نخستین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات به کار خود خاتمه داد

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران، مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی ریاست جمهوری و دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار گردید.

نخستین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات به کار خود خاتمه داد

این رویداد که با تاکید بر برنامه نویسی پروژه محور و با رویکرد ورود به بازارکار، از نهم شهریور شروع شده بود امروز شنبه 16 شهریورماه به کار خود انتها داد.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم اختتامیه این رویداد که امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، گفت: در مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات 900 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه از استانهای تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با کسب و کار اینترنتی آشنا شدند.

وی با بیان اینکه تربیت انسانها تنها راه چاره توسعه کشورها است، اعلام کرد: ایجاد نوآوری تنها با تربیت انسانها شکل می گیرد و باید برای رسیدن به این هدف، انسانها را به ابزارهای نوآوری مجهز کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات اضافه نمود: 2 ابزار اصلی برای زیستن در دنیای آینده کارآفرینی و تفکر انتقادی است که خوشبختانه هر دو مورد جزو سرفصل های اصلی این رویداد بود.

در این مراسم علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز بر اهمیت ورود دانش آموزان به عرصه فناوری تاکید نمود و گفت: کشور ما به لحاظ نیروی انسانی کشوری ثروتمند است و خوشبختانه هر دوره ای که می گذرد وضع دانش آموزان بهتر می گردد؛ بچه های امروز این فرصت را دارند که برای هدف درس بخوانند. یعنی این فرصت وجود دارد که علمی بیاموزند که در آینده به آنها یاری کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان جهت کسب علم را به صورت هدفمند دنبال نمایند، بدون شک می توانند برنده واقعی شوند. از همین رو باید از بسترهایی که برای آنها فراهم شده نهایت استفاده را ببرند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: دانش آموزان خلاق و دارای ایده می توانند شرکت های دانش بنیان آینده را بسازند و برای خود و کشورشان ثروت آفرینی نمایند.

در انتها این مراسم گروه های برتر دانش آموزی طرح ها و ایده های خود را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 243

به "نخستین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات به کار خود خاتمه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات به کار خود خاتمه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید