اصول چیدمان تلویزیون در منزل

به گزارش اخبار ورزشی، تلویزیون و قرارگیری درست آن در اتاق نشیمن، یکی از عناصر مهم در دکوراسیون منزل محسوب می گردد. در ادامه مطلب چند نکته مهم درباره نحوه قرارگیری اصولی تلویزیون را توضیح می دهیم.

اصول چیدمان تلویزیون در منزل

جهت دریافت خدمات نوسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

اینکه مدل تلویزیون شما چه باشد، نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد؛ اما قرارگیری درست تلویزیون و انتخاب بهترین مکان برای گذاشتن تلویزیون های مدل جدید در فضای داخلی منزل، نکته مهمتری است که باید به آن توجه گردد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران اصول و نکات مهم برای چیدمان تلویزیون را توضیح می دهیم.

تلویزیون را در مکان های پر رفت و آمد قرار ندهید

از قرار دادن تلویزیون در مکان هایی شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز کنید. این باعث می گردد موقع تماشای تلویزیون آرامش داشته باشید، بنابراین تلویزیون را در مکان هایی مثل کنار درب ورودی یا در راستا ورودی آشپزخانه قرار ندهید.

مبلمان را روبه روی تلویزیون قرار دهید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، تلویزیون یکی از نقاط کانونی نشیمن به حساب می آید؛ بنابراین یکی از راه ها قرار دادن مستقیم مبلمان روبه روی صفحه تلویزیون است، در این حالت می توانید در اتاق نشیمن منزل یک فضای دنج و راحت در اطراف تلویزیون ایجاد کنید تا علاوه بر لذت بردن از دکوراسیون زیبا، به هنگام تماشای تلویزیون نیز آرامش داشته باشید.

خبرنگاران به شما توصیه می نماید؛ فاصله مناسب تلویزیون تا مبلمان را رعایت کنید، به این دلیل که نزدیک بودن بیش از حد این فاصله می تواند به چشمان اعضای خانواده آسیب وارد کند، از این رو صندلی قرارگیری مبل را می توانید نسبت به بزرگی صفحه نمایش تلویزیون تنظیم کنید.

تلویزیون را پشت یا نزدیک به پنجره قرار ندهید

حتما به این نکته توجه کنید که تلویزیون شما نسبت به منبع نور و روشنایی چگونه قرار می گیرد، سعی کنید تلویزیون را پشت به پنجره یا در نزدیکی آن قرار ندهید، چراکه با این کار هر نوع منبع نور طبیعی یا مصنوعی در پشت تلویزیون برای شما مشکل بوجود می آورد و در واقع تابش نور از پشت پنجره به چشم های شما آسیب وارد می نماید، علاوه بر این صفحه تلویزیون را هم تاریک نشان داده و مانع دید کافی و مناسب می گردد.

تلویزیون را کنار بخاری یا شومینه نگذارید

توجه کنید در فصل سرما که از وسایل گرمایشی استفاده می گردد و استراحت و تماشای تلویزیون در کنار شومینه برای خیلی از ما لذت بخش است و ممکن است دوست داشته باشیم تلویزیون را نزدیک شومینه قرار دهیم، از آنجایی که نباید فاصله کمی بین تلویزیون و شومینه وجود داشته باشد، بنابراین هیچوقت تلویزیون را کنار وسایلی مثل شومینه قرار ندهید، زیرا به چشم شما آسیب وارد می نماید، همچنین از قرار دادن شوفاژ و رادیاتور یا هر نوع منابع گرمایشی در پشت تلویزیون خودداری کنید.

بهترین مکان برای تلویزیون

احتمالا بهترین مکان برای تلویزیون در اتاق نشیمن روی یک دیوار واقعی (کاذب و ساختگی نباشد) است. اما قرارگیری آن بر روی یک دیوار ساده، جلوه بصری زیبایی ندارد؛ بنابراین می توانید اطراف آن را با قاب عکس ها و یا انواع شلف های جدید و متنوع، همچنین نصب قفسه های کتاب در اطراف آن یا چسباندن کاغذ دیواری در دیوار پشت تلویزیون و بسیاری از ایده های متنوع و جذاب دیگر پر کنید و نمای جذابی در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره چیدمان تلویزیون 4 ایده برای تزیین دیوار پشت تلویزیون را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 662

به "اصول چیدمان تلویزیون در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول چیدمان تلویزیون در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید