تاوان سنگین اشتباه فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک پرید!

به گزارش اخبار ورزشی، با توجه به عدم حضور ژیمناست های ایران در مسابقات استرالیا، ملی پوشان ایرانی کار بسیار سختی برای کسب سهمیه المپیک توکیو خواهند داشت. عدم حضوری که در نتیجه اشتباه مسلم فدراسیون ژیمناستیک اتفاق افتاده است.

تاوان سنگین اشتباه فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک پرید!

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون ژیمناستیک اخیرا مدعی شده بود که دولت استرالیا در صدور ویزا ملی پوشان ایران برای حضور در رقابت های جام دنیای این کشور اختلال ایجاد نموده این درحالی است که کمیته ملی المپیک رسما گفت که مقصر این ماجرا فدراسیون ژیمناستیک است نه دولت استرالیا.

رقابت های استرالیا فرصت خوبی بود تا ژیمناست های ایران با توجه به امتیازات شان زمینه کسب سهمیه المپیک را برای ژیمناستیک ایران تسهیل نمایند.

با توجه به شرایط موجود در رنکینگ فدراسیون دنیای ژیمناستیک، نفر اول رنکینگ FIG در انتها چهار رقابت پیش روی شانس حضور در المپیک 2020 توکیو را خواهد داشت. چهار نفر اول رنکینگ در مسابقات تیمی پیروز شدند که سهمیه المپیک را کسب نمایند و فقط برای افزایش تجربه و تمرین در مسابقات پیش رو شرکت می نمایند.

سعیدرضاکیخا با قرار داشتن در رتبه پنجم رنکینگ دنیا از شانس های کسب سهمیه المپیک 2020 است. نکته قابل ملاحظه این است که نفرات بالای سعیدرضا کیخا به وسیله مسابقات گذشته و به صورت انفرادی و یا تیمی جواز حضور در المپیک 2020 را کسب نموده اند اما ژیمناست قدرتمند ارمنی همچنان پشت سر نماینده ایران امید به کسب سهمیه المپیک دارد.

این ژیمناست ارمنی با اختلاف دو امتیاز که در ژیمناستیک اختلاف ناچیزی است، در رده ششم واقع شده است. قرار است این ژیمناست در مسابقات استرالیا شرکت کند. درصورتی که کیخا به مسابقات استرالیا نرسد در مسابقات بعدی برای کسب سهمیه، کار بسیار مسئله ای خواهد داشت.

عبدالله جامعی و محراب احمدکهنی دیگر نمایندگان ایران در وسیله خرک حلقه و دارحلقه باتوجه به عدم شرکت در مسابقات گذشته، تا به امروز در رنکینگ امتیازی را کسب ننموده و در صورتی که این مسابقات را از دست بدهند به کلی شانس کسب سهمیه المپیک را از دست خواهند داد.

حال با توجه به فرا روبه جلوی فدراسیون ژیمناستیک، رییس این فدراسیون باید شرح دهد که چگونه این اشتباه مهلک اتفاق افتاده و چه کسی باید جوابگوی از دست رفتن سمیه المپیک ایران باشد؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 686

به "تاوان سنگین اشتباه فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک پرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاوان سنگین اشتباه فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک پرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید