مستمری از کار افتادگی نیازمند چه شرایطی است؟

به گزارش اخبار ورزشی، چنانچه کارگر بیمه شده به هر دلیل توانایی خود را به صورت کلی یا جزئی از دست دهد به نحوی که نتواند درآمد قبل از ازکارافتادگی خود را به دست آورد مورد حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهد گرفت.

مستمری از کار افتادگی نیازمند چه شرایطی است؟

مستمری از کار افتادگی یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی به شمار می رود. سازمان تامین اجتماعی تمامی بیمه شدگان تحت پوشش خود را بدون توجه به میزان سابقه پرداخت حق بیمه در مقابل حوادث ناشی از کار مورد حمایت (غرامت مقطوع نقص عضو، ازکارافتادگی جزئی و کلی) قرار می دهد، چنانچه بیمه شده ای بر اثر حوادث غیرناشی از کار یا بیماری عادی، آسیب دیده و توانایی خود را حسب نظر کمیسیون های پزشکی به صورت کامل از دست دهد در چارچوب قانون یا احراز شرایط قانونی موردحمایت قرار خواهد گرفت.

مستمری ازکارافتادگی کلی غیرناشی از کار تنها به بیمه شده ای تعلق می گیرد که ظرف 10سال قبل از وقوع حادثه غیرناشی از کار یا آغاز بیماری منجر به ازکارافتادگی کلی حداقل دارای یک سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان باشد و ظرف یک سال قبل از وقوع حادثه یا بیماری مورد بحث دارای حداقل 90روز سابقه پرداخت حق بیمه باشد.

بنابراین بیمه شدگانی که در برابر حوادث ناشی از کار دچار حادثه شوند یا طبق نظر پزشک معالج غیرقابل علاج تشخیص داده شوند، پس از انجام خدمات توان بخشی و اعلام نتیجه توان بخشی یا اشتغال، چنانچه طبق نظر کمیسیون های پزشکی مذکور در ماده91 قانون تامین اجتماعی توانایی خود را کلا یا بعضا از دست داده باشند، می توانند از مستمری ازکارافتادگی درصورت احراز شرایط قانونی بهره مند شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 398

به "مستمری از کار افتادگی نیازمند چه شرایطی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستمری از کار افتادگی نیازمند چه شرایطی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید