تور فرانسه: استقرار ناو تازه فرانسه در شرق مدیترانه

به گزارش اخبار ورزشی، فرانسه با اعزام ناو نو اوورنی خود به شرق مدیترانه، قدرت نظامی اش را به نمایش گذاشت؛ اقدامی که به گفته کاپیتان این ناو با هدف نشان دادن اهمیتی است که پاریس برای تضمین امنیت و ثبات در این منطقه قائل است.

تور فرانسه: استقرار ناو تازه فرانسه در شرق مدیترانه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاپیتان پل مرویو دووینیو گفت: ناو اوورنی با 150 خدمه تا ژانویه 2022 در شرق مدیترانه مستقر می ماند تا اطلاعات را جمع آوری کند و نشان دهد که ما چقدر برای قوانین بین المللی و به ویژه آزادی دریانوردی اهمیت و احترام قائل هستیم.

کاپیتان دووینیو به خبرنگاران در بندر لارناکا قبرس گفت: این استقرار بر این مساله که فرانسه چقدر برای این بخش از دریای مدیترانه و بعلاوه تمایل این کشور به یاری به ثبات این منطقه استراتژیک اهمیت قائل است، تاکید می نماید.

ناو اوورنی سه سال پیش فراوری شد. این ناو مجهز به تجهیزات سونار پیشرفته است و در جنگ ضد زیردریایی تخصص دارد.

کاپیتان دووینیو گفت: این دوازدهمین باری است که ناو اوورنی به قبرس سفر نموده است و این کشور برای حمایت از عملیات دریایی فرانسه در این منطقه بسیار مهم و کلیدی است. بدون حمایت، امکان انجام عملیات دریایی کارآمد و پایدار وجود ندارد و قبرس نقطه مرکزی این حمایت است.

ناو هواپیمابر شارل دو گل فرانسه نیز بارها به قبرس سفر نموده است.

روابط میان قبرس و فرانسه در سال های اخیر عمیق تر و قوی تر شده است. قبرس بعلاوه به جنگنده های فرانسوی اجازه می دهد تا از پایگاه هوایی نظامی اش در جنوب غربی این کشور استفاده نمایند و به کشتی های فرانسوی نیز اجازه می دهد تا از بندر جنوبی اش که اکنون در حال ارتقا و پیشرفت است، استفاده نمایند.

فرانسه بعلاوه تمایل دارد تا حضورش احساس گردد تا پیغام هایی را به ترکیه مبنی بر عدم مداخله در حفاری های دریایی سال آینده کمپانی انرژی فرانسوی توتال و شریک ایتالیایی اش یعنی کمپانی انی در آب های سواحل جنوبی قبرس ارسال کند.

ترکیه، جمهوری قبرس را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسد و با آب هایی که دولت قبرس ادعای حقوق مالی انحصاری بر آنها داشته باشد، مخالفت می نماید. آنکارا تاکید دارد که بخش اعظم این آب ها یا جزو فلات قاره ای اش هستند و یا متعلق به قبرس ترک نشین.

آنا کوکیدس پروکوپیو، تحلیل گر سیاسی می گوید: حضور دریایی فرانسه، پیغامی واضح و شفاف به ترکیه است.

وی اضافه کرد: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه باید این قدرت را در این منطقه نشان دهد چرا که این بخشی از سیاست کلی اش در خصوص ایجاد یا تبدیل مجدد فرانسه به عنوان یک قدرت بزرگ است که نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در آفریقا نیز سلطه دارد. یکی باید دست به کار گردد و خلاء موجود در شرق خاورمیانه را پر کند. اکنون فرانسه می خواهد مطمئن گردد که این کشور ترکیه نباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1751

به "تور فرانسه: استقرار ناو تازه فرانسه در شرق مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: استقرار ناو تازه فرانسه در شرق مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید