بی بلیط، کمپینی برای خداحافظی با بلیط کاغذی

به گزارش اخبار ورزشی، با وجود اینکه خرید بلیط هواپیما به صورت کاغذی و چاپی سال ها است که در نقاط مختلف جهان منسوخ شده است و به عنوان یک روش پرهزینه شناخته می گردد که باعث از بین رفتن منابع ارزشمندی همانند درختان می گردد؛ اما شاید برایتان جالب باشد که هنوز در کشور ما سالانه حدود 12 میلیون بلیط به صورت کاغذی منتشر شده و به فروش می رسد؛ همین اتفاق باعث شد تا کمپینی برای حفظ منابع طبیعی کشور ایجاد گردد؛ به بیان دیگر، مِستر بلیط با راه اندازی کمپین بی بلیط، به کمک درختان می رود.

بی بلیط، کمپینی برای خداحافظی با بلیط کاغذی

احتیاج به تغییر الگوی مصرف به طور حتم یکی از مهم ترین دلایلی که باعث فروش این حجم از بلیط به صورت فیزیکی می گردد، عدم مطلعی مسافران از امکان استفاده از نسخه الکترونیکیبلیط هواپیما و مزایای آن است.

به همین دلیل مِستر بلیط که به عنوان یکی از فروشندگان بلیط اینترنتی در ایران شناخته شده است، کمپینی را با عنوان بی بلیط با شعار محوریبی بلیط سفر کنیم طراحی و اجرا نموده است که هدف اصلی آن افزایش مطلعی عمومی درباره عدم لزوم چاپ بلیط هواپیما است.

مِستر بلیط به عنوان مجری این حرکت نمادین معتقد است که اگر افراد از مزایای مستقیم و غیر مستقیم تهیه بلیط به صورت الکترونیک مطلع بودند به طور قطع اقدام به خرید بلیط فیزیکی نمی کردند.

به عنوان نمونه احتمال گم کردن بلیط یکی از دغدغه های اساسی هر مسافری است. بارها پیش آمده که شخص به دلیل گم کردن بلیط خود مجددا متقبل پرداخت بخشی یا در برخی از موارد کل هزینه بلیط شده است؛ اما با خرید بلیط به صورت الکترونیک این اطمینان وجود دارد که همواره یک نسخه از آن در ایمیل وجود دارد که از هر مکان و دستگاهی که به اینترنت متصل است قابل بازیابی است.

راه اندازی کمپین و مزایای آن

از دیگر مزایای مهم استفاده از بلیط های الکترونیک می توان به سهولت چک کردن بلیط با استفاده از QR-code در فرودگاه اشاره نمود که باعث حذف صف های طولانی انتظار خواهد شد.

بعلاوه مِستر بلیط یکی از اهداف و مزایای اصلی این طرح و کمپین را صرفه جویی در کاغذ و کمک به حفظ، پاس داری از درختان و استفاده بهینه از آن در مصارف ضروری تر مثل آموزش می داند.

در نتیجه شاید وقت آن رسیده باشد که ما هم به عنوان بخشی از این جامعه، برای توسعه و حمایت از این حرکت ارزشمند که مِستر بلیط آغاز کننده آن بوده است، قدم کوچکی برداریم و با پیوستن به این کمپین، ضمن بهره مندی از مزایای آن، از قطع شدن صدها درخت و اتلاف هزاران برگ کاغذ در سال نیز جلوگیری کنیم.

اگرچه به راستی برنده واقعی این حرکت خود ما هستیم؛ اما مِستر بلیط با همکاری نت برگ و نوار (کتاب صوتی) برای ترغیب هرچه بیشتر افراد و مسافران در اجرایی شدن این هدف، هدایا و تخفیفاتی در نظر گرفته اند که با پیوستن و ثبت نام هر فرد در این کمپین در قالب ایمیل برای آن ها ارسال خواهد شد.

ضمن آنکه با پیوستن هر فرد به این کمپین، مبلغ 2000 تومان برای پروژه کمک مهر (جهت کمک هزینه تحصلی برای بچه ها کم بضاعت) در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: کجارو
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1874

به "بی بلیط، کمپینی برای خداحافظی با بلیط کاغذی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی بلیط، کمپینی برای خداحافظی با بلیط کاغذی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید