دارایی های دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته گردد

به گزارش اخبار ورزشی، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز در حاشیه بازدید از نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند ترکیه خاطرنشان کرد باید دارایی های دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته گردد و در عین حال آگاهی و آموزش های زیربنایی لازم داده گردد.

دارایی های دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته گردد

به گزارش سازمان نظام صنفی رایانه ای البرز، علی پاک باخته گان زنجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند که در روزهای 27 و 28 خردادماه در استانبول برپا شد گفت:ضمن بازدیدى که از غرفه های نمایشگاه و صحبت هایی که با شرکت نمایندگان و فعالان این حوزه داشتم، به این نتیجه رسیدم که کشور ترکیه هم مانند بسیاری از نقاط دنیا در بحث بلاکچین و رمزارزها فضاى گسترده اى براى کار دارد و می توانیم تعاملات خوبی را در این حوزه با کشور ترکیه برقرار کنیم.

وی گفت: بعلاوه در دیداری که با جواددمعبودی فر، سرکنسولگری ایران در استانبول داشتم ، ایشان وعده همکاری و مساعدت برای معرفی و تعامل تجار و فعالان پیروز حوزه ارز دیجیتال را داده و در عین حال تاکید نمودکه قصد داریم همکاری های لازم برای تعامل دو کشور در این حوزه ایجاد گردد.

پاک باخته گان زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: یکی از راه های مهم تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور توجه به حوزه کسب و کارهای اینترنتی و نوپا است که توجه به این نوع کسب و کارها می تواند زمینه تحقق شعار سال(فراوری،پشتیبانی ها و مانع زدایی) را فراهم کند.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز ادامه داد: کشور ما در سالهای اخیر در حوزه تجارت الکترونیکی فرایند رو به رشدی را تجربه نموده بود اما سهم عایدی ایران از تجارت الکترونیکی در منطقه و در بین کشورهای همسایه هم چنان کم است.

پاک باخته گان زنجانی با بیان اینکه بحث رمز ارزها و فعالیت در حوزه ارزهای دیحیتال یکی از راههای رسیدن به اقتصادی دیجیتالی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه از عمر رمزارزها در اقتصاد دنیا سال هایی نسبتا طولانی گذشته اما در ایران ، این موضوع همچنان با چالش ها و محدودیت هایی روبرو است و می توان گفت قوانین لازم برای اداره این ارزها وجود ندارد .

وی در عین حال اعلام کرد: هر چند در کشورمان قوانینی برای مدیریت ماینرها و استخراج نمایندگان ارزهای دیجیتال نهایی شده اما برای خرید و فروش و صرافی هایی که در این حوزه فعالیت می نمایند قوانین دقیقی وجود ندارد و همین امر، باعث شده نگرانی هایی درباره احتمال کلاهبرداری و از بین رفتن سرمایه مردم به وجود بیاید.

وی تاکید نمود: بخش خصوصی فعال در این حوزه باید به این نکته توجه کند که ممکن است سیاست گذار به علت تعجیل یا عدم شناخت در این حوزه به شیوه نادرستی تصمیم گیری کند ولی بخش خصوصی باید کوشش خود را برای شناساندن بسترهای این صنعت انجام دهد.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز در عین حال اعلام کرد: دغدغه مردم و کسب وکارها در حوزه رمزارزها ، بلاتکلیفی مسائل قانونی، عدم امنیت و کلاهبرداری و یا نبود پشتوانه قوی در این حوزه است که طبیعتا احتیاج به آموزش و فرهنگ سازی دارد.

پاک باخته گان زنجانی که در حاشیه بازدید از نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند در استانبول سخن می گفت، توضیح داد: باید دارایی های دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته گردد و در عین حال آگاهی و آموزش های زیربنایی لازم داده گردد تا حس آرامش در فضای عمومی جامعه برای استفاده از رمز ارزها به وجود بیاید.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز باتاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور بسیار حساس است، گفت: در این مقطع زمانی به عایدیهای ارزی احتیاج داریم؛ در این شرایط صنعت ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال ضمن ارزآوری می تواند در تسهیل تجارت بین المللی یاری کند. بازرگانان می توانند با استفاده از رمزارزهای فراوری شده نسبت به واردات کالا اقدام نمایند و مسائل تحریم بانکی برای پرداخت هزینه ها را دور بزنند.

لازم به ذکر است فناوری بلاکچین در بسیاری از مواقع معادل رمزارز گرفته می گردد، اما این اشتباه است، چون یکی از حوزه هایی که با استفاده از فناوری بلاک چین به آن پرداخته می گردد، بحث رمزارزهاست. ضمن این که می توان از منظرهای مختلف به رمزارزها نگاه کرد. اصل منظر، بحث کلان حاکمیتی است.

بلاکچین یک فناوری است که کاربردهای زیادی دارد و یکی از کاربردهایش رمرزارزهاست. برآوردی که وجود دارد این است که خود بلاک چین می تواند آغاز یک سری تحولات فناوری باشد که منجر به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گردد و می تواند در آینده ای نه چندان دور چیزی شبیه نقش IT یا انفجار اطلاعات داشته باشد. بنابراین نمی توان آن را محدود به بیت کوین و ماینینگ کرد.

اما به گفته بعضی کارشناسان این حوزه، بانک ها و سرمایه گذاران خطرپذیر در دنیا به این جمع بندی رسیده اند که انقلاب صنعتی چهارم به وسیله بلاکچین قابل اجراست و می توانند نحوه تبادل ارزش و دموکراسی اقتصادی را در پی داشته باشد. پس بسیار جسورانه در حال هزینه کردن هستند تا بتوانند شرکت های فناورانه نسل بعدی را پیدا و اقتصادشان را متحول نمایند.

مهم ترین ویژگی این فناوری تمرکززدایی آن است که با ذخیره داده ها در سراسر شبکه بلاکچین، خطراتی را که با ذخیره داده ها به طور مرکزی به وجود می آید، حذف می نماید. اما فناوری بلاکچین در صنعت بانکداری مزایایی دارد که کاهش هزینه های سازمانی، افزایش امنیت، جلوگیری از پولشویی و بهینه سازی تعاملات اقتصادی بین المللی مهم ترین آنهاست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1605

به "دارایی های دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارایی های دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید