تاکید دبیرکل سازمان ملل بر دسترسی جهانی به واکسن کرونا

به گزارش اخبار ورزشی، دبیرکل سازمان ملل متحد، فراوری واکسن کووید 19 را به تنهایی کافی ندانست و گفت: ما به همبستگی جهانی احتیاج داریم تا مطمئن شویم که هر شخصی در هرجا، به این واکسن دسترسی دارد.

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر دسترسی جهانی به واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، آنتونیو گوترش روز پنج شنبه در پیغام ویدئویی به نشست جهانی واکسن اضافه نمود: امروز معجزه نجات بخش واکسیناسیون، مهم ترین مداخله بهداشت عمومی را جشن می گیریم که هر سال جان ده ها میلیون نفر را نجات می دهد.

وی ادامه داد: بیماری هایی چون آبله مرغان ریشه کن شدند و از بیماری هایی چون سرخک، سرخجه و کزاز پیشگیری می شوند اما ما در یک زمان نامشخصی با یکدیگر ملاقات می کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به همه گیری کرونا، اضافه نمود: کووید 19 بزرگترین بحران سلامت عمومی در نسل ما است. تا کنون واکسنی وجود ندارد. همانگونه که برای پیشرفت یکی از آن کار می کنیم، یک درس مهم وجود دارد که باید فرابگیریم.

گوترش توضیح داد: واکسن به تنهایی کافی نیست. ما به همبستگی جهانی احتیاج داریم تا مطمئن شویم که هر شخصی در هرکجا، به آن دسترسی دارد.

وی با بیان اینکه واکسن کووید-19 باید به عنوان یک کالای جهانی و واکسن مردمی دیده گردد که شمار فزاینده سران جهانی خواهان آن هستند.

دبیرکل سازمان ملل متحد به اقدامات اتحاد جهانی واکسن و مصون سازی (گاوی) اشاره نمود و گفت: از شرکای متحد تشکر می کنم، مردم از هر سن و سطحی در همه کشورها می توانند به واکسن دسترسی داشته باشند.

گوترش اضافه نمود: سازمان ملل متحد مفتخر است که بخشی از این کوشش برای پوشش جهانی بهداشت باشد و متعهد هستیم که بخشی از فاز بعدی باشیم چرا که همچنان کارهای زیادی برای انجام وجود دارد.

وی ادامه داد: 20 میلیون کودک دریافت کامل واکسیناسیون خود را از دست می دهند و یک پنجم هرگز واکسنی دریافت نکرده اند. اکنون تحت سایه کووید 19، گرفتاری آنها سخت تر هم شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه نمود: کارزار ایمن سازی در حال رها شدن هستند، شکاف ارسال جهانی واکسن می تواند عریض تر گردد. از این رو، اجازه دهید سه تعهد کلیدی را امروز ایجاد کنیم.

گوترش اظهار کرد: حتی در شرایط گسترش کووید 19، بیایید راه های امنی برای ارسال واکسیناسیون ها بیابیم؛ از شبکه توزیع واکسن برای طیف دیگر خدمات اولیه بهداشتی استفاده کنیم و هنگامی که واکسن کووید 19 ممکن شد، بیایید مطمئن شویم که به دست همه می رسد.

وی با تاکید بر اینکه بیماری هیچ مرزی نمی شناسد، تاکید نمود: به همین دلیل، تامین اعتبار کامل گاوی برای اطمینان یافتن از تداوم پیشرفت به سمت اهداف توسعه پایدار، حیاتی خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 919

به "تاکید دبیرکل سازمان ملل بر دسترسی جهانی به واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دبیرکل سازمان ملل بر دسترسی جهانی به واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید