جذابترین و تاثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینما در خصوص مهاجرت و پناهندگی

به گزارش اخبار ورزشی، با توجه به اینکه مهاجرت همواره یکی از پررنگ ترین فعالیت های بشری برای تغییر مسیر زندگی بوده است، جای تعجب نیست که فیلم سازان و کارگردانان تعداد زیادی فیلم درباره مهاجرت بسازند.

جذابترین و تاثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینما در خصوص مهاجرت و پناهندگی

ناگفته نماند که در کشور ما نیز هم اکنون موج عجیبی درباره مهاجرت به میان آماده است؛ به همین علت عده زیادی خواهان این هستند که در خصوص مهاجرت و چالش هایش بیشتر بدانند. در واقعا فیلم درباره مهاجرت به مخاطب نشان می دهد که در صورت رها کردن کشور خود و پناه بردن به کشور دیگر، با چه صحنه ها و سختی ها و مشکلاتی روبه رو خواهد شد. البته که مهاجرت در بسیاری از موارد می تواند برترین تصمیم برای نجات یک زندگی و ارتقای سطح آن باشد. پس این تصمیم با شماست که چطور به مهاجرت نگاه کنید. اگر می خواهید با نام های فیلم درباره مهاجرت آشنا شوید و فهرست باارزشی از این فیلم ها برای دیدن داشته باشید، در ادامه ما را همراهی کنید.

فیلم یک زندکی بهتر (A Better Life) - 2011

فیلم یک زندگی بهتر به کارگردانی کریس ویتز از برترین فیلم ها با موضوع مهاجرت است. این فیلم داستان یک باغبان مهاجر مکزیکی در لس آنجلس را دنبال می نماید که سخت در کوشش است تا آینده ای بهتر برای پسرش فراهم کند. به طور کلی این فیلم به آنالیز موضوعات خانواده، فداکاری و چالش های پیش روی مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده می پردازد.

فیلم در آمریکا (In America) - 2002

به کارگردانی جیم شریدان، در آمریکا داستان یک خانواده مهاجر ایرلندی را روایت می نماید که در جستجوی زندگی بهتر به شهر نیویورک نقل مکان می نمایند. این فیلم مبارزه ها، شادی ها و تجربیات آن ها را به تصویر می کشد، در حالی که زندگی در کشوری تازه را طی می نمایند و در عین حال با از دست دادن شخصی دست و پنجه نرم می نمایند.

فیلم بیمار بزرگ (The Big Sic) - 2017

این کمدی رمانتیک به کارگردانی مایکل شوالتر بر اساس رابطه واقعی بین کمدین کمیل نانجیانی و همسرش امیلی وی در گوردون ساخته شده است. این فیلم به آنالیز تفاوت های فرهنگی، پویایی خانواده و مسائل مهاجرت می پردازد، زیرا کومیل، با انتظارات خانواده اش سروکار دارد در حالی که عاشق امیلی، یک زن آمریکایی می گردد.

فیلم آوالون (Avalon) - 1990

آوالون به کارگردانی بری لوینسون، داستان یک خانواده یهودی مهاجر در بالتیمور را طی چندین نسل نقل می نماید. در حالت کلی فیلم آوالون به آنالیز مضامین هویت، جذب، و پویایی در حال تغییر جوامع مهاجر در آمریکا می پردازد.

فیلم همنام (Namesake) - 2006

فیلم همنام به کارگردانی میرا نیر و بر اساس رمانی از جومپا لاهیری، سفر مردی بنگالی-آمریکایی به نام گوگول گانگولی را به تصویر می کشد که هویت فرهنگی و روابط خود با والدین مهاجرش را نقل قول می نماید. در یک نتیجه گیری کلی این فیلم به آنالیز مضامین سنت، خانواده و تجربه مهاجر می پردازد.

فیلم منطقه 9 (District 9) - 2009

منطقه 9 به کارگردانی نیل بلومکمپ، یک فیلم علمی تخیلی است که به طور تمثیلی به آنالیز مسائل بیگانه هراسی و جداسازی به وسیله داستان پناهندگان فرازمینی در آفریقای جنوبی می پردازد. این فیلم سوالاتی را در خصوص انسانیت، تعصب و رفتار با جوامع به حاشیه رانده شده مطرح می نماید.

فیلم مسکو در هادسون (Moscow on the Hudson) - 1984

مسکو در هادسون به کارگردانی پل مازورسکی ساخته شده است. این فیلم داستان یک ساکسیفونیست روسی را دنبال می نماید که هنگام بازدید از شهر نیویورک به ایالات متحده پناه می برد. به طور خلاصه این فیلم مضامین آزادی، شوک فرهنگی و تجربه مهاجران در آمریکا را آنالیز می نماید.

فیلم چگونه دموکراسی در حال حاضر کار می نماید (How Democracy Works Now) - 2010

فیلم چگونه دموکراسی در حال حاضر کار می نماید، یک مجموعه مستند است که نگاهی عمیق به سیستم مهاجرت ایالات متحده و روند قانونگذاری پیرامون اصلاحات مهاجرتی ارائه می دهد. در یک نقد کلی، این مجموعه به آنالیز پیچیدگی های سیاست مهاجرت و تاثیر آن بر افراد متقاضی پناهندگی و شهروندی در ایالات متحده می پردازد.

فیلم رویاهای رادیویی (Radio Dreams) - 2016

خوب است اشاره کنیم که از نظر مخاطبان برترین فیلمی که حقیقت و ماهیت مهاجرت را برای مهاجرانی که با امید و آرزوی واهی، به مهاجرت تن دادند، روشن می سازد؛ فیلم ایرانی رویاهای رادیویی با بازی محسن نامجو و به کارگردانی آقای بابک جلالی است که توانسته جوایز متعدد و معتبری را در ایران و خارج از کشور کسب کند.

فیلم میناری (Minari) - 2020

میناری به کارگردانی لی آیزاک چانگ، روایت یک خانواده آمریکایی- کره ای را نقل می نماید که با رویای یک زندگی بهتر به یک مزرعه کوچک در آرکانزاس نقل مکان می نمایند. به صورت کلی، این فیلم از بی ثباتی، چالش های و سختی های پس از مهاجرت به خوبی صحبت می نماید.

فیلم زندگی های پیشین (Past Lives) - 2023

فیلم زندگی های پیشین، داستان زندگی نورا و هه سونگ را نقل می نماید که از کودکی با یکدیگر دوست بوده اند. درست که این فیلم از ابتدا با موضوع مهاجرت خانواده نورا از کره جنوبی شروع می گردد، اما در حالت کلی حول محور عشق و پیوند دوباره نورا و هه سونگ می چرخد. در واقعا زندگی های پیشین سعی دارد دو دیدگاه متفاوت را نسبت به مهاجرت به تصویر بکشد .

انیمیشن المنتال (Element) - 2023

یکی دیگر از برترین فیلم درباره مهاجرت که می توانیم معرفی کنیم، انیمیشن المنتال یا عناصر است که مفهوم عمیقی را در بطن خود پرورش داده است. این انیمیشن با ساختار بچگانه از یک چالش بزرگسالی صحبت می نماید و با به تصویر کشیدن ترس و واهمه افراد برای مهاجرت، در کوشش است که بگوید مهاجرت می تواند یا وجود سرشروع نامعلوم و مبهم، انتها لذت بخش و دلنشینی داشته باشد.

در نتیجه می توانید با دانلود فیلم و دیدنی این فهرست، نگرش و ذهنیت خوبی نسبت به مهاجرت و پناهندگی پیدا کنید تا علاوه بر چالش های مثبت با چالش های منفی و دردسرساز نیز آشنا شوید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 24 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1403 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2180

به "جذابترین و تاثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینما در خصوص مهاجرت و پناهندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابترین و تاثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینما در خصوص مهاجرت و پناهندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید