تهران 1000 مجسمه دارد ، کدام یک از آنها در اولویت بازسازی هستند؟ ، آخرین شرایط شیرهای میدان حر (بازسازی ساختمان)

به گزارش اخبار ورزشی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: تهران بیش از هزار مجسمه دارد که 100 اثر آن جزو مجسمه های فاخر به شمار می آید و 50 اثر دیگر نمونه آثار هنرمندان بنام شهر تهران است و بازسازی وشستشوی آنها با تشخیص اعضای کمیته هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام می گردد.

تهران 1000 مجسمه دارد ، کدام یک از آنها در اولویت بازسازی هستند؟ ، آخرین شرایط شیرهای میدان حر (بازسازی ساختمان)

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مجید قادری در مصاحبه با خبرنگاران درباره نحوه آنالیز مجسمه های شهر در کمیته هنری سازمان شرح داد: شستشو و بازسازی مجسمه های شهر معمولا با آنالیز و تشخیص اعضای کمیته هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران است، به گونه ای که اگر مجسمه ای دچار آسیب شده باشد، ضمن شستشو بازسازی خواهد شد.

او با بیان اینکه براساس آمارها اکنون شهر تهران حدود بیش از هزار اثر مجسمه دارد که آثار فاخر آن 100 اثر و آثار هنرمندان بنام آن 50 اثر است، اضافه نمود: از این تعداد بعضی در سال های گذشته بازسازی شده اند و سال جاری هم در کمیته هنری سایر آثار یکی یکی در حال آنالیز هستند البته هر اثری شرایط خاص خودش را به لحاظ نگهداشت، هنرمند خالق و هنرمند بازسازی گر دارد که نباید از آنها غافل شویم.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: معمولا این مجسمه ها چون به لحاظ هنری ارزشمند هستند، برای شستشو و بازسازی به خود هنرمندان سپرده می گردد اما اینکه مانند شرکت ها بخواهیم مناقصه ای برای واگذاری به بخش خصوصی داشته باشیم، اینطور نیست و این هم تنها به دلیل ارزشمند بودن آثار و مجسمه هاست. برای نمونه می توان به بازسازی و جانمایی مجسمه های پارک هنرمندان اشاره نمود که با سازندگان این کار انجام شد.

قادری درباره مجسمه شیرهای دور میدان حر نیز شرح داد: این اتفاق درباره شیرهای میدان حر نیز صدق می نماید، شیرهای نصب شده اصلی نبودند و حتی کپی خوبی هم نبودند. بعد از آنالیز آن به وسیله همکاران ما و دعوت از اساتید آنها را به صورت اصولی بازسازی کردیم که در نهایت به دلیل بعضی حواشی ناقص به حال خود رها شد اما اکنون در کمیته هنری، طرح شیرها تایید شده و به زودی بازسازی آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

قادری با تاکید بر اینکه مجسمه ها به ترتیب اولویت بازسازی می شوند، گفت: معمولا مجسمه های سنگی و برنزی در اولویت هستند و اکنون مجسمه فردوسی در دستور کار برای برداشت اطلاعات قرار گرفته و سپس اقدامات برای دعوت هنرمند انجام می گردد. بعلاوه اثر استاد تناولی در پارک شفق، که کفش مجسمه آن به سرقت رفت را با خانواده استاد در میان گذاشتیم و چون هنرمند خارج از کشور بود، درخواست دادیم تا هنرمندی را که مورد قبول خودشان است، معرفی نمایند. در این باره بعلاوه می توان به اثر استاد محمدی اشاره نمود که قرار است اثر به وسیله خود شخص هنرمند در کارگاه پسرش بازسازی گردد و یا اثر میدان فردوسی تا به امروز دوبار به وسیله پسر استاد صدیقی در سال های 1357 و دهه 80 بازسازی شد و بعد از آن هم در واقع کسی بازسازی را انجام نداده است. بنابراین برای بازسازی مجسمه ها اولویت با خود هنرمند و یا هنرمندی که مورد اطمینان خالق اثر باشد، است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1993

به "تهران 1000 مجسمه دارد ، کدام یک از آنها در اولویت بازسازی هستند؟ ، آخرین شرایط شیرهای میدان حر (بازسازی ساختمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران 1000 مجسمه دارد ، کدام یک از آنها در اولویت بازسازی هستند؟ ، آخرین شرایط شیرهای میدان حر (بازسازی ساختمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید