبری کارآمد است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با اشاره به سفر نزدیک رئیس جمهور افغانستان به واشنگتن گفت: اگر هدف رفتن به واشگتن شروع اتهام زنی جدید و مسئول دانستن پاکستان برای تمام مسائل افغانستان و عدم پیشرفت در فرایند صلح باشد، این سفر کمکی نخواهد کرد.

وی اضافه نمود: تامین صلح در افغانستان یک مسئولیت مشترک است، ما در فرایند صلح افغانستان نقش خود را صادقانه ایفا نموده ایم و اینکه پاکستان مسئول مسائل افغانستان است دیگر خریداری ندارد؛ ما به اندازه کافی در این باره مقصر دانسته شده ایم.

به گزارش داون نیوز، قریشی با انتقاد از رهبری دولت افغانستان نیز گفت که این وظیفه افغان ها است که در خصوص راه پیش روی کشور خود تصمیم بگیرند و افرادی را پیدا نمایند که بتوانند این کار را انجام دهند.

وزیر خارجه پاکستان توضیح داد: افغانستان به رهبری احتیاج دارد که بتواند برای یک نتیجه موفقیت آمیز مذاکره کند و بتواند صلح را در این کشور تامین نموده و مردم نگران چسبیدن او به قدرت نباشند.

قریشی ادامه داد که پیش از این چندین رهبر افغانستان از هر گروه قومی به اسلام آباد دعوت شده اند تا پیغام واضحی را بفرستند مبنی بر اینکه پاکستان می خواهد با تمام جوامع قومی و رهبران مهم برای صلح و آشتی در افغانستان ارتباط برقرار کند.

وزیر خارجه پاکستان تاکید نمود که وقت در حال اتمام است و باید رهبری را پیدا کرد که اعتماد افغان ها را با خود دارد.

وی از طالبان و سران دولت افغانستان نیز خواست تا از خود انعطاف نشان دهند.

قریشی با تاکید بر اینکه اتهام زنی بین افغانستان و پاکستان هیچ نتیجه ای ندارد، اضافه نمود: باور کنید وقتی که می گوییم افغانستان صلح آمیز و با ثبات به نفع پاکستان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1557

به "قریشی: اتهام زنی مسئله ای را حل نمی کند؛ افغانستان نیازمند رهبری کارآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قریشی: اتهام زنی مسئله ای را حل نمی کند؛ افغانستان نیازمند رهبری کارآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید