آیا در هضم غذا مشکل دارید؟

به گزارش اخبار ورزشی، ایا شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر مدام از درد معده، گاز معده و آروغ زدن رنج می برید؟ اینها نشان می دهند که در هضم غذا مسئله ای وجود دارد. برای درمان این مسائل باید ریشه آنها را پیدا کنید و سپس به درمان آنها بپردازید.

آیا در هضم غذا مشکل دارید؟

آیا در هضم غذا مشکل دارید؟

ایا شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر مدام از درد معده، گاز معده و آروغ زدن رنج می برید؟ اینها نشان می دهند که در هضم غذا مسئله ای وجود دارد. برای درمان این مسائل باید ریشه آنها را پیدا کنید و سپس به درمان آنها بپردازید.

سوء هاضمه عوامل گوناگونی دارد که بعضی از آنها عبارتند از:

مصرف غذاهایی که خوب پخته نشده باشند.

عادت غذایی ناسالم

نوشیدن آب آلوده یا ناکافی

اگر شما غذایی را که خوب پخته نشده بخورید، تکه های غذا در معده به ذرات ریز شکسته نمی شوند و در کارکرد معده اشکال ایجاد می نمایند. به خاطر داشته باشید همواره غداهایی را بخورید که از درست پخته شدن شان اطمینان کامل دارید. به این ترتیب امکان اینکه دچار ناراحتی معده شوید، کمتر خواهد بود. عادت غذایی نامناسب و ناسالم، مانند مصرف کم مواد غذایی حاوی فیبر، یک علت دیگر برای بروز سوء هاضمه است. بنابراین توصیه می کنیم غذاهای حاوی فیبر، مانند میوه ها وسبزی هایی که برگ های سبز دارند، سالادهای تهیه شده از سبزی های تازه و حبوبات زیاد بخورید. نان تهیه شده از گندم کامل، جو یا ذرت هم حاوی فیبر زیادی است. سبزی های خام بیش از سبزی های پخته مواد مغذی و فیبر در خود دارند. این مواد دارای آنزیم هایی هستند که برای جذب مواد مغذی در بدن لازم بوده و کیفیت هضم غذا را هم بهبود می بخشد. مصرف آب آلوده و ننوشیدن آب کافی هم یکی دیگر از عوامل سوء هاضمه است. هر کسی باید روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب بنوشد. این کار حرکات روده را تسهیل می نماید که برای حفظ سلامتی ضروری است، کمبود آب در بدن باعث بروز یبوست، سردرد و میگرن می گردد که معمولا به پرفشاری خون می انجامد. علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، بیماری های قلبی و برهم خوردن تعادل هورمون ها در بدن هم از پیامدهای ننوشیدن آب کافی است، از این رو برای اینکه سلامت تان را حفظ کنید، نگاهی به عادت خوردن و نوشیدن خود بیندازید و اگر با توصیه های کارشناسان مغایرت داشت، آنها را تغییر دهید.

منبع:دنیای سلامت 54

منبع: راسخون
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1667

به "آیا در هضم غذا مشکل دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا در هضم غذا مشکل دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید