انواع هیجانات را در سافاری دبی تجربه کنید

به گزارش اخبار ورزشی، به نظر شما در میان برج های سر به فلک کشیده، امکانات مدرن و جذابیت تفریحات دبی، سافاری دبی می تواند جایی داشته باشد؟ واقعیت این است که این روزها انقدر گوش مان از شنیدن جاذبه های رنگارنگ دبی پُر شده که شاید کمتر کسی به فکر کویرگردی و لذت بردن از فضای ساده و آرامش بیابان های دبی باشد.

انواع هیجانات را در سافاری دبی تجربه کنید

با این حال اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که قصد سفر به دبی دارید و گشت و گذار در میان برج ها و پاساژهای لوکس دبی را به قدم زدن در میان ماسه ها و دیدنی غروب زیبای کویر ترجیح می دهید، به شما پیشنهاد می کنم که با من در این مقاله همراه باشید. شاید ضمن آشنایی با سافاری دبی، تصمیم بگیرید خودتان را از این تجربه متفاوت، محروم نکنید.

سافاری چیست؟

سافاری نوعی تفریح است که افراد با احترام به محیط زیست، از دیدن و عکس گرفتن با انواع حیوانات و جاذبه های تفریحی منطقه استفاده می نمایند.

برترین زمان سافاری دبی چه وقت است؟

از آن جایی که سافاری دبی در بیابان های گرم و سوزان آن انجام می گردد، معتدل بودن هوا، اهمیت بیشتری پیدا می نماید. بنابراین در زمستان و نوروز، می توانید با خیال راحت به گردش سافاری دبی بروید و از راه رفتن روی شن های بیابان، شترسواری و … لذت ببرید.

برای سافاری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

یکی از اولین و مهمترین نکاتی که در تور سافاری در هر جای جهان باید رعایت گردد، توجه به توصیه ها و ممنوعیت هایی است که لیدرهای گروه مطرح می نمایند چرا که عدم توجه به این موارد ممکن است مسائل جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

سافاری چیست؟

بیایید از تاریخچه و اولین روزهای به وجود آمدن این کلمه بگوییم تا ببینید فرایند رشد و تفکر نوع بشر در شکل گیری سافاری امروزی چقدر نقش داشته است.

سافاری مفهومی است که از واژه ای به نام سفر در زبان سواحلی گرفته شده که در زمان استعمار به بازی ناجوانمردانه و دلخراشی مربوط بوده که در آن حیوانات به وسیله گروه های مختلفی از افراد شکار و در واقع کشته می شدند. نتایج یکی از این بازی ها، کوهی از لاشه 11400 حیوان بود که به دام تفنگ افتادند از شیر و پلنگ و فیل و بوفالو گرفته تا گونه های نادر کرگدن سفید.

این فرآیند کشتار بی رحمانه حیوانات که صرفا برای بازی و تفریح بوده، رفته رفته با گذر زمان و افزایش نگرانی کارشناسان محیط زیست، از بین رفت و رنگ تازه ای به خود گرفت. این روزها دیگر سافاری نه تنها با شکار حیوانات ارتباطی ندارد بلکه تبدیل به سفری با مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی شده است.

این نوع گشت و گذار معمولا در پارک های ملی که حیات وحش خاص خود را دارند، به میزبانی بومیان آن منطقه انجام می گردد و افراد با احترام به محیط زیست، از دیدن و عکس گرفتن با حیوانات و جاذبه های تفریحی منطقه استفاده می نمایند.

اگرچه مهد اصلی سافاری آفریقاست اما معمولا در هر کشوری، پارک های ملی به عنوان مقصد سافاری هستند. خوب است بدانید که سافاری دبی در منطقه ها بیابانی و یا سافاری لندهای ساخته شده به این منظور انجام می گردد.

با انواع سافاری در دبی آشنا شوید

وقتی صحبت از سافاری به میان می آید، شاید تنها چیزی که در فکر تان نقش می بندد، لذت آفرودسواری بر تپه های کویری باشد اما این مفهوم در سافاری دبی، تغییر نموده و شرایطی فراهم شده که تجربیاتی متفاوت و مجذوب کننده، در میان تفریحات دبی داشته باشید. خب بریم که در ادامه با دو مدل مختلف سافاری در دبی آشنا شویم.

تجربه بادیه نشینی در سافاری دبی

در میان انواع تفریحات دبی، رفتن به دل کویر طلایی و گوش سپردن به سکوت محضش، یکی مجذوب کننده ترین هاست. کافی است سری به منطقه ها بیابانی در حاشیه شهر دبی بزنید و یا یکی از تورهای سافاری دبی را تهیه و لحظات ماندگاری را برای خودتان ثبت کنیم.

پس از خرید بلیط، تور سافاری دبی در لحظه موعود که معمولا ساعت 3 بعدازظهر است، با سوار شدن در اتومبیلی که جلوی درب هتل تان منتظر شماست، آغاز می گردد. در واقع سفری متفاوت به دل کویر را آغاز می کنید.

پس از رسیدن به کویر موردنظر، ماشین سواری بر روی تپه های شنی آغاز می گردد. پس از آن که از خنده و هیجان پرش اتومبیل ها غرق در شادی شدید، در آرامش به دیدنی غروب زیبای خورشید نشسته و یا با عکاسی این لحظات را ثبت می کنید.

در این میان می توانید تفریحات مختلفی مانند اسکی روی شن، موتورهای چهارچرخ، شترسواری و … هم لذت ببرید.

بعد از آن برای پذیرایی و لذت بردن از شب های کویر، به کمپی که به صورت سنتی طراحی شده می روید. در این جا می توانید از انواع نوشیدنی و غذاهای محلی لذت برده و به جشن و پایکوبی مشغول شوید.

همان طور که گفتیم، سافاری نوعی بازدید مسئولانه از حیات وحش است که این شرایط در سافاری دبی هم فراهم شده است. بیابان های دبی هم محل زندگی بعضی از گونه های حیوانات است که شرایط فراهم است تا بتوانید غزال ها، گربه های وحشی و مارمولک های این بیابان ها را از نزدیک می بینید.

تفریحاتی که در سافاری دبی باید تجربه کنید

زمانی که به اتومبیل شما به کویر مقصد می رسد، با تفریحات مجذوب کنندهی روبرو می شوید که شاید در لحظه اول مایل باشید همه آن ها را تجربه کنید اما عجله نکنید! چرا که فرصت سافاری محدود است و اگر بخواهید تمام این مدت را در تکاپوی میان این هیجانات سپری کنید، زمان تجربه آرامش و سکوت کویر را از دست خواهید داد.

پس پیشنهاد می کنم که قبل از آغاز تور سافاری دبی، با انواع تفریحات آشنا شوید تا بتوانید در زمان تان صرفه جویی نموده و بیشترین استفاده را ببرید.

لندکروزسواری روی شن

ترس، هیجان، خنده و فریاد شادی، همه آن چیزی است که با سواری روی شن های کویری تجربه می کنید.

رانندگی بر روی تلماسه های کویری که به راحتی حرکت می نمایند، نیازمند مهارت خاصی است که باعث می گردد. سرعت حرکت و سُر خوردن از روی ماسه ها همه آن چیزی است که باعث می گردد حین بالا رفتن و پایین آمدن از تپه های شنی هیجان زده شوید.

شترسواری

یکی از فعالیت های محبوب در سافاری دبی، شترسواری است. این برنامه معمولا به گونه ای تدارک دیده می گردد که همزمان با غروب خورشید، بر روی تپه ها شنی بیابان، در سکوت و آرامش، زیبایی غروب نارنجی خورشید را دیدن کنید و غرق در حیرت شوید.

البته فرصت را از دست ندهید و این لحظه های دیدنی را با دوربین تان ثبت کنید.

دیدن حیات وحش بیابان های دبی

همان طور که گفتیم، سافاری نوعی بازدید مسئولانه از حیات وحش است که این شرایط در سافاری دبی هم فراهم شده است. بیابان های دبی هم محل زندگی بعضی از گونه های حیوانات است که شرایط فراهم است تا بتوانید غزال ها، گربه های وحشی و مارمولک های این بیابان ها را از نزدیک می بینید.

اسکی روی شن

دیگر آن موقع که برای تجربه اسکی باید ماه ها منتظر برف های زمستانی می شدیم، گذشته و جایگزین های جالبی برای آن در فصل های گرم ایجاد شده است.

در سافاری دبی می توانید لذت سر خوردن از روی ارتفاعات را تجربه کنید با این تفاوت که در این نوع اسکی بازی، به جای این که باد سرد هوای زیر صفر درجه به صورتتان بخورد، موهایتان را به دست باد گرم کویری می سپارید و بر روی ماسه های گرم بیابان های دبی، سُر می خورید.

نکته جالب این است که به خاطر نرم بودن ماسه های کویری، حتی اگر هم زمین بخورید مسئله ای پیش نمی آید و این باعث شده که اسکی روی شن، تفریحی ایمن برای همه باشد.

موتورسواری یا چهارچرخه سواری

یکی از تفریحات مجذوب کننده برای افراد علاقه مند به موتورسواری، استفاده از دون باگی یا موتورهای چهارچرخی است که می توانید سرعت و هیجان بالا و پایین پریدن بر روی تپه های شنی بیابان را امتحان کنید.

شرایط موتورسواری به گونه ای است که هم بچه ها و هم بزرگ ترها می توانند از آن استفاده نمایند. برای این منظور، دو نوع موتور چهارچرخ در سافاری دبی وجود دارد که یکی از آن ها سایز 350 و دیگری سایز 150 است. موتور بزرگ تر که قدرت بیشتری دارد، مناسب بزرگسالان و موتور کوچک تر، برای بچه ها آماده شده است.

پایکوبی تانورا

تانورا در لغت به معنای دامن است و پایکوبی تانورا، پایکوبیی است که با استفاده از دامن های رنگارنگ انجام می گردد. شاید دیدن این پایکوبی آنقدرشما را هیجان زده کند که به وسط میدان رفته و مشتاقانه با این گروه، همراهی کنید.

نقش حنا در سافاری دبی

استفاده از حنا و نقش زدن بر روی بدن، در کشورهای عربی، هندی، آفریقایی و خاورمیانه، قدمتی طولانی دارد. البته ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و از حنا برای رنگ مو و … استفاده شده است.

در سافاری دبی، شما می توانید نوع متفاوت و مجذوب کنندهی را تجربه کنید. در این مکان انتخاب می کنید که با استفاده از حنا، چه نقش های بر روی دست، کتف و یا پای تان نقش ببندد.

چشیدن غذاهای محلی

پس از تجربه تفریحات مجذوب کننده، به سمت اقامتگاهی حرکت می کنید که می توانید با مدل زندگی بادیه نشینی اعراب آشنا شوید و خودتان را مهمان غذاهای عربی و نوشیدنی های مختلف بکنید.

پس از نشستن کنار گرمای آتش و خوردن غذاهای خوشمزه و دیدن پایکوبی تانورا و عربی لذت ببرید.

حیات وحش جهان را در سافاری لند دبی ببینید

همان طور که در مقاله راهنمای جامع سفر به دبی گفتیم، زمانی که این شهر در حال نوآوری و ایجاد تغییرات مدرن در املاک و زمین های شهری اش بود، با طراحی های مبتکرانه و صرف هزینه های گزاف، مرزهای جغرافیایی را جابجا کرد. یکی از این خلاقیت ها، پارک سافاری دبی یا سافاری لند است که بی شک از دیدن آن لذت می برید.

همان طور که گفتیم سافاری از یک بازی کشتار بی رحمانه حیوانات، به فعالیتی اجتماعی و زیست محیطی تبدیل شد که در آن افراد مختلف برای دیدن حیات وحش به بیابان ها و پارک های ملی مخصوصا در آفریقا سفر می نمایند.

در این میان با توجه به این که در دبی گونه های غنی از حیات وحش وجود نداشت، تدبیری اعمال شد تا انواع حیوانات از سراسر جهان به این منطقه آورده شده و در مکانی مناسب نگهداری شوند.

پارک سافاری دبی که به عنوان باغ وحش دبی هم شناخته می گردد، چیزی فراتر از یک باغ وحش معمولی است. در واقع مکانی است که 2500 حیوان و 250 گونه جانوری در آن نگهداری و آموزش داده می شوند که برای علاقه مندان به این حوزه مجذوب کنندهیت های زیادی دارد.

خب در ادامه با بخش های مختلف این مجموعه بیشتر آشنا شوید:

سافاری ویلیج دبی

این بخش به حیوانات و گونه های مربوط به حیات وحش امارات مربوط می گردد. با توجه به این که گونه های متنوعی نداشت، از گونه های حیات وحش سایر کشورها هم در این بخش استفاده شده اما بیشترین تمرکز بر روی گونه های محلی منطقه است.

در این بخش می توانید انواع حیوانات چون شیر و پلنگ و اسب آبی، کروکودیل، گورخر، خرس، بوفالو، چیتا، بوفالوی سفید و … را دیدن کنید. جالب است بدانید که برای زندگی هر گونه از این حیوانات، محدوده ای وسیع در نظر گرفته شده که علاوه بر پوشش گیاهی، آبشار هم دارد و شما می توانید از نزدیک به دیدنی این زیبایی ها بنشینید.

بخش مخصوص آفریقا

احتمالا می دانید که آفریقا از جمله جاهایی است که غنی ترین و در عین حال منحصربه فردترین گونه های حیات وحش را در دلِ بیابان های خشک و یا جنگل های سرسبزش دارد.

در این بخش از پارک سافاری دبی می توانید انواع حیواناتی چون شیر، شامپانزه، گوریل، زرافه گردن کوتاه، لمور، شاخ درازان، لاک پشت غول پیکر و سگ های وحشی را ببینید. البته بهتر است از خانه خزندگان آغاز کنید و لذت دیدن خزندگان آفریقایی را از دست ندهید.

قسمت آسیایی دبی لند

لذت قدم زدن در بخش آسیایی پارک سافاری دبی، قابل مقایسه با سایر بخش های آن نیست چرا که شما به محیطی وارد می شوید پوشیده از درختان متراکم که شما را از جهانی گرم و خشک منطقه بیابانی دبی به فضایی سرسبز می برد.

با قدم زدن در میان بخش آسیایی میمون های درازدست، خرس سیاه آسیایی و اژدهای کومودو را می بینید. هم چنین اورانگوتان که گونه ای آسیایی و در معرض انقراض است هم در این جا وجود دارد. یکی از تفریحات جالبی که در این بخش می توانید داشته باشید، مرکز تئاتر بزرگی است که روزانه در آن نمایش هایی در خصوص شکار حیوانات و پرندگان برگزار می گردد.

بخش وادی ویلیج

در کنار گشت و گذار در میان سافاری لند دبی، می توانید سری هم به دهکده وادی بزنید و خودتان را یک فنجان قهوه داغ عربی یا غذاهای خوشمزه مهمان کنید. بعلاوه می توانید به دره ماجراجویی این بخش بروید و از زمین بازی، تورهای کوهنوردی، دیوارنوردی، بانجی جامپینگ و یا زیپلاین لذت ببرید.

مزرعه مخصوص بچه ها

کیدز فارم یا مزرعه بچه ها، بخشی از پارک سافاری دبی است که در آن شرایطی فراهم شده که بچه ها از زندگی شهری فاصله گرفته و با زندگی روستایی و حیوانات اهلی، از نزدیک آشنا شوند.

در این مزرعه امکانی فراهم شده که بچه ها بتوانند با حیوانات اهلی مانند مرغ و خروس، بز و گوسفند و گاوها آشنا شده و اطلاعات علمی به دست آورند. حتی امکان دوشیدن شیر، برداشتن تخم مرغ از کنار مرغ ها و غذا دادن به زرافه ها برای بچه ها فراهم شده است.

برترین مکان ها برای تجربه سافاری دبی کجاست؟

همان طور که گفتیم در دبی دو نوع سافاری وجود دارد که بسته به این که به کدام یک علاقه مند هستید، می توانید مقصد تور سافاری تان را انتخاب کنید.

اگر علاقه مند به جهانی کویر، آشنایی با زندگی صحرانشینی، قدم زدن در میان ماسه ها و لذت بردن از دیدنی ستاره ها در دل آسمان کویر هستید، بهتر است که تور سافاری کویر را تهیه کنید. اما اگر عاشق دیدن حیوانات مختلف هستید و از مشاهده شیر و پلنگ و … غرق در شادی و حیرت می شوید، سافاری لند دبی برای شما برترین گرینه است.

سافاری با چه ماشین هایی انجام می گردد؟

سافاری معمولا با ماشین های چهار دیفرانسیل انجام می گردد. مزیت این نوع ماشین ها این است که در جاهای لغزنده و یا ماسه، گل و برف که احتمال گیر افتادن بقیه ماشین ها وجود دارد، این نوع از ماشین ها، به راحتی عبور می نمایند مگر این که هر چهار چرخ به صورت همزمان درگیر شوند.

خانواده اتومبیل های پاترول و لندکروزهای تویوتا از محبوب ترین ها برای سافاری بازها هستند که در میان انواع خودروهای مناسب سافاری، در سافاری دبی هم این دو برند بیشتر از هر برند دیگری به چشم می خورند.

خودروهایی که در سافاری دبی استفاده می شوند، به خاطر ماهیت بیابانی و تپه مانند منطقه، باید قدرت موتور بالایی داشته باشند تا بتوانند به سرعت از روی تپه های شنی بیابان های دبی بالا و پایین شده و لذت و هیجان را به گردشگران هدیه دهند.

با وسایل مورجهانز در سافاری آشنا شوید

بدون مقدمه یادتان باشد که دوربین عکاسی و یا گوشی تان را از قلم نیاندازید تا خاطره لحظات شیرینی که در انتظار شماست را برای همواره ثبت کنید. خب به سراغ بقیه وسایل برویم. از آن جایی که سافاری دبی در منطقه ای بیابانی است، ضدآفتاب، عینک آفتابی، کلاه آفتابی و پماد دفع حشرات را در کوله تان قرار دهید.

از آن جایی که شما در سافاری دبی بیشتر به گشت و گذار و تفریح مشغول می شوید، به وسایل خاصی که در سافاری حیات وحش نیاز است، نیاز پیدا نمی کنید. با این حال خوب است بدانید که اگر مقصد سفرتان محلی است که حیات وحش غنی دارد، از داشتن دوربین دوچشمی غافل نشوید تا بهتر بتوانید حیوانات را مشاهده کنید.

چراغ قوه، کوله پشتی، شارژر و تبدیل، حافظه جانبی برای دوربین عکاسی، وسایل شنا، چاقوی جیبی، ضدعفونی نماینده دست و دستمال مرطوب، ضدعفونی نماینده زخم، کیسه های زیپ دار، کتاب راهنما، پارچه از جمله وسایلی هستند که بدون شک در سافاری هایی مانند آفریقا باید به همراه داشته باشید.

بایدها و نبایدهای سافاری

یکی از اولین و مهمترین نکاتی که در تور سافاری در هر جای جهان باید رعایت گردد، توجه به توصیه ها و ممنوعیت هایی است که لیدرهای گروه مطرح می نمایند چرا که عدم توجه به این موارد ممکن است مسائل جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

صفر تا صد خدمات تور سافاری دبی

وقتی گردش سافاری دبی را آغاز می کنید باید منتظر اتفاقات جالبی باشید که تجربه ای ناب برای شما به ارمغان می آورد. ترس و هیجانی که از سرعت حرکت ماشین های سافاری از روی تپه های شنی تجربه می کنید و کوشش می کنید محکم تر خودتان را به جایگاه بچسبانید تا آرامشی که از شترسواری و حرکت باطمأنینه شترها در غروب خورشید تجربه می کنید.

از جمله خدماتی که در این سفر چند ساعته سافاری دبی تجربه می کنید، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرویس رایگان رفت و برگشت
  • بیابان نوردی با اتومبیل های بیابان رو مانند لندکروز
  • تجربه رانندگی با اتومبیل های بیابان رو
  • عکس برداری از غروب خورشید
  • اسکی روی شن
  • شترسواری
  • دون باگی یا موتور چهارچرخ
  • عکس گرفتن با شاهین
  • استقرار در کمپ با پذیرایی چای و قهوه و قلیان و تنقلات
  • دیدنی پایکوبی عربی
  • دیدنی نمایش تانورا
  • نمایش عروسکی
  • پوشیدن لباس های سنتی و تتوی حنا
  • سرویس شام

معمولا هزینه سافاری دبی به این صورت است که می توانید در ابتدای کار و هنگام رزرو بلیط، همه هزینه را به صورت یک جا پرداخت کنید و یا این که هزینه امکانات عمومی را پرداخت و در صورت استفاده از سایر تفریحات، هزینه آن را جداگانه پرداخت کنید.

در میان تفریحات و خدماتی که برای سافاری دبی مطرح کردیم، اسکی روی شن، موتور چهارچرخ، عکس گرفتن با شاهین، نوشیدنی های خاص و قسمت VIP جهت سرو غذا، از جمله مواردی هستند که هزینه آن ها به صورت جداگانه محاسبه می گردد و جزء هزینه اولیه ای که برای تور پرداخت می کنید، نیستند.

برترین زمان تجربه سافاری دبی چه زمانی است؟

وقتی در خصوص برترین زمان تجربه سافاری دبی صحبت می کنیم، بهتر است علاوه بر سافاری، شرایط آب و هوایی شهر دبی را هم در نظر بگیریم. همان طور که در مقاله سفر به دبی، در خصوص برترین زمان سفر به این شهر صحبت کردیم، گفتیم که به واسطه شرایط آب و هوایی که در این منطقه بیابانی تجربه می کنید، فصل زمستان تا نوروز مناسب ترین گزینه است.

اگرچه به لحاظ شلوغی، دبی در این بازه از زمان، میزبان مسافران زیادی از کشورهای دیگر است اما از نظر آب و هوایی نیاز نیست که نگران آفتاب سوختگی و گرمازدگی شدید باشید.

اگر به این موضوع توجه کنید که سافاری دبی در بیابان های گرم و سوزان آن انجام می گردد، اهمیت معتدل بودن هوا را بیشتر درک می کنید. در این زمان می توانید با خیال راحت به گردش سافاری دبی بروید و از راه رفتن روی شن های بیابان، شترسواری و … لذت ببرید.

سایر تفریحات کویر

تا اینجای کار در خصوص سافاری دبی که یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات بیابانی است، صحبت کردیم. با این حال بیابان گردی و کویرنوردی فقط به سافاری محدود نمی گردد. در کنار سواری بر روی تپه های ماسه ای، شترسواری، عکاسی، دیدن غروب آفتاب، اسکی روی شن و موتورسواری با موتورهای چهارچرخ تفریحات دیگری هم در کویر وجود دارد.

  • شن اسکی: مشابه سندبوردینگ یا همان اسکی روی شن است اما یک تفاوت کوچک با آن دراد. در شن اسکی از چوب اسکی استفاده می گردد و همین موضوع، شباهت آن را به اسکی روی برف بیشتر می نماید. شن اسکی یکی از آن تفریحاتی است که معمولا هزینه آن بر روی هزینه تورها نیست و یه صورت جداگانه محاسبه می گردد.
  • رصد ستارگان: در دل کویر و در میان آسمان پرستاره شب، رصد ستارگان از خاص ترین تفریحات است که می توانید ساعت ها به دیدنی آسمان بی کرانه شب و ستاره هایش که در هوای پاک کویر، دور و نزدیک به شما چشمک می زنند، بنشینید.
  • پیاده روی: شاید اگر تا به حال لذت قدم زدن بر روی شن های ماسه ای کویر را نچشیده باشید، پیاده روی در کویر از نظرتان یک شوخی بی مزه باشد ولی کفش هایتان را از پا درآورید و چند دقیقه ای گرمای ماسه های کویری که مهمان بند بند انگشتان می شوند را با عمق جان احساس کنید. البته یادتان باشد که این کار را سر ظهر و در میان آفتاب داغ انجام ندهید که پاهایتان نسوزد.
  • زیپ لاین در کویر: یکی از تفریحاتی است که آدرنالین خون افرادی که هیجان و سرعت را دوست دارند بالا می برد. می توانید بر فراز کویر رفته و از زاویه ای متفاوت، جهانی نارنجی کویر را ببینید.
  • باگی سواری: باگی وسیله نقلیه ای است که برای آفرودهای تک و دو نفره در کویر ساخته شده است. در صورتی که راننده های ترنسفر به شما اجازه رانندگی در کویر را ندادند، در باگی سواری این فرصت را دارید که فرمان را به دست گرفته و تپه های شنی را زیرپا بگذارید.
  • پاراگلایدر: نظرتان در خصوص پرواز بر فراز شن های طلایی کویر چیست؟ با پاراگلایدر می توانید لذت پرواز را تجربه نموده و شبیه به پرنده ای آزاد و رها بر فراز کویر به پرواز درآیید.

سافاری دبی در کلامی کوتاه

هدف این مقاله، آشنایی شما با سافاری دبی بود. سعی کردم در نهایت دقت از تاریخچه سافاری و ظلمی که در طول تاریخ در حق حیوانات و حیات وحش شده، بگویم.

بعد از معرفی سافاری، به شهر دبی سفر کردیم و با انواع سافاری در دبی آشنا شدیم. از آن جایی که دو نوع متفاوت از سافاری در دبی وجود دارد، تفریحات و ویژگی های خاص هر کدام را به صورت جداگانه معرفی کردیم.

در نهایت، مقاله با معرفی ماشین مناسب سافاری، تورهای سافاری و جزئیات هزینه سافاری دبی به انتها رساندیم.

منبع: علی بابا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1922

به "انواع هیجانات را در سافاری دبی تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع هیجانات را در سافاری دبی تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید