تور ارزان گرجستان: شهرهایی از گرجستان که کمتر شنیده اید

به گزارش اخبار ورزشی، سفر به گرجستان سرزمین تاریخ و طبیعت

گرجستان کشور کوچکی است که در مرز اروپا و آسیا واقع شده است. از جنوب شرقی با آذربایجان، از جنوب با ارمنستان و ترکیه و از شمال با روسیه هم مرز است. مرزهای غربی گرجستان با دریای سیاه پوشیده شده است. در سفر به گرجستان شما در حال کشف کشوری با فرهنگ متنوع، تاریخ غنی و صنایع دستی منحصر به فرد هستید. گرجستان از نخستین خانه های انسان خارج از آفریقا است که حدود 2 میلیون سال پیش در آنجا مستقر گشته اند. این کشور باستانی در تقاطع تمدن شرقی و غربی است که در آن زندگی و سنت های اروپایی و آسیایی برای هزاران سال ادغام شده است. در واقع این کشور چیزهای شگفت انگیزی برای نشان دادن به شما دارد! اگر قصد سفر به گرجستان دارید، در خصوص مسائل ایمنی خیالتان راحت باشد. براساس گزارش نومبئو (2016)، گرجستان امن ترین کشور در اروپا و ششمین در دنیا بعد از کره جنوبی، سنگاپور، ژاپن، هنگ کنگ و تایوان است. با خبرنگاران همراه باشید تا از شهرهایی در گرجستان که کمتر اسمشان را شنیده اید با خبر شوید.

تور ارزان گرجستان: شهرهایی از گرجستان که کمتر شنیده اید

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

مستیا

مستیا، مرکز اصلی منطقه اسوانِتی، واقع در 456 کیلومتری از شهر مرکز گرجستان، تفلیس واقع شده است و 1500 متر بالاتر از سطح دریا است. این جا نقطه شروعی برای بسیاری از سفرها به اسوانِتی با تعداد بسیاری از هتل ها، مهمانخانه ها و خانه های محلی و جایی مناسب برای کاوش در منطقه است. از مرکز مستیا می توانید تا یخچال های طبیعی در پایۀ کوه های اوشبا طبیعت گردی کنید و یا به وسیله اسب خود را به حوضچه های آلپ برسانید. پیست های اسکی هتسوالی (Hatsvali) و تتنولدی (Tetnulddi)، هر ساله دوستاران ورزش های زمستانی را به خود جذب می نمایند؛ کسانی که دنبال مکان های نو و چالش های تازه هستند. دوستداران تاریخ و هنر نیز می توانند نمونه های جالبی از نقاشی های دیواری، آبرنگ و تصویرهایی از قرون وسطی را در کلیساهای اطراف مستیا مشاهده نمایند.

بعلاوه برج های سوان که سمبل اسوانتی هستند در پس زمینه کوه های زیبای شمالی در مستیا قابل تماشا هستند. درهیچ کجای دنیا این ساختارهای دفاعی منحصر به فرد دوران اولیه قرون وسطی وجود ندارد. تاریخ نگارارن وجود برج ها را با ضرورت حفاظت در برابر دشمن و بلایای طبیعی شرح داده اند. بنابراین هر خانه دارای یک برج مشابه بود که به عنوان یک پناهگاه برای خانواده در صورت جنگ استفاده می شد.

تلاوی

تلاوی، مرکز استان شرقی کاختی، خانه موزه های هنری، قلعه ها و تئاتری با موضوعیت آواز و پایکوبی محلی می باشد. تلاوی در تقاطع منطقه واقع شده و مکانی ایده آل جهت توقف برای ناهار و بعلاوه محلی زیبا جهت یک گشت و گذارِ دو یا سه روزه است. تلاوی در کنار تفلیس، متسختا و کوتایسی باستانی ترین شهر گرجستان است. این شهر در قرن اول و دوم برای مدتی طولانی به عنوان یک مرکز مهم تجاری در راستا کاروان ها از شرق به اروپا بوده است. از آنجا که تلاوی همواره بخشی از کاختی بوده است با تاریخچه آن ارتباط نزدیکی دارد.

کوتایسی

کوتایسی، مرکز ایمِرتی، دومین شهر بزرگ گرجستان پس از تفلیس است. خیابان های زیبا و پوشیده از درخت با خانه هایی از قرن نوزدهم که به سوی رودخانه ریونی رسیده اند در کنار چندین پارک مجذوب کننده آن، کوتایسی را تبدیل به محلی چشم نواز نموده تا بتوانید در سفر به گرجستان و بازدید از کوتایسی از قدم زدن در شهر و بازدید از جاذبه های بسیار آن لذت ببرید.

گوری

گوری شهری در ناحیه شیدا کارتلی در گرجستان است که بیشتر به خاطر زادگاه استالین معروف می باشد. اما جاذبه های دیگری نیز دارد که از جمله آن می توان به قعله گوری اشاره نمود. قلعه اصلی که در روی یک تپه ساخته شده بود، به نام گوری نامگذاری شده و در تاریخچه گرجستان در اوایل قرن هجدهم ذکر شده است. بعضی از مورخان معتقدند که قلعه به وسیله سزار هراکلیوس بیزانس ساخته شده تا در جنگ مهمات جنگی را برای مواقع ضروری ذخیره کند.

درست بعد از قرن شانزدهم منطقه تبدیل به یک مرکز فعال تجاری شد. به دلیل موقعیت جغرافیایی آن، دشمنان اغلب قلعه را هدف قرار می دادند، زیرا در صورت فتح آن قادر به کنترل کلیه منطقه شیدا کارتلی می شدند. قلعه چندین بار مورد تهاجم قرار گرفته و تحت کنترل کشورهای قدرتمند اطراف قرار گرفته است. این دژ برای دفعات مکرر ویران و بازسازی شده است.

فرآیند فعلی قلعه در سال 1774 در زمان سلطنت ارکله دو ساخته شد، اما به دلیل زلزله سال 1920 به شدت آسیب دید. موزه استالین شامل خانه زادگاه استالین، ساختمان موزه با یک برج و قطار شخصی استالین که با آن به تهران، یالتا و پوتسدام سفر می کرد، می باشد. می توانید در این موزه آثار زیادی از متعلقات شخصی استالین و بعلاوه مجموعه ای از نقاشی، عکس، فیلم و صنایع تاریخی مهم دیگر را مشاهده نمایید.

بُرجومی

برجومی به دلیل آب معدنی آن (که شماره اول صادرات گرجستان به شمار میرود) معروف است. کاوشهای باستان شناسی، وجود حمام های سنگی را در این منطقه ثابت نموده است که نشان می دهد این چشمه هزاران سال به وسیله مردم استفاده می شده است. به دلیل وجود خاصیت های تسکین و بهبود دهنده که در چشمه های معدنی این منطقه واقع شده است، این یک مقصد محبوب برای افراد تحت درمان می باشد. برجومی بعلاوه دارای بزرگترین پارک تفریحی اکولوژیک در قفقاز است.

اگر علاقمند به طبیعت هستید می توانید با گرفتن مجوز از پارک ملی برجومی، یک منطقه حفاظت شده در مرکز گرجستان، واقع در قفقاز کوچک، جنوب غربی مرکز کشور تفلیس تماشا کنید.

آناکلیا

آناکلیا ساحلی زیبا در غرب گرجستان است. خط ساحلی آن در امتداد دریای سیاه هشت کیلومتر است که می توانید در چندین هتل مدرن که در آنجا وجود دارد اقامت کنید. در سفر به گرجستان می توانید طولانی ترین پل عابر پیاده در اروپا (540 متر) در انتهای غربی این تفرجگاه را که به روستای گانموخوری، در طرف مقابل رودخانه اینگوری متصل می گردد، ببینید. ساحل شنی و هوای آفتابی آن باعث جذب فستیوال های مختلف به شهر شده است و با افزایش جمعیت این شهر هر ساله به محبوبیت این مقصد برای سفرهای تابستانی افزوده می گردد.

منبع: georgia.travel

منبع: الی گشت
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1820

به "تور ارزان گرجستان: شهرهایی از گرجستان که کمتر شنیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: شهرهایی از گرجستان که کمتر شنیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید