تبدیل برج میلاد به مرکز دیپلماسی فرهنگی

به گزارش اخبار ورزشی، معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به تصویب طرح جدید برج میلاد در کمیسیون ماده 5 اعلام نمود: شهرداری تهران برای 120 هکتار محدوده جدید برج میلاد، چشم انداز ایجاد مرکز دیپلماسی فرهنگی ترسیم نموده است.

تبدیل برج میلاد به مرکز دیپلماسی فرهنگی

عبدالرضا گلپایگانی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص انتها گود مجموعه برج میلاد با بیان اینکه براساس طرح قبلی قرار بود در کنار برج و مرکز همایش های برج میلاد، هتل و مجموعه اداری دوقلو ساخته گردد و به همین علت گودی در این محدوده برداشته شد، گفت: اما در طول زمان میان شهرداری به عنوان مالک زمین و شریک سازنده خود یعنی بنیاد تعاون ناجا مسائل حقوقی ایجاد شده است، به همین دلیل ساخت ساختمان های جدید با وجود گود ایجاد شده، بلاتکلیف رها شد.

وی اضافه کرد: در طول سال های اخیر رایزنی با شریک برای ادامه ساخت در حال اجرا بود اما بنا به دلایلی همچون توقف کامل فعالیت های عمرانی بنیاد تعاون ناجا؛ نتوانستیم برای این پروژه چشم انداز خوبی متصور شویم و از آنجایی که هر روز مخاطرات گود بیشتر می شد به همین دلیل انتها دادن به قرارداد و پس دریافت پروژه در دستور کار نهاده شد.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه انتها پس از کش و قوس های فراوان، قرارداد پروژه انتها یافت، اضافه کرد: در کنار این اقدامات، بازنگری طرح برج میلاد بر مبنای توصیه های شورای عالی شهرسازی و معماری و الزامات اقتصاد مبتنی بر فرهنگ، حل مسائل دسترسی به مجموعه، توجه به مسائل اجتماعی محله های پیرامون و... در دستور کار نهاده شد و برای سیر مراحل قانونی پرونده محدوده برج میلاد با طرح نو به کمیسیون ماده 5 فرستاده شد و در آن کمیسیون به تصویب هم رسید.

گلپایگانی با بیان اینکه براساس موافقت کمیسیون ماده 5، مجموعه برج میلاد در میان چهار بزرگراه مهم شهر تهران همت، حکیم، چمران و شیخ فضل الله به عنوان یک سایت 120 هکتاری معین شد، گفت: برج میلاد و مرکز همایش ها در محدوده میانی و شمالی سایت در زمینی به وسعت 18 هکتار احداث شده است و شهرداری برای مابقی زمین ها نیز کاربری فرهنگی در نظر گرفت به گونه ای که در چشم انداز ترسیم شده، قرار است تا این مجموعه به مرکز دیپلماسی فرهنگی پایتخت تبدیل گردد.

وی ادامه داد: معتقدیم که سایت برج میلاد می تواند در عرصه های بین المللی در حوزه های فرهنگی، هنری و... سرآمد باشد، به گونه ای که زمینه ساز بسط و تجلی صنایع فرهنگی خلاق کشور گردد که به همین دلایل رویکرد غالب سایت میلاد، فرهنگی - مالی در نظر گرفته شد.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه پس از تحویل گود برج میلاد بلافاصله اقدامات لازم را جهت ساخت طرح نو در گود آن انجام خواهیم داد؛ اضافه کرد: رویکرد تازه ما در سایت برج میلاد فرهنگی و هنری است و حتی پیشنهاداتی مبنی بر ساخت کاخ جشنواره یا مکانی برای حراج آثار هنری تهران یا ساخت مکانی برای معرفی صنایع دستی ایران در مقیاس جهانی داشتیم که در حال آنالیز است و این در حالی است که با وجود بیمارستان میلاد و دانشگاه علوم پزشکی می توان بحث توریسم درمانی را هم جدی تر پیگیری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1140

به "تبدیل برج میلاد به مرکز دیپلماسی فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل برج میلاد به مرکز دیپلماسی فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید