تقسیم وظایف پژوهشگاههای فضایی و هوافضا، تکمیل زنجیره فناوری فضایی

به گزارش اخبار ورزشی، حسین صمیمی در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص تقسیم وظایف دو پژوهشگاه فضایی ایران در ذیل وزارت ارتباطات و پژوهشگاه هوافضا در ذیل وزارت علوم، گفت: پژوهشگاه هوافضا پیشتر در زیرمجموعه وزارت ارتباطات قرار داشت اما از آن منفک شد و در زیرمجموعه وزارت علوم نهاده شد.

تقسیم وظایف پژوهشگاههای فضایی و هوافضا، تکمیل زنجیره فناوری فضایی

وی با بیان اینکه حوزه کاری پژوهشگاه هوافضا با پژوهشگاه فضایی ایران کاملا متفاوت است، گفت: پژوهشگاه هوافضا بیشتر روی ساخت کاوشگرها تمرکز دارد و در زمینه ساخت ماهواره ورود نمی نماید.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه پژوهشگاه هوافضا بحث ارسال انسان به فضا را در دستور کار داشت، اضافه نمود: موضوع غذا و لباس فضانوردان و شرایطی که بتوان موجود زنده را به فضا فرستاد مواردی است که این پژوهشگاه در آن فعالیت دارد.

صمیمی با تاکید بر اینکه هم اکنون پژوهشگاه هوافضا روی بحث آزمایشگاه زیرمداری که برای ارسال موجود زنده به فضا به کار گرفته گردد، کار می نماید، اضافه نمود: این آزمایشگاه روی تست زیرسیستم هایی که قرار است برای اولین بار توسعه پیدا کند، فعالیت می نماید. به نوعی همکاری دو پژوهشگاه به این منوال است که پژوهشگاه فضایی ایران مشتری بخشی از اقداماتی است که پژوهشگاه هوافضا در زمینه تست زیرسیستم ها در فضا، انجام داده است.

وی گفت: در یک زنجیره تصور کنید که بخش مربوط به آزمایشگاه زیرمداری، پرتابهای زیرمداری و نیز محموله های زیستی توسط پژوهشگاه هوافضا انجام می گردد و بخش مربوط به ماهواره ها و خدمات فضاپایه را پژوهشگاه فضایی دنبال می نماید و این دو پژوهشگاه در کنار هم، زنجیره توسعه فناوری فضایی در کشور را تکمیل می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 289

به "تقسیم وظایف پژوهشگاههای فضایی و هوافضا، تکمیل زنجیره فناوری فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقسیم وظایف پژوهشگاههای فضایی و هوافضا، تکمیل زنجیره فناوری فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید