جبران ارزش مبادلات سهام پدیده از محل سهام سهام دارای اصلی

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی توضیح داد: به وسیله جابه جایی سهام سهامداران اصلی که مدعی مالکیت حداکثری سهام پدیده بودند، ضریبی به ارزش مبادلات سهام ثبت نشده سهام داران این مجموعه اضافه می گردد.

جبران ارزش مبادلات سهام پدیده از محل سهام سهام دارای اصلی

به گزارش خبرنگاران، علیرضا رشیدیان شب گذشته، اول بهمن ماه، در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری در نمایشگاه بین المللی مشهد در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به ثبت مبادلات پیشین سهام پدیده اظهار کرد: میزان ارزش سهام های پدیده که پیش از این مبادله شده است، بیش از 2000 میلیارد تومان برآورد می گردد.

وی ادامه داد: اگر این سهام را با قیمت پیشین خود مقایسه کنیم، مجموع ارزش این مبادلات به 5000 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد نمود. بنابراین بنا شده با طی فرایندی که در اتاق مبادلات سهام پدیده صورت می گیرد، ضریبی به ارزش این سهام ها که ارزش آن کاهش پیدا نموده، اضافه گردد.

رشیدیان در تشریح این فرایند اعلام کرد: این فرایند به وسیله جابه جایی سهام سهامداران اصلی که مدعی مالکیت حداکثری سهام پدیده بودند، به نفع مردم صورت می گیرد. هم اکنون در برآوردهای ما برای ثبت سهام واقعی، قیمت گذاری سهام از 2000 به 3000 تومان افزایش یافته است که کشش خوبی را ایجاد خواهد نمود.

استاندار خراسان رضوی در خصوص راه اندازی اتاق مبادلات سهام پدیده اعلام کرد: قرار شده با همکاری سازمان بورس و پیگیری های وزرای کشور و اقتصاد اتاق جداگانه تبادل و خرید و فروش سهام در پدیده راه اندازی گردد که نرم افزار آن مورد تایید باشد. در این اتاق باید سهام واقعی و غیرواقعی از یکدیگر تفکیک گردد.

رشیدیان با اشاره به تامین بخشی از خسارات کشاورزان استان به وسیله ستاد بحران خراسان رضوی پس از موافقت وزارت کشور گفت: بخش تقریبا زیادی از این خسارات به وسیله بیمه تامین شده است. براساس برآوردها حدود 835 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان استان وارد شده که بیشتر آن در باغات پسته و انار و زمین های زعفران متمرکز بود.

وی اضافه نمود: یکی از دلایلی که ما برای جبران این خسارت ها دچار مشکل شدیم، این بود که بیمه نرخ های جدید مشخص کرد و اعلام تعرفه های جدید طول کشید. همین امر موجب فاصله افتادن بین بیمه های صورت گرفته و جبران خسارت شد. در شرایط جدید بیمه ها پذیرفته اند که در محاسبات خود این فاصله را نیز لحاظ نمایند و بخشی از آن هم پرداخت شده است.

سپرده گذاری 41 هزار میلیارد تومانی در بانک های استان

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری استان برای برگزاری نمایشگاه هایی با موضوعات پولی و مالی گفت: خراسان رضوی مزیت ها و فرصت های مالی زیادی از جمله گردشگری، زیارت، گردشگری سلامت، معدن، صنعت و کشاورزی را در خود جای داده است. همچنین استان ما از نظر موقعیت ژئوپولتیک نیز در میان بسیاری از بازارهای بین المللی قرار داشته و از یک سو به بازارهای کشورهای آسیای میانه اتصال داشته و از سوی دیگر با کشور افغانستان ارتباط دارد.

رشیدیان با بیان اینکه جدای از همه این ها، استان خراسان رضوی و مشهد خواب پول فراوانی دارد، توضیح داد: تنها در 13 بانک استان بیش از 41 هزار میلیارد تومان پول سپرده گذاری شده است. با این حال یکی از مسائل اقتصاد کشور ما این است که نتوانسته ایم مردم را با مشارکت در فعالیت های مالی آشنا کنیم. از سوی دیگر نتوانسته ایم فعالان مالی را هم با منابع دیگری غیر از بانک آشنا کنیم. یکی از اهداف ما در قالب برگزاری این نمایشگاه آموزش مردم و تولیدنمایندگان با فعالیت های مالی و مالی است.

وی اضافه نمود: اینگونه مردم می توانند به جای سرمایه گذاری در موسساتی که از نظر سرمایه گذاری دچار بعضی مسائل هستند، با آشنایی با بازارهای پولی و مالی در آینده کشور و بهره برداری از سودهای مناسب بهره ببرند.

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: همواره در برگزاری نمایشگاه های جدید کمی مقاومت وجود دارد. بانک ها پس از اتفاقاتی که برای بعضی از موسسات مالی اعتباری رخ داد، محل اصلی دریافت سرمایه های مردم شدند. به همین جهت ورود رقبای جدید سرمایه گذاری مانند بورس و شرکت های سرمایه گذاری شاید برای بانک ها خوشایند نباشد.

رشیدیان اعلام کرد: از سوی دیگر صنایع ما مسائلی جدی دارند و این مسائل تنها با مدل دریافت تسهیلات از بانک ها قابل حل نیست. اگر این سرمایه گذاری ها در قالب بورس صورت گیرد، منجر به مشارکت ملی برای توسعه اشتغال خواهد شد. به نظر می رسد بهترین و اسلامی ترین نوع مشارکت بورس است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 720

به "جبران ارزش مبادلات سهام پدیده از محل سهام سهام دارای اصلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران ارزش مبادلات سهام پدیده از محل سهام سهام دارای اصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید