الاخبار: ائتلاف سعودی سلاح های سنگین را از جبهه مأرب خارج کرد

به گزارش اخبار ورزشی، ائتلاف سعودی- اماراتی هفته جاری دستور خارج کردن سلاح های سنگین باقی مانده در جبهه های اطراف مرکز استان مأرب را صادر کردند؛ سلاحهایی که شامل زره پوش های اوشکش آمریکایی است.

الاخبار: ائتلاف سعودی سلاح های سنگین را از جبهه مأرب خارج کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چند روز پس از رسیدن کامیون های سعودی حامل سلاح های سبک و متوسط به شهر مأرب و همزمان با تکاپوی نیروهای حامی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به منظور آمادگی برای جنگ خیابانی در این شهر، ائتلاف سعودی- اماراتی هفته جاری دستور خارج کردن سلاح های سنگین باقی مانده در جبهه های اطراف مرکز استان مأرب را صادر کردند؛ سلاح هایی که شامل زره پوش های أوشکش آمریکایی است.

بر اساس این گزارش، اما بسیاری از فرماندهان نظامی حامی حزب الاصلاح این دستور را نادیده گرفتند و بسیاری از فرماندهان جبهه وابسته به دولت هادی نیز از اجرای آن شانه خالی کردند؛ اقدامی که ریاض آن را نافرمانی از این تصمیم دانسته و در اواسط هفته جاری سرلشگر صغیر بن عزیز رئیس ستاد نیروهای مسلح هادی را که از حامیان امارات است، به اجرای این ماموریت مکلف کرد.

بنابر اعلام منابع نظامی، بن عزیز عصر سه شنبه دستور خارج کردن نفربرهای آمریکایی از تمام پایگاهها و جبهه ها منطقه نظامی سوم و هفتم در استان مأرب و جوف را صادر کرد و عملا نیز بر تحویل آن به طرف سعودی به وسیله گذرگاه زمینی الودیعه بین یمن و عربستان نظارت کرد. این گذرگاه در حوزه استان حضرت موت واقع در شرق یمن قرار گرفته است.

یک روز پس از آن بن عزیز دستور زندانی کردن تعدادی از افسران و فرماندهان گردان بازهای جنوبی را به دلیل کوشش برای فرار از تحویل نفربرهای اوشکش صادر کرد؛ سلاح هایی که برای انتقال سربازان استفاده می گردد و حامل تیربارهای اتوماتیک و برج های مراقبت است.

همزمان با آن اختلاف بین فرماندهان نیروهای هادی و جنگجویان دو قبیله مراد و عبیده بالا گرفت، اختلافاتی که موجب عقب نشینی دهها نفر از اعضای این دو قبلیه از جبهه مراد در جنوب مأرب و جبهه الطلعه الحمراء در شمال غرب آن شد.

این تحولات در زمانی صورت گرفت که وزارت دفاع دولت حامی ریاض عصر چهارشنبه به کشته شدن محمد الحرملی رئیس ستاد نیروهای منطقه هفتم نظامی در اثر جراحت های حاصله از نبرد در اطراف مأرب، اعتراف کرد؛ منطقه ای که نیروهای های اتاق عملیات جنگی را از آنجا به استان شبوه منتقل کردند با این توجیه که این اقدام مانع حملات موشکی می گردد که قبلا نشست فرماندهان را هدف قرار گرفته بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1466

به "الاخبار: ائتلاف سعودی سلاح های سنگین را از جبهه مأرب خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الاخبار: ائتلاف سعودی سلاح های سنگین را از جبهه مأرب خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید