اگر در سفر زخمی شدیم، چه کنیم؟

به گزارش اخبار ورزشی، هر چه سفر همراه با هیجان بیشتری باشد، احتمال آسیب هم بیشتر است و اگر اهل سفر ماجراجویانه هستید باید بتوانید در صورت آسیب و ایجاد زخم، به یاری خود بیایید. در ادامه به مراقبت هایی درمورد زخم در سفر خواهیم پرداخت:

اگر در سفر زخمی شدیم، چه کنیم؟

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

قبل از انجام کارهای ریسکی به عواقب آن بیاندیشید و اتفاقات ممکن را مد نظر داشته باشید. برخی افراد گاهی در طی سفر به انجام کارهای غیر عاقلانه ای فکر می کنن، مثل رفتن به غواصی برای اولین بار، غواصی با قفس میان کوسه ها، بالا رفتن از کوه آلپ یا غذا دادن به سفره ماهی.

دکتر بیتتر که یک دنیا گرد است می گوید که هرگز بدون همراه بردن وسایل مراقبت از زخم، ایبوپروفن و باند ACE در طی سفرها و ماجراجویی ها بیرون نمی رود.

وسایل خود را ببندید

قبل از رفتن به سفر و گردش خارج از شهر ضروری است که موارد ضروری را شامل مواد اولیه مثل چسب زخم، پانسمان استرلیزه و پماد آنتی بیوتیک، مسکن های بدون نسخه و دفترچه بیمه خود را به همراه داشته باشید. همچنین در صورت سفر خارج از کشور راجع به بیمه هایی که می توانید در آنجا تهیه کنید اطلاعاتی بدست آورید.

از موارد امنیتی فرودگاه آگاه باشید

در صورتی که با پرواز سفر می کنید، ضروری است که از قوانین آگاه باشید چرا که وسایل مراقبت از زخم شما ممکن است غیر مجاز باشند. مایعات و اشیاء تیز را نمی توانید در کیف دستی خود حمل کنید. این وسایل را در ساک خود قرار داده و تحویل بار دهید. در صورتی که نمی توانید قیچی را با خود ببرید، از قبل پانسمان را برش دهید.

دست ها را بشویید

اگر دچار آسیب دیدگی شده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که قبل از دست زدن به زخم، دست های خود را بشویید. هنگامی که در سفر هستید، می توانید در طی یک روز با منابع متعدد عفونت تماس داشته باشید بنابراین زمانی که می خواهید به زخم رسیدگی کنید در معرض خطر انتقال میکروب ها به محل آسیب دیده هستید. اگر شما دسترسی فوری به صابون و آب نداشته باشید، یک بطری کوچک ضدعفونی کننده دست را همراه با خود داشته باشید.

زخم را پانسمان کنید

در نهایت تا زمانی که بتوانید از یاری پزشکی بهره ببرید یا به منزل بازگردید، احتیاج است که از زخم خود مراقبت نمایید. برای متوقف کردن خونریزی با یک تکه گاز بر روی جراحت فشار مستقیم وارد نمایید، زخم را تمیز نموده و بر روی آن پماد آنتی بیوتیک اعمال کنید. سپس روی زخم را با گاز یا چسب زخم بپوشانید. اگر خونریزی متوقف نگردد، به دنبال مراقبت پزشکی فوری از از افراد متخصص باشید.

یکی دیگر از زخم هایی که بیرون از منزل ممکن است به آن دچار شوید راش یا ساییدگی های جاده ای است. در ادامه به آنالیز این نوع زخم و روش های درمانی آن می پردازیم.

راش یا ساییدگی جاده ای چیست؟

راش پوستی جاده ای نوعی از ساییدگی پوست است و زمانی رخ می دهد که بالاترین لایه پوست از روی بدن جدا می گردد. ساییدگی جاده ای معمولا در اثر افتادن روی سطحی سفت ایجاد می گردد. این نوع جراحت معمولا نتیجه افتادن از دوچرخه، اسکیت برد یا دویدن در فضای بیرون است. جراحت های شدید چند لایه از بافت بدن را از بین برده و ممکن است برای ترمیم آسیب به گرافت پوستی احتیاج داشته باشند. با این حال ساییدگی های جاده ای با درمان مناسب باید در طول دو هفته بهبود یابد.

علائم ساییدگی جاده ای چیست؟

پوست آسیب دیده قرمز و خام، با احتمال خونریزی بسته به نوع آسیب مشاهده می گردد. ساییدگی های جاده ای عموما بسیار دردناک باشند. با این حال اگر اعصاب شما هم دچار آسیب دیدگی شده باشند، ممکن است احساس درد نکنید.

چطور می توان ساییدگی های جاده ای را در خانه درمان کرد؟

مراحل زیر را برای درمان ساییدگی جاده ای جهت بهبود سریع دنبال کنید:

دست ها را بشویید

خاک، باکتری یا سایر مواد موجود در دست شما می تواند باعث عفونت گردد پس قبل از تماس با زخم مطمئن شوید که آنها را تمیز کنید.

منطقه آسیب دیده را تمیز کنید

از صابون ملایم و آب را برای تمیز کردن خاک و آلودگی های دیگر بهره ببرید. شما باید از کشیدن پارچه روی زخم یا فشار بیش از حد روی آن جلوگیری کنید چرا که این امر می تواند موجب آسیب یا خونریزی بیشتر گردد. از موچین های بهداشتی بهره ببرید تا هرگونه چمن، سنگ، خاک یا سایر چیزهای باقی مانده را حذف کنید.

یک پماد آنتی بیوتیکی اعمال کنید

برای جلوگیری از آلوده شدن زخم به باکتری ها روی محل آسیب دیده پماد آنتی بیوتیک اعمال کنید.

ساییدگی جاده ای را بپوشانید

جراحت را با گاز استریل بپوشاید و با نوار چسب پزشکی آن را محکم نماید.

پانسمان را یکبار در روز تعویض کنید

این مراحل را هر روز تکرار کنید تا زخم را تمیز و مرطوب نگه دارید.

در شرایط زیر به دنبال مراقبت های پزشکی باشید:

عضله یا استخوان قابل مشاهده است.

یک جسم بزرگ در زخم فرو رفته است.

ساییدگی جاده ای یک سطح وسیع، مانند یک کل یکی از اندام ها را پوشش داده است.

خونریزی زخم متوقف نمی گردد.

علائم عفونت، مانند زهکشی، قرمزی، تورم و افزایش درد وجود دارد.

منبع: کلینیک درمان زخم دکتر مشتاق

منبع: همگردی
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 560

به "اگر در سفر زخمی شدیم، چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر در سفر زخمی شدیم، چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید