ایران در زمینه فراوری اتوکلاو پزشکی، به خودکفایی رسید

به گزارش اخبار ورزشی، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل صندوق پژوهش وفناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی، ازخودکفایی ایران درزمینه فراوری دستگاه های اتوکلاو پزشکی (وسیله ای برای استریل کردن) اطلاع داد.

ایران در زمینه فراوری اتوکلاو پزشکی، به خودکفایی رسید

دکترحسین سلمانی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگارعلمی خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به فعالیت این صندوق که در زمینه تجهیزات پزشکی است، محصولات مختلفی از قبیل دستگاه های اتوکلاو پزشکی، دستگاه دیالیز و دستگاه تست قند خون توسط شرکت های فعال دراین زمینه با حمایت های این صندوق فراوری شده که درفراوری همه این محصولات، نوآوری اجرا شده است.

دستگاه اتوکلاو (Autoclave) وسیله ای برای استریل کردن ابزار پزشکی و آزمایشگاهی در فشار و دمای بالا و با استفاده از بخار آب است. اتوکلاوها درکاربردهای پزشکی برای انجام استریلیزاسیون و در صنایع شیمیایی برای به عمل آمدن پوشش ها و ولکانش لاستیک و سنتز هیدروترمال مورد استفاده قرار می گیرند.

وی اعلام کرد: درحال حاضر شرکت های زیرمجموعه این صندوق پیروز به فراوری اولین دستگاه دیالیز شده اند، همچنین در زمینه فراوری دستگاه های اتوکلاو پزشکی اکنون این شرکت ها دستگاه های اتوکلاو دندانپزشکی و بیمارستانی فراوری می نمایند که خوشبختانه در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم.

سلمانی با اشاره به اینکه صندوق پژوهش وفناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و17 سهام دار خصوصی متشکل از فعال ترین و معتبرترین شرکت های مهندسی پزشکی و سلامت در سال 1391 تاسیس شده است، گفت: در سال های فعالیت این صندوق حدود 400میلیارد تومان ارزیابی طرح و پروژه صورت گرفته و همچنین حدود 50 میلیارد تومان نیز برای حمایت از طرح ها پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: این صندوق با توجه به نام خود، بیشتر از تجهیزات پزشکی حمایت نموده است و امیدواریم با یاری های جدیدی که صندوق نوآوری و شکوفایی در امسال برای یاری به شرکت های غیردانش بنیان یعنی شرکت های خلاق و فناور ارایه نموده است، شاهد افزایش طرح ها و پروژه ها باشیم.

علمی ** 9340**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 100

به "ایران در زمینه فراوری اتوکلاو پزشکی، به خودکفایی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در زمینه فراوری اتوکلاو پزشکی، به خودکفایی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید