امضای تفاهم نامه توسعه گردشگری میان اصفهان و گوئیژو چین

به گزارش اخبار ورزشی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از امضای تفاهم نامه توسعه گردشگری میان دو استان اصفهان و گوئیژو کشور چین با حضور لی فانگ رئیس دپارتمان روابط عمومی، تبلیغات و تبادل گردشگر این استان اطلاع داد .

امضای تفاهم نامه توسعه گردشگری میان اصفهان و گوئیژو چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله یاری در نشست فعالان گردشگری استان اصفهان و استان گوئیژو کشور چین که شب گذشته شنبه نهم آذر برگزار گردید، گفت: استان گوئیژو در کشور چین با جمعیت بیش از 40 میلیون نفر از توان بالقوه زیادی به منظور ایجاد ارتباطات و تبادل گردشگر با استان اصفهان برخوردار است.

او با اشاره به سیاست گذاری جدید برای جذب گردشگر از کشورهای جدید هدف گردشگری به اصفهان، اضافه کرد: از کشور چین سالیانه بیش از 120 میلیون گردشگر خارج و از نقاط مختلف دنیا بازدید می نمایند، با توجه به ظرفیت های فرهنگی و ارتباطات مالی میان دو کشور به دنبال افزایش ارتباطات میان دو کشور به ویژه استان اصفهان از منظر گردشگری هستیم.

الله یاری توضیح داد: برآوردهای ما نشان می دهد که استان گوئیژو چین به اندازه چندین کشور در منطقه خاورمیانه جمعیت دارد، این در حالی است که مطابق با نظرات کارشناسان بسیاری از مردم چین مشتاقانه خواهان دیدار از کشورهای دیگر هستند، به این منظور مشتاق هستیم تا از این فرصت برای توسعه گردشگری در استان های اصفهان و گوئیژو بهره برداری کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه گردشگری میان این دو استان توضیح داد: این تفاهم نامه درواقع به دنبال تبادل گردشگر میان دو استان اصفهان و گوئیژو در جنوب غرب کشور چین است. با توجه به اینکه استان اصفهان از ظرفیت های گسترده ایی در حوزه های گردشگری فرهنگی، طبیعت و سلامت برخوردار است، امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه به رونق گردشگری در استان به ویژه اینکه در زمستان سال جاری شاهد حلول سال جدید چینی هستیم، یاری کند.

او اضافه کرد: چین و ایران بیش از 4هزار سال است که در راستا جاده ابریشم با یکدیگر دارای ارتباطات قوی فرهنگی هستند به این منظور امیدواریم انعقاد چنین تفاهم نامه هایی به گسترش روابط فرهنگی و مالی میان ایران و چین به ویژه اصفهان منجر گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 439

به "امضای تفاهم نامه توسعه گردشگری میان اصفهان و گوئیژو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه توسعه گردشگری میان اصفهان و گوئیژو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید