مرمت 9 بنای تاریخی تربت حیدریه با 7میلیارد ریال اعتبار

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از مرمت و سامان دهی 9 بنای تاریخی این شهرستان در سال 98 با هزینه ای بیش از 7میلیارد ریال اطلاع داد.

مرمت 9 بنای تاریخی تربت حیدریه با 7میلیارد ریال اعتبار

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی علی محمدی امروز پنجم فروردین ماه 1398 با اشاره به این که مرمت بناهای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی و اداره کل استان صورت گرفته است، اضافه کرد: خوشبختانه با تشکیل انجمن های میراث فرهنگی در سطح روستاها و شهرهای تابعه شهرستان، مشارکت بسیار خوبی در حوزه مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی صورت گرفت.

او ادامه داد: برای نخستین بار در کشور یکی از اعضای انجمن در حوزه ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی، مشارکت اقتصادی داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه توضیح داد: بیشتر بناهای تاریخی شهرستان مالکیت وقفی یا خصوصی دارند که خوشبختانه ادارات متولی و مالکان مشارکت بسیار خوبی برای مرمت و احیای آن ها داشتند، هرچند متأسفانه در سال گذشته دو اثر غیر ثبتی که دارای مالکیت خصوصی بودند به دلیل مشکلاتی بین ورثه تخریب شد.

او اظهار داشت: با توجه به تعدد آثار تاریخی در سطح شهرستان و کمبود امکانات و اعتبارات دولتی، حفاظت و پاسداری از آثار تاریخی وظیفه ای همگانی است و همه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی باید در این حوزه مشارکت نمایند، چون این آثار به مثابه هویت و شناسنامه شهرستان است.

محمدی افزایش حفاری های غیرمجاز را یکی دیگر از معضلات حوزه میراث فرهنگی شهرستان بیان کرد و اضافه کرد: در سال گذشته پنج باند حفاری غیرمجاز را با مشارکت نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر و برای سیر مراحل حقوقی تحویل مقامات قضایی داده شدند.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله 140 کیلومتری مشهد قرار گرفته است و دارای 320 جاذبه تاریخی و گردشگری که 52 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 779

به "مرمت 9 بنای تاریخی تربت حیدریه با 7میلیارد ریال اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 9 بنای تاریخی تربت حیدریه با 7میلیارد ریال اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید