پرده سوم، صحنه چهارم از سنگاپور پیروز بازگشت

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران، نمایش پرده سوم، صحنه چهارم به کارگردانی مشترک یوسف باپیری و اشکان خیل نژاد و بازی هوتن صبور و ستاره پسیانی با مشاوره فریندخت زاهدی در هشتمین فستیوال تئاتر دانشگاهی APB (دفتر آسیا پاسفیک) وابسته به ITI یونسکو در دانشگاه LASALLE سنگاپور روی صحنه رفت و مورد استقبال دانشجویان و دانشگاهیان از 18 کشور آسیایی نهاده شد.

پرده سوم، صحنه چهارم از سنگاپور پیروز بازگشت

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گفته اشکان خیل نژاد یکی از کارگردان های این اثر نمایشی، در این جشنواره 19 اجرا به صحنه رفته و 28 کارگاه مختلف از 18 کشور آسیایی و اقیانوسیه چون استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، چین، سنگاپور، کره جنوبی، فیلیپین، اندونزی، تایلند، هند، ایران و ... برپا شد. همچنین ابری میلر (Aubrey Mellor) مدیر گروه دپارتمان تئاتر دانشگاه LASALLE سنگاپور بعد از تماشای نمایش متنی برای گروهی اجرایی نوشت.

در یادداشت ابری میلر آمده است: نمایش پرده سوم، صحنه چهارم برای ما یه دستاورد تازه و اورجینال بود و تماشاگران ما که برای اولین بار با آن روبرو می شدند بسیار ذوق زده و رویدادهای این اثر نمایشی برایشان شگفت انگیز بود که همین امر باعث شد که از نمایش لذت بیشتری ببرند. همچنین بخش تکنیکال اثر به خصوص بخش مولتی مدیای آن بسیار جذاب و قابل تقدیر بود.

خیل نژاد درباره این حضور و واکنش مخاطبان گفت: جلسه نقد و آنالیز این نمایش در دانشگاه LASALLE با مشارکت دانشجویان صورت گرفت و سپس در جلسات مختلفی که در فستیوال برگزار گردید من و یوسف باپیری درباره کار با علاقمندان به نمایش و منتقدان بحث و گفتگو می کردیم. همچنین آماندا موریس رئیس APB در نوشته ای این نمایش را مورد تقدیر قرار داد و از برخورد دانشجویان فستیوال با این نمایش تعریف نموده و آن را اثری متفاوت با دیگر آثار فستیوال معرفی کرد.

نمایش پرده سوم، صحنه چهارم کاری جدید از گروه تئاتر تازه است که به تهیه کنندگی محمد قدس و گروه تاتر تازه برای اولین بار در این جشنواره به اجرا درآمد. این نمایش تحت عنوان پروژه (کارگاه شکسپیر) به سالن مطالعات اجرایی قشقایی نیز پیشنهاد شده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از دراماتورژ: نازنین مهرآیین، طراح صحنه و نور: اشکان خیل نژاد و یوسف باپیری، طراحی لباس: سمانه حسینی، آهنگساز: علی شهبازی، طراحی گرافیک: آرمان کوچکی، ساخت ویدئو : سعید روستایی.

فستیوال APB هر سال در یکی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه به میزبانی دپارتمان تئاتر دانشگاهی آن کشور برگزار می گردد و غیررقابتی است. این جشنواره از 5 تا 12 ژوئن مصادف با 15 تا 22 خرداد ماه در سنگاپور برگزار گردید که نمایش پرده سوم، صحنه چهارم یکشنبه 7 ژوئن در این جشنواره به صحنه رفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 422

به "پرده سوم، صحنه چهارم از سنگاپور پیروز بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرده سوم، صحنه چهارم از سنگاپور پیروز بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید