انتقاد عاشقان شمس و مولانا از سراسر دنیا از ساخته نشدن بارگاه شمس در خوی

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران/آذربایجان غربی بمناسبت هشتم مهرماه روز تولد مولانا در شهر قونیه ترکیه مراسم بزرگداشت مولانا با حضور چهره های شاخص موسیقی از سراسر دنیا همه ساله برگزار گردید. سال جاری این قرعه بنام علیرضا قربانی و عالیم قاسم اف افتاد و این دو چهره شهیر موسیقی برنامه ترکیبی خود را در قونیه با استقبال 4 هزاری نفر علاقمندان بخصوص ایرانیان از سراسر دنیا برگزار کردند.

انتقاد عاشقان شمس و مولانا از سراسر دنیا از ساخته نشدن بارگاه شمس در خوی

خبرنگار خبرنگاران که پوشش خبری این رویداد مهم فرهنگی و هنری به شهر قونیه سفر نموده است با عاشقان شمس و مولانا از اقصی دنیا در مورد هر چه سریعتر بارگاه شمس در خوی گفت و گو نموده است.

محمدامین از کشور تاجیکستان و شهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : مابرای زیارت مقبره مولانا به شهر قونیه آمده ایم و در صورتیکه بارگاه شمس در خوی ساخته گردد دوست داریم به خوی هم سفر کنیم.

وی خطاب به مسئولین فرهنگی کشور ایران گفت : از مسئولین می خواهیم در ساخت این بارگاه عجله نمایند تا بارگاه شمس میعادگاه عاشقان شمس و مولانا از سراسر دنیا باشد .

فرمانی از علاقمندان مولانا و شمس که از تهران برای زیارت مولانا به قونیه آمده است در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد : ما برای آمدن به اینجا هزینه خروجی ،هزینه تست و میلیون ها تومان برای اقامت در قونیه خرج می کنیم در صورتیکه این فضای فرهنگی قونیه در خوی فراهم گردد دوست داریم سوی شهر خوی آییم و آنجا هزینه کنیم .

وی توضیح داد : ساخت بارگاه شمس در خوی جزو وظایف ذاتی و فرهنگی مسئولین کشور است.

آرش اوستا سه تار نواز برجسته و برنده جایزه دنیای گلبال موزیک هم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : در سال های 1386 و 1387 کنگره های بین المللی شمس و پیوند فرهنگی بین خوی و قونیه با مهارت و شجاعت و شکوه هر چه تمامتربرگزار شد.

وی توضیح داد : متاسفانه در حال حاضر نگاه های مسئولینی که برای ساخت مقبره شمس انتخاب شده اند با نگاه های دنیای فرسنگ ها فاصله دارد و ضرورت دارد استاندار آذربایجان غربی فکری به این شرایط بکند.

ناجی باکرجی رییس بارگاه مولانا در قونیه هم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اصولا باید مقبره شمس در خوی، مدتها پیش ساخته می شد.

وی توضیح داد : در کنگره های بین المللی شمس در سال های 1389 و 1390 حضوری پررنگ از قونیه داشتیم.

به گزارش خبرنگاران؛ حال که علاقمندان و عاشقان شمس و مولانا از تعلل در ساخت بارگاه شمس اظهار گله مندی می نمایند ضرورت دارد مسئولین ارشد فرهنگی کشور پروژه احداث بارگاه شمس، فارغ از قید بندهای اداری پیگیری و تکمیل نمایند تا این داشته ارزشمند فرهنگی بجای خاک خوردن، محل حضورخیل عاشقان فرهنگ و هنر از سراسر دنیا باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1699

به "انتقاد عاشقان شمس و مولانا از سراسر دنیا از ساخته نشدن بارگاه شمس در خوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عاشقان شمس و مولانا از سراسر دنیا از ساخته نشدن بارگاه شمس در خوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید