تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از 2000 نفر گذشت

به گزارش اخبار ورزشی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در مصاحبه با صداوسیما گفت: 275 نفر از مصدومان حوادث هنوز در بخش های تخصصی بستری هستند و 34 نفر به دلیل شدت وخامت حالشان در آی سی یو بستری هستند.

تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از 2000 نفر گذشت

خالدی اضافه نمود: متاسفانه 171 نفر قطع عضو و 874 نفر دچار آسیب چشم و 850 نفر نیز دچار سوختگی های شدید و میانه شدند.

چهارشنبه آخر سال کم حادثه در شیراز

به نقل از مرکز فارس، رییس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز گفت: از ساعت 7 و 30 دقیقه روز سه شنبه 24 اسفند تا ساعت بیست و چهار، 107 مورد عملیات اطفایی و امدادی به مرکز 125 سازمان آتش نشانی شیراز گزارش شد که 48 مورد آن مربوط به حوادث چهارشنبه سرانجام سال بود.

محمد هادی قانع اضافه نمود: عمده عملیات های اجرا شده به وسیله آتش نشانان مربوط به آتش سوزی لاستیک و ضایعات بود که در سریع ترین زمان ممکن اطفا و از خسارت اقتصادی و مصدومیت شهروندان جلوگیری شد، تنها یک حادثه مهم انفجار مواد محترقه به وقوع پیوست که منجر به مصدومیت 5 نوجوان و جوان 15 تا 22 ساله شد، البته آمار دقیق مصدومان به وسیله اورژانس ارائه می گردد.

او اضافه نمود: برای کاهش مخاطراتی که در چهارشنبه آخر سال وجود دارد علاوه آتش نشانانی که به طور معمول روزانه برای کار و کوشش آماده هستند، نیرو ها در شیفت استراحت نیز در آماده باش و از 150 نیروی تیم واکنش سریع داوطلب به منظور یاری رسانی استفاده شد.

به گفته رییس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز، علاوه بر این آتش نشانان در 20 نقطه پر خطر شهر استقرار داشتند تا در صورت وقوع حادثه بتوانند در اسرع وقت به شهروندان خدمت رسانی نمایند.

قانع اضافه نمود: با توجه به بروز مسائل و حوادث آخرین شب چهارشنبه سال، با یاری رسانه های جمعی مختلف ازجمله انجام مصاحبه های متعدد رادیویی و تلویزویونی، توصیه های لازم به مردم یادآوری شد، علاوه بر این برگزاری وبینار های آموزشی جهت عموم شهروندان، توزیع بروشور های مرتبط، تبلیغات و اطلاع رسانی شهری، برگزاری جلسات متعدد با اصناف و ارگان های مرتبط، برگزاری پویش بزرگ نه به چهارشنبه سوری خطرناک از اقدامات مهم سازمان آتش نشانی شیراز به منظور کاهش حوادث چهارشنبه سرانجام سال بود.

از ساعت 8 صبح روز 24 اسفند تا ساعت 24 ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز میزبان گروه اجتماعی شبکه پنج سیمای فارس بود و مکرر نکات ایمنی را یادآوری و شهروندان را از آمار عملیات ها مطلع می کرد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به تنها یک مورد حادثه مهم در این شب توضیح داد: همراهی شهروندان کلانشهر شیراز و بعلاوه همکاری همه جانبه اصحاب رسانه با سازمان آتش نشانی، شب چهارشنبه سرانجام سال 1400 را با کمترین حوادث رقم زد و خوشبختانه هیچ مورد فوتی و یا خسارت به اموال عمومی را در بر نداشت.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1934

به "تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از 2000 نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از 2000 نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید