انتقاد انجمن سینمای انقلاب از بی توجهی مسئولان به فیلم های دفاع مقدس

به گزارش اخبار ورزشی، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از بی توجهی مسئولان فیلم و سینمای کشور به فیلم های دفاع مقدس گلایه کرد.

انتقاد انجمن سینمای انقلاب از بی توجهی مسئولان به فیلم های دفاع مقدس

به گزارش ، به هر دلیلی بوده، بیست و یکم شهریورماه را روز سینما نهاده اند تا به این مناسبت توجه بیشتری به این مقوله بسیار مهم جلب شود. یکی از ساحت های فوق العاده مهم در سینما - از نگاه انقلاب اسلامی که جمهوری اسلامی بر پایه های آن استوار است - سینمای انقلاب اسلامی (با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت، و بیداری اسلامی) است که بر اساس شواهد و قرائن به نظر می رسد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور خاص سازمان سینمایی کشور، متأسفانه در سال های اخیر توجه لازم را به این ساحت ندارند. البته باز هم متاسفانه وضعیت فیلم و سینمای کشور از آلام فراوانی رنج می برد که درمان آن همه درد و آسیب بودجه، نیروی انسانی، طرح و برنامه، فضا و شرایط، و از همه مهمتر مدیریت بسیار جدی تری را می طلبد؛ که بی توجهی یا کم توجهی به سینمای انقلاب اسلامی هم در برنامه ریزی، هم در تصمیم سازی، هم در بودجه گذاری، هم در تولید، هم در نمایش و اکران، و هم در پشتیبانی از نیروی انسانی متعهد و توانمند آن، تنها یکی از درد های مزمن و آزاردهنده سپهر فیلم و سینمای ایران است.

ناگفته پیداست که اگر برخی نهاد های غیردولتی مثل سازمان اوج، موسسه شهید آوینی و بنیاد فرهنگی روایت نبود و سازمان صدا و سیما گاه و بیگاه تله فیلم یا سریالی با این مضامین نمی ساخت و دغدغه و نگرانی اندکی از تهیه کنندگان بخش خصوصی هم به ساخت آثاری منتج نمی شد، سال ها بود که شمع فیلم و سینمای انقلاب اسلامی خاموش شده بود. چرا که با کمال تأسف انگاری مسئولان فیلم و سینمای کشور کمترین دغدغه ای را نسبت به این عرصه ندارند. آنچه مسلم است، حتی با وجود نهاد های مسئول دیگر، چیزی از مسئولیت وزارت و سازمان کم نمی شود.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در راستای مطالبه جدی از مسئولان فرهنگی کشور از بابت وظایف قانونی نهاد های مسئول در زمینه فیلم و سینما، ضمن درخواست توجه جدی و مسئولانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمای کشور به این مقوله اعلام آمادگی می کند تا تمامی توان خود را برای موفقیت این مسئولان در جهت اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی به کار بگیرد و صادقانه برای تدبیری کارآمد در این زمینه به یاری مسئولان مربوطه بشتابد، ضمن آن که اگر کماکان این بی توجهی ادامه یابد، منطقاً باید به راه های دیگری برای رسیدن به این هدف بسیار مهم اندیشید.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 326

به "انتقاد انجمن سینمای انقلاب از بی توجهی مسئولان به فیلم های دفاع مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد انجمن سینمای انقلاب از بی توجهی مسئولان به فیلم های دفاع مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید