تکمیل نورد استریم 2 به موضوع ناوالنی ربطی ندارد

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه شبکه تلویزیونی دویچه وله، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان امروز یکشنبه اظهار داشت که ماجرای آلکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه ارتباطی با پروژه نورد استریم 2 ندارد.

تکمیل نورد استریم 2 به موضوع ناوالنی ربطی ندارد

وزیر اقتصاد آلمان در این خصوص گفت: روابط و پروژه های تجاری میان دو کشور دهه هاست که برقرار است؛ این یک موضوع است و موارد مرتبط به حقوق بشر مسأله دیگری به شمار می رود.

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه افزود که پیمانکاران باید ساخت این پروژه را به دنبال نمایند.

این در حالیست که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان آدینه گذشته در واکنش به تصویب لایحه ای برای وضع تحریم های جدید علیه پروژه نورد استریم 2، تهدیدهای واشنگتن در این باره را به شدت رد کرد.

با این حال، صدراعظم آلمان اطمینان خاطر داد که اختلاف نظر میان آلمان و ایالات متحده آنطور که به نظر می رسد، عمیق نیست و قول داد که برای این اختلاف نظر، یک راه چاره می یابد.

مرکل در ادامه افزود که پروژه نورد استریم 2 یک پروژه بحث انگیز است که اتحادیه اروپا فعالانه در خصوص آن بحث و تبادل نظر می نماید. وی گفت که احداث این خط لوله و همچنین تحریم های آمریکا علیه آن در دستور کار تبادل نظرها با دولت جدید آمریکا واقع شده است.

لازم به ذکر است که چندی پیش مجری پروژه خط لوله نورد استریم 2 اظهار داشت که کِشتی روسی فورچونا که در نصب خط لوله نورد استریم 2 فعالیت دارد، فعالیت خود در آب های دانمارک را شروع نموده است.

پیش از این، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی علیه این کشتی روسی و مالک آن، شرکت کی وی تی- روس وضع کرد. این تحریم ها همچنین شامل یک نفتکش روسی موسوم به ماکسیم گورکی و یک نفتکش همراه به نام سییِرا شد.

علاوه بر ایالات متحده که در کوشش برای افزایش صادرات گاز مایع خود به اتحادیه اروپاست، اوکراین و شماری دیگر از کشورهای اروپایی به شدت با این پروژه مخالفند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1347

به "تکمیل نورد استریم 2 به موضوع ناوالنی ربطی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل نورد استریم 2 به موضوع ناوالنی ربطی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید