مطالعات برای مرمت نهایی 5 بنای تاریخی شاخص در بوشهر کلید خورد

به گزارش اخبار ورزشی، معاون میراث فرهنگی استان بوشهر از انجام مطالعات برای مرمت نهایی پنج بنای شاخص ازجمله قلعه نصوری سیراف، قلعه بردستان، قلعه ملک منصورخان شبانکاره، عمارت مبارکی و مدرسه تاریخی گلستان در بافت تاریخی بوشهر اطلاع داد.

مطالعات برای مرمت نهایی 5 بنای تاریخی شاخص در بوشهر کلید خورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نصراله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی استان بوشهر امروز یکشنبه 8 مهر 97 با اعلام این خبر گفت: اقدامات مطالعاتی 5 پروژه مرمتی در سیراف و بافت تاریخی شیراز درحالی شروع شده است که پس از تخصیص اعتبارات مرمت نهایی این بناهای ارزشمند تاریخی در استان بوشهر شروع می گردد.

او گفت: قلعه نصوری سیراف یکی از آثار مهم این استان محسوب می گردد که مراحل مرمت و بازسازی آن تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این قلعه تاریخی که به قلعه شیخ نیز مشهور بوده و متعلق به اوایل دوره قاجاریه است قرارشده مرمت نهایی آن به محض تخصیص اعتبار در ایام دهه فجر به بهره برداری برسد.

ابراهیمی اضافه نمود: دو قلعه بردستان و قلعه ملک منصورخان شبان کاره از دیگر بناهای شاخص استان هستند که مرمت و بهره برداری از این بناها به گسترش ظرفیت های فرهنگی منطقه یاری خواهد نمود.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر همچنین تاکید نمود: مدرسه تاریخی گلستان یکی از آثار مربوط به دوره قاجار است که در محله قدیمی بهبهانی ها، روبه روی اداره بندر واقع شده است. این اثر تاریخی نیز که 25 اسفند 1378 با شماره ثبت 2659 به ثبت رسیده قرار است در دهه فجر نیز همراه با عمارت مبارکی در بافت تاریخی بوشهر به بهره برداری برسد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 204

به "مطالعات برای مرمت نهایی 5 بنای تاریخی شاخص در بوشهر کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات برای مرمت نهایی 5 بنای تاریخی شاخص در بوشهر کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید