امارات دو فروند هواپیمای جاسوسی گلوبال آی خریداری می نماید

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، شرکت هوافضای سوئدی ساب روز دوشنبه گفت که ابوظبی سفارش خرید دو فروند هواپیمای گلوبال آی دیگر به ارزشی بالغ بر یک میلیارد دلار را به این شرکت ارائه نموده است.

امارات دو فروند هواپیمای جاسوسی گلوبال آی خریداری می نماید

طبق داده های شرکت ساب، این هواپیمای مجهز به سیستم های کنترل و هشدار اولیه هوابرد یک جت بمب افکن گلوبال 6000 بیزنس اصلاح شده با یک رادار دور برد و سایر سیستم های نظارتی الحاقی است و اینکه این هواپیما علیه حمله های الکترونیک مسلح است.

رادار هشدار اولیه هوابرد این هواپیما علاوه بر هواپیماها، موشک های بالستیک در حال پرتاب را در فاصله 450 کیلومتری ردیابی کند.

مدیرعامل شرکت ساب در یک اطلاعیه خبری با ابراز اینکه از اعتماد دوباره امارات به این شرکت مفتخر است گفت که این نشان می دهد شرکت ساب همچنان بر لبه فناوری پیشرفته قرار گرفته است.

گفتنی است که امارات متحده عربی پیش تر در سال 2015 نیز سه فروند هواپیمای جاسوسی گلوبال آی را از شرکت ساب خریداری کرد که دومین فروند از این هواپیما در آوریل 2020 به امارات تحویل داده شد.

شرکت ساب همچنین پیش بینی کرد که این قرارداد جدید خرید هواپیما تا سال 2025 نهایی گردد.

گفتنی است که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا وعده داده است که به حمایت واشنگتن از ائتلاف سعودی در جنگ ویرانگر یمن سرانجام دهد و از این رو، اعضای این ائتلاف نظامی از جمله عربستان سعودی و امارات در رقابتی سخت کوشش می نمایند که تا پیش از مراسم تحلیف بایدن در بیستم ژانویه خریدهای تسلیحاتی خود را تکمیل نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1298

به "امارات دو فروند هواپیمای جاسوسی گلوبال آی خریداری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات دو فروند هواپیمای جاسوسی گلوبال آی خریداری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید