مدل های جدید مک بوک با کیبرد جدید به زودی از راه می رسند

به گزارش اخبار ورزشی، امروز Ming-Chi Kuo، تحلیلگر مسائل اپل، گزارشی جدید منتشر نموده که طبق آن، اپل به زودی مدل های جدید مک بوک با کیبرد Scissor-Switch را عرضه خواهد نمود. این مدل ها شامل مدل جدید مک بوک ایر و مک بوک پرو می گردد که قرار است در سه ماهه دوم سال 2020 به بازار عرضه شوند. با این کار، کیبرد تمام مک بوک های جدید، مثل مک بوک پرو 16 اینچی خواهد بود. تا پیش از لپ تاپ 16 اینچی اپل، شاهد استفاده از کیبرد های پروانه ای در کامپیوترهای اپل بودیم که نرخ خرابی بسیار بالایی داشتند. اما کیبرد جدید مکانیزمی بسیار شبیه به کیبردهای Magic Keyboard اپل دارد که بسیار مقاوم تر از مدل های پروانه ای هستند.

مدل های جدید مک بوک با کیبرد جدید به زودی از راه می رسند

Kuo اخیرا هم در گزارشی اعلام نموده بود که قرار است مک بوک پرو 14 اینچی جایگزین مدل های 13 اینچی کنونی گردد اما زمان عرضه آن ها را در آن موقع نمی دانست. حالا اما می دانیم که مدل های جدید به زودی عرضه خواهند شد که خبر بسیار خوبی است.

جدا از این مورد، Kuo همچنین پیش بینی نموده که سال جاری اپل بالاخره اولین مک بوک با پردازنده های مبتنی بر معماری ARM را عرضه خواهد نمود. آنطور که او می گوید، این لپ تاپ ها احتمالا در سه ماهه انتهای سال میلادی جاری از راه می رسند و اگر این چنین نباشد، سه ماهه اول سال بعد شاهد آن ها خواهیم بود. این تئوری که اپل می خواهد به طور کل پردازنده های اینتل در لپ تاپ های خود را با پردازنده های ARM جایگزین کند، چند سالی است که شنیده می گردد. قطعا قرار نیست این اتفاق یک شبه رخ دهد و برای این منظور ضروری است در ابتدا یک یا دو لپ تاپ با این نوع پردازنده ببینیم. در مرحله بعد هم احتیاج است تا توسعه دهندگان اپلیکیشن های خود را برای ARM توسعه دهند که این مورد هم فرآیندی زمان بر خواهد بود. اما در کل اپل به این رویا که اینتل را کنار بگذارد و مک بوک های خود را با پردازنده ARM عرضه کند، از همواره نزدیک تر است.

در انتها، Kuo می گوید طراحی جدید لپ تاپ های اپل را هم در دومین یا سومین سه ماهه از سال میلادی آینده خواهیم دید. طراحی جدید برای مک بوک ها چیزی است که بسیاری منتظر آن بودند و باید ببینیم اپل سال آینده چه چیزی در چنته خواهد داشت.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 750

به "مدل های جدید مک بوک با کیبرد جدید به زودی از راه می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های جدید مک بوک با کیبرد جدید به زودی از راه می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید