تکذیب خرید 2 میلیارد دلار ریل از چین، برخی نمی دانند ریل چیست

به گزارش اخبار ورزشی، در حالی اخیرا عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد از قرارداد وزارت راه با چین برای واردات 2 میلیارد دلار ریل انتقاد نموده بود که معاون وزیر راه و شهرسازی با تکذیب این اظهارات، گفت: کسی که این سخنان را گفته نمی داند ریل چیست.

تکذیب خرید 2 میلیارد دلار ریل از چین، برخی نمی دانند ریل چیست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، یکشنبه هفته جاری رضا شهرستانی عضو انجمن فراوریکنندگان فولاد با اشاره به قرارداد اخیر وزارت راه و شهرسازی با چین برای واردات 2 میلیارد دلار ریل قطار، گفته بود: 2 میلیارد دلار ریل قطار وارداتی در ذوب آهن قابل فراوری است، وزارت راه حتی فرصتی هم به این شرکت برای فراوری ریل نداده و قرارداد خود را با چینی ها اوایل سال آینده اجرایی می نماید.

وی با بیان این که این قرارداد در حالی منعقد شده که ذوب آهن امکان فراوری این ریل ها را داشت، یادآور شد: کارخانه ذوب آهن هزینه زیادی را برای ایجاد خط فراوری ریل در این کارخانه انجام داده است. این خط فراوری تا یک ماه آینده آماده فراوری خواهد بود اما وزارت راه حتی فرصتی هم به این شرکت برای فراوری ریل نداده و قرارداد خود را با چینی ها اوایل سال آینده اجرایی می نماید.

وی با تاکید بر این که این موضوع برای ذوب آهن بسیار نگران کننده است، گفت: وزارت راه به جای حمایت از فراوری داخلی تمایل به واردات کالاهای مورد احتیاج خود دارد.

این در حالی که هم وزیر راه و شهرسازی و هم معاون وی در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هرگونه خرید ریل از چین را تکذیب کردند.

محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن در رابطه با اظهارات عضو انجمن فراوریکنندگان فولاد به خبرنگار مالی خبرنگاران گفت: اینها یا نمی دانند ریل چیست یا این که نمی دانند 2 میلیارد دلار چه مقدار پول است.

وی ادامه داد: برای توسعه خطوط ریلی و افزایش ظرفیت حمل و همچنین دو خطه کردن احتیاجمند ریل هستیم البته این بدان معنا نیست که ما برویم و دو میلیارد دلار ریل خریداری کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 606

به "تکذیب خرید 2 میلیارد دلار ریل از چین، برخی نمی دانند ریل چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب خرید 2 میلیارد دلار ریل از چین، برخی نمی دانند ریل چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید