ابداع روشی برای بازیافت پره های توربین های بادی

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نکست وب، اگرچه افزایش فراوری انرژی بادی به شدت سودمند است، اما پره های توربین بادی در خاتمه عمر خود در محل های جمع آوری زباله دفن می شوند. به تازگی یک شرکت سازنده بزرگ توربین بادی در اروپا - شرکت Vestas مستقر در دانمارک - راهی برای بازیافت این پره ها پیدا نموده است.

ابداع روشی برای بازیافت پره های توربین های بادی

بر خلاف اکثریت قریب به اتفاق اجزای توربین ها که قابل بازیافت هستند، بازیافت پره ها یک چالش جدی است. این به علت وجود ماده ای به نام رزین اپوکسی است. تجزیه این ماده ارتجاعی به اجزای قابل استفاده مجدد مشکل ساز است.

لیزا الکستراند، معاون و رئیس بخش پایداری در Vestas می گوید: تا به حال، این باور وجود داشته که مواد مورد استفاده در پره های توربین ها باید تغییر نمایند و نیازمند رویکرد تازهی برای طراحی و ساخت آنها هستیم.

راهکار این شرکت توسل به یک فرآیند شیمیایی تازه است که تجزیه رزین اپوکسی را به مواد درجه یک بکر ممکن می نماید. وستاس ادعا می نماید این فرآیند نیازی به تغییر در طراحی یا ترکیب مواد به کار رفته در پره ها ندارد. علاوه بر این، روش مذکور به مواد شیمیایی کاملاً در دسترس متکی است و پتانسیل بالایی برای صنعتی شدن دارد.

هدف از فراوری پره های توربین تازه، استفاده مجدد از آنها در خاتمه کار است. در آینده، این شرکت در نظر دارد از مواد کامپوزیتی مبتنی بر اپوکسی برای صنایعی فراتر از صنایع مبتنی بر انرژی باد استفاده کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2083

به "ابداع روشی برای بازیافت پره های توربین های بادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع روشی برای بازیافت پره های توربین های بادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید