اجاره پرتقاضا ها در بازار مسکن تهران

به گزارش اخبار ورزشی، هزینه رهن کامل برای اجاره آپارتمان در بازه پرتقاضای مسکن استیجاری در منطقه ها مصرفی نیمه شمال تهران به حول و حوش یک میلیارد تا یک و نیم میلیارد تومان افزایش یافته است.

اجاره پرتقاضا ها در بازار مسکن تهران

تازه ترین تحقیقات میدانی دنیای اقتصاد از بازار معاملات مسکن در محلات مصرفی دو منطقه پرتقاضا در نیمه شمالی مرکز نشان می دهد مستاجر ها برای اجاره یک واحد مسکونی معمولی با امکانات متعارف در این محله ها با مساحت 70 تا 90مترمربع به طور میانه به بودجه ای حول و حوش دست کم یک میلیارد تومانی احتیاج دارند. آپارتمان های 70 تا 90 مترمربعی در بعضی از منطقه ها شهر تهران به خصوص منطقه ها مصرفی نیمه شمالی تهران مانند منطقه ها 2 و 5 به عنوان واحد های مسکونی پرتقاضای خانوار های مستاجر شناخته می شوند.

در شرایطی که از دو سال قبل در پی بروز جهش های قیمتی در بازار اجاره که به طور میانه اجاره بها را در هر سال حول و حوش 50 درصد در شهر تهران افزایش داد؛ هزینه اجاره نشینی در شهر تهران به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت. سال جاری هم مستاجر ها برای تامین اجاره بهای پیشنهادی موجر ها با مسائل قابل توجهی روبه رو شده اند. آن طور که واسطه های اجاره مسکن در محلات مصرفی منطقه2 شهر تهران و محله های مختلف و پرتقاضای منطقه 5 اعلام می نمایند مبلغ رهن کامل آپارتمان در این محله ها برای یک واحد مسکونی میان متراژ 70 تا 90 مترمربعی به حول و حوش مترمربعی 8 تا 15 میلیون تومان بسته به شرایط و موقعیت و امکانات ملک رسیده است.

از این رو به طور میانه هزینه رهن کامل چنین واحدی حول و حوش یک میلیارد تومان برآورد می گردد. تحقیقات میدانی و اظهارات واسطه ها حاکی است اجاره بها در این منطقه ها نسبت به سال گذشته دست کم بین 30 تا 40 درصد رشد داشته است و حتی بهای پیشنهادی بعضی موجر ها افزایشی بیش از این اندازه را روایت می نماید. تحت تاثیر این افزایش زمان انتظار برای اجاره فایل در بازار اجاره نیز افزایش یافته است.

البته به همان اندازه زمان انتظار برای اجاره فایل هایی که بااجاره بهای منصفانه به بازار عرضه شده است نیز کوتاه شده و این واحد ها به محض فایل شدن منجر به عقد قرارداد با مستاجر خواهند شد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2140

به "اجاره پرتقاضا ها در بازار مسکن تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره پرتقاضا ها در بازار مسکن تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید