برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان: زندگی در سرزمین آسمان های سرزنده

به گزارش اخبار ورزشی، مهاجرت نقشی کلیدی در اقتصاد و جمعیت استان ساسکاچوان کانادا ایفا می نماید. این استان از سال 2007 از بیش از 108000 مهاجر استقبال نموده است؛ این مهاجران از 170 کشور مختلف به ساسکاچوان مهاجرت نموده اند. ساسکاچوان که به خاطر افق های گسترده و پیدایش هر از گاهی نور شمالی سرزمین آسمان های سرزنده لقب گرفته است، علاوه بر بسیاری از منطقه ها روستایی شهرهای مدرنی نظیر Regina و Saskatoon را در خود جای داده است.

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان: زندگی در سرزمین آسمان های سرزنده

بیشتر مهاجرانی که ظرف سال های اخیر به ساسکاچوان آمده اند آسیایی و به ویژه اهل کشور فیلیپین هستند. جمعیت ساسکاچوان در حال حاضر حدود 1.1 میلیون نفر برآورد می گردد. عمده صنایع این استان عبارت اند از:

  • کشاورزی (به ویژه گندم)
  • معدن (این استان بزرگترین صادرنماینده اورانیوم در دنیا است)
  • استخراج نفت و گاز
  • فناوری (به ویژه در دو شهر Regina و Saskatoon)

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

استان ساسکاچوان در حال حاضر پنح درصد کل مهاجران کانادا را می پذیرد؛ این رقم نسبت به سال 2001 حاکی از افزایش یک درصدی است. دولت ساسکاچوان میخواهد در سال های 2019/2020 هشتاد درصد مهاجران در خود نگه دارد.

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان بخشی از برنامه مهاجرت استانی کاناداست که به استان های شرکت نماینده اجازه می دهد تعداد معینی کارگر ماهر، کارآفرین و دانشجویان خارجی فارغ التحصیل از دانشکده های کانادا را برای اقامت دائم انتخاب نمایند. برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان به دسته های زیر تقسیم می گردد:

  • International Skilled Worker
  • Saskatchewan Experience
  • Entrepreneurs
  • Farm Owners and Operators

کارگران ماهر خارجی (International Skilled Worker)

این دسته مهاجرتی مختص کارگران ماهر خارجی است که می خواهند به ساسکاچوان مهاجرت نمایند. متقاضیان واجد شرایط در سه زیرمجموعه زیر جای می گیرند:

  • اکسپرس انتری - Express Entry
  • مشاغل مورد احتیاج - Occupation In-Demand
  • پیشنهاد شغل - Employment Offer

زیرمجموعه اکسپرس انتری ساسکاچوان مختص متقاضیانی است که در سیستم اکسپرس انتری فدرال کانادا دارای پروفایل و در یکی از 19 شغل مورد احتیاج در استان ساسکاچوان دارای سابقه کار هستند. داشتن پیشنهاد شغل در این دسته الزامی نیست. متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می نمایند. متقاضیانی که مایل هستند از طرف استان انتخاب شوند می بایست دارای پروفایل اکسپرس انتری معتبر باشند و هم پروفایل Expression of Interest را به برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان ارائه نمایند.

زیرمجموعه مشاغل مورد احتیاج هم مشابه زیرمجموعه اکسپرس انتری است اما خارج از سیستم اکسپرس انتری دعوتنامه صادر می نماید. بعلاوه متقاضی باید در یکی از 19 شغل مرد احتیاج و اعلام شده از طرف برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان سابقه کار داشته باشد؛ با این حال داشتن پیشنهاد شغل الزامی نیست و متقاضی باید پروفایل Expression of Interest ایجاد کند.

اما متقاضیانی که پیشنهاد شغل دارند می توانند واجد زیرمجموعه Employment Offer باشند. در این زیرمجموعه، فهرستی از مشاغل وجود ندارد اما پیشنهاد شغل باید شغلی باشد که سطح مهارتی آن نوع 0 یا A و B است. ساسکاچوان دارای راستا مهاجرتی مختص کارآفرینان هم می باشد. متقاضیانی که مایل به تاسیس و اداره کسب و کار در ساسکاچوان هستند می توانند از راستا مهاجرتی Entrepreneur استفاده نمایند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1651

به "برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان: زندگی در سرزمین آسمان های سرزنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان: زندگی در سرزمین آسمان های سرزنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید