مجموعه ای از 15 هزار علامت هتل های جهان: لطفا مزاحم نشوید!

به گزارش اخبار ورزشی، مردی ایتالیایی با سفر به بیش از 200 کشور جهان مجموعه ای از علامت های (لطفا مزاحم نشوید) از هتل ها جمع آوری کرده است.

مجموعه ای از 15 هزار علامت هتل های جهان: لطفا مزاحم نشوید!

علامت (لطفا مزاحم نشوید) آویخته شده در پشت درب ها از ویژگی های اصلی و استاندارد اتاق های هتل ها است که شاید بسیاری به آن ها توجهی نکنند. یک مرد ایتالیایی 15 هزار علامت (لطفا مزاحم نشوید) از هتل های بیش از 200 کشور مختلف جهان را جمع آوری کرده است. ادواردو فلورس، کارمند بازنشسته سازمان ملل متحد است که در تورین زندگی می کند و به سفر و سرگرمی های غیرمعمول علاقه دارد.

ادواردو هنگامی که همکار خود را دید که در دفترش برخی از این علامت ها را از سفرهای کاری اش جمع آوری و آویزان کرده است؛ تصمیم گرفت خود نیز به جمع آوری این علامت ها بپردازد.

او می گوید:

از همان لحظه تصمیم گرفتم تا در هر هتلی که اقامت می کنم برای خودم از آنجا سوغاتی جمع کنم. همچنین پدر من مدیر یک هتل بود و به همین دلیل علاقه خاصی به اقلام هتل ها داشتم. جمع آوری 15 هزار قطعه از این علامت ها قطعا کار آسانی نیست. من مجذوب کننده ترین و زیباترین این علامت ها را در اتاقی در خانه ام برای نمایش گذاشته ام؛ اما بیشتر این علامت ها را براساس کشورها در جعبه ها و پاکت هایی بسته بندی کرده ام.

ادواردو به خاطر طراحی و هنر متفاوت و خاصی که این علامت های (لطفا مزاحم نشوید) دارند، تصمیم به جمع آوری آن ها گرفت؛ درحالی که بیشتر این علامت ها از کاغذ یا مقوا ساخته شده است، برخی نیز با طراحی های ویژه از پلاستیک، چوب، پارچه، چرم، کنف و جنس های متفاوت دیگری ساخته شده اند که مجذوب کنندهیت آن ها را چندین برابر می کند.

مجموعه علامت های او، فقط از هتل ها نیست؛ بلکه وی این علامت ها را از کشتی های سرگرمیی، هواپیماها، موسسات آموزشی و بیمارستان ها نیز جمع آوری کرده است.

برخی از این علامت ها به خاطر طراحی خاصی که دارند و صرفا یک تکه کاغذ نیستند، ارزش بیشتری دارند و به همین دلیل ادواردو معمولا برای دریافت این چنین علامت هایی از هتل ها برای خرید آن ها درخواست می کرده است. گاهی اوقات این علامت ها در فروشگاه های سوغاتی هتل ها نیز یافت می شوند.

او نسبت به تاریخ و داستانی که در پشت پرده هر یک از این علامت ها قرار گرفته است، بسیار کنجکاو است و در این باره می گوید:

براساس این علامت ها می توانیم درباره گذشته آن ها تصوراتی داشته باشیم. باتوجه به برخی از این علامت های قدیمی که تا امروز وجود دارند می توان گفت که شاید اولین بار در قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفته است. احتمالا برای اولین بار در کشورهای آمریکا و اروپا و از طریق هتل های مشهور و معتبر استفاده شده است که معیاری برای نشان دادن شایستگی آن ها بوده است.

او برای جمع آوری این علامت ها، دقت بسیاری کرده است و به راحتی آن ها را انتخاب نکرده است. به طور کلی علامت هایی را جمع آوری کرده است که طراحی آن ها او را تحت تاثیر قرار داده اند و بیشتر این علامت ها متعلق به کشورهای آسیایی هستند؛ چراکه در این کشورها هتل ها اغلب از توان و استعداد هنرمندان محلی برای نشان دادن فرهنگ و ایجاد یک کار منحصربه فرد استفاده می کنند. اغلب علامت های او از کشورهایی چون اندونزی، تایلند، میانمار، لائوس و کامبوج جمع آوری شده است.

او درباره طراحی این علامت ها می گوید:

در بسیاری از کشورهای مجذوب کننده گردشگری، هتل ها بر روی طراحی های خود سرمایه گذاری های بسیاری کرده اند تا بتوانند پیام های مناسبی از فرهنگ و شایستگی های خودشان به مسافران ارائه کنند. من به جمع آوری این علامت ها از جزایر کمتر شناخته شده در اقیانوس آرام علاقه بسیاری داشتم. یکی از جالب ترین این علامت ها متعلق به هتلی در واتیکان است. این هتل برای افرادی استفاده می شد که در واتیکان تجارت می کردند و امروزه پاپ در آن زندگی می کند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1944

به "مجموعه ای از 15 هزار علامت هتل های جهان: لطفا مزاحم نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه ای از 15 هزار علامت هتل های جهان: لطفا مزاحم نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید