تمجید کمیته جهانی پاراوزنه برداری از برگزاری اولین دوره مسابقات بانوان در ایران

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس انجمن وزنه برداری جانبازان و معلولین از تمجید کمیته جهانی پاراوزنه برداری از برگزاری اولین دوره مسابقات بانوان در ایران اطلاع داد.

تمجید کمیته جهانی پاراوزنه برداری از برگزاری اولین دوره مسابقات بانوان در ایران

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، سیدمحمدرضا میرشفیعی رئیس انجمن پاراوزنه برداری درباره مسابقات قهرمانی کشور گفت: در مسابقات سال جاری 19 استان حضور داشتند و 111 ورزشکار در 10 وزن به رقابت پرداختند. از این تعداد ورزشکار، 19 نفر در رده جوانان مسابقه دادند.

وی ادامه داد: در این مسابقات، رکوردهای ملی جابه جا نشدند، البته ملی پوشان کشورمان به دلیل آماده شدن برای رقابت های فزاع در این دوره شرکت نکردند و در اردو آمادگی به تمرینات خود پرداختند و در سرانجام مسابقات قهرمانی کشور مردان، از اعضای تیم ملی به صورت رسمی و با حضور داوران رکوردگیری به عمل آمد.

میرشفیعی اضافه نمود: با توجه به اینکه رقابت ها تحت نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار و رکورد شرکت کنندگان در IPC ثبت می شد، برای اولین بار ورزشکارانی از کشور غنا نیز در مسابقات حاضر شدند و در دسته های 67، 72 و 107+ کیلوگرم با ورزشکاران ما به رقابت پرداختند.

وی تاکید نمود: بر اساس آنچه که در سنوات قبل انجام می شد، برای پشتوانه سازی تیم ملی بزرگسالان در کوششیم از جوانان برتر این رقابت ها در گروه زیر 25 سال با حضور مربیان پیروز استانی در اردوهای کوتاه مدت استفاده کنیم.

رئیس انجمن پارا وزنه برداری درباره برگزاری رقابت های قهرمانی کشور بانوان برای نخستین بار عنوان نمود: این مسابقات در بخش بانوان دارای معلولیت در ایران برگزار گردید، استقبال خوبی از آن به عمل آمد و هیئت های 19 استان در این رقابت ها ورزشکار داشتند. تعداد 80 بانوی پاراوزنه بردار برای اولین بار روی تخته رفتند و در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان بایکدیگر به رقابت پرداختند.

میرشفیعی توضیح داد: با توجه به اینکه برای نخستین بار رقابت ها در بخش بانوان به صورت رسمی برگزار می شد، از یک ماه پیش از اجرای آن، دوره های داوری و مربیگری درجه 3 بانوان را برگزار کردیم که 19 داور و 32 مربی در این کلاس ها آموزش دیدند.

وی گفت: از ویژگی های مهم این مسابقات، می توان به حضور کامل بانوان به عنوان عوامل فنی و اجرایی اشاره نمود. در این رقابت ها برای بخش صفحه گذاری نیز از خانم ها یاری گرفتیم که همه این ها با تحسین و تمجید کمیته جهانی پاراوزنه برداری همراه شد.

میرشفیعی بیان نمود: امیدواریم این کوشش ها در سطح استان ها نیز تداوم داشته باشد و با حمایت فدراسیون بتوانیم اردوهای بانوان را در آینده نزدیک شروع کنیم و برای رقابت های 2022 تیم ملی پارا وزنه برداری ایران در دو بخش آقایان و بانوان نماینده داشته باشد.

رئیس انجمن پارا وزنه برداری در سرانجام گفت: از مسئولان قبلی انجمن به ویژه بابک محمدی برای کوشش در راه اندازی بخش بانوان و سایر فعالیت هایش سپاسگزاریم و همچنین از همه عوامل فنی، اجرایی و همکاران فدراسیون نیز که در برگزاری رقابت های آقایان و بانوان مشارکت داشتند قدردانی می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 673

به "تمجید کمیته جهانی پاراوزنه برداری از برگزاری اولین دوره مسابقات بانوان در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید کمیته جهانی پاراوزنه برداری از برگزاری اولین دوره مسابقات بانوان در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید