حیوانات کره زمین یک میلیون سال دیگر چه شکلی خواهند بود؟

به گزارش اخبار ورزشی، شما گربه خانگی تان را برای خوردن غذا صدا می زنید. یکباره صدای گرومپ گرومپ بلندی در خانه می پیچد. با هر گرومپ ظروف روی میز غذا به لرزه درمی آیند.

حیوانات کره زمین یک میلیون سال دیگر چه شکلی خواهند بود؟

یک تابلو از روی دیوار سقوط می نماید. زلزله آمده؟ نه، فقط یک گربه با جثه اسب های پونی در حال نزدیک شدن به میز غذا است. این گربه به مقدار غذایی 10 برابر یک گربه معمولی احتیاج دارد. و مثل تراکتور خرخر می نماید.

این سناریوی احتمالی برای روند تکامل حیوانات در آینده است. شرایط اقلیمی، آب، اکسیژن موجود در هوا و حتی نیروی جاذبه عوامل مؤثر در روند تکامل هستند.

گربه ها به مقدار کره اسب می شوند

برای مثال، دانشمندان پیش بینی می نمایند بعضی گونه های پرنده به تدریج پرهای خود را از دست دهند. آن ها در آینده شبیه به گربه های بی موی اسفینکس، با منقال و بال خواهند بود. احتمالاً همین اتفاق برای حیوانات خانگی ما هم رخ خواهد داد. موی بدن آن ها به تدریج کوتاه تر خواهد شد، تا جایی که به کلی بی مو خواهند بود.

حیوانات شهری همانند کبوترها و موش ها بزرگ تر خواهند شد، چیزی در حد و مقدار گربه ها.

چند میلیون سال قبل، موش ها تقریباً به مقدار انگشت کوچک ما بودند. علتش این است که در سوراخ های کوچک پنهان می شدند و مجبور بودند خود را از چشم شکارچیان بزرگ تقریباً نامرئی نگه دارند.

حالا اما آن ها در دخمه های راحتی زندگی می نمایند که انسان ها ساخته اند. آن ها می توانند در آنجا لانه های راحتی برای خود بسازند. و غذای فراوان موجود در زباله ها می تواند جلوی گرسنه ماندن آن ها را بگیرد.

آن ها کاملاً احساس راحتی می نمایند و به بزرگ تر شدن ادامه می دهند. علاوه بر این، موش ها حالا موهای چربی روی بدن خود دارند، به همین علت آب کثیف یا سمی صدمه ای به آن ها نمی زند.

پرنده ها جثه بزرگ تری پیدا می نمایند

اما برای پستانداران گیاهخوار احتمالاً وضع رو به وخامت خواهد رفت. منابع غذایی آن ها به تدریج از میان خواهد رفت. به مرور زمان جنگل ها و گیاهان کمتری بر روی کره زمین وجود خواهد داشت، و بعضی گیاهان به کلی از میان خواهند رفت.

در نهایت، به علت کمبود غذا، جثه حیواناتی همانند گوزن ها، فیل ها، زرافه و دیگران کوچک تر و کوچک تر خواهد شد. و گوش های آن ها بزرگ تر خواهد شد تا بتوانند از این طریق حرارت از دست دهند و بدن خود را خنک نمایند. دم های آن ها بلندتر خواهد شد تا بتوانند حشرات را از خود دور نمایند.

همانطور که پستانداران خشکی کوچک تر می شوند، پرنده ها هم جثه بزرگ تری پیدا می نمایند. چون می توانند حیوانات کوچک تر شده را در رژیم غذایی خود جا دهند. و ماهیچه های پرندگان بسیار قوی تر خواهد شد، چون باید مسافت های طولانی را در جستجوی غذا پرواز نمایند.

احتمال اینکه حیوانات منطقه ها خشک و گرم نحوه به دست آوردن آب از هوا را یاد بگیرند، بیشتر می گردد. برای این منظور، آن ها به پوست اضافه احتیاج دارند. صبح های زود، زمانی که هوا به خنک ترین دمای خود می رسد، رطوبت بر روی این عضو تازه بدن آن ها جمع می گردد. و یقه بعضی انواع مارمولک هم بسیار بزرگ تر خواهد شد و آن ها می توانند آب باران بیشتری را جمع نمایند.

در آینده ماهی ها پرندگان کوچک را شکار نمایند

در بحث حیوانات دریایی، حالا ماهی هایی را می شناسیم که برای گرفتن حشرات از آب به بیرون می پرند. طی روند تکامل، باله های ماهی ها ممکن است بلندتر و قوی تر گردد تا بتوانند پرش بیشتری داشته باشند. و آن باله ها به تدریج تبدیل به بال خواهند شد تا بتوانند واقعاً ماهی پرنده شوند. شاید در آینده این ماهی ها پرندگان کوچک را شکار نمایند. برای این منظور، آن ها یاد می گیرند نفس خود را مدت بیشتری حبس نمایند و بسیار بلندتر پرواز نمایند.

اما ماهی های بزرگ و پستانداران دریایی روزگار دشواری خواهند داشت. دمای آب اقیانوس ها بالا خواهد رفت و بعضی گونه ها آغاز به از میان رفتن می نمایند. بزرگ ترین ساکن دنیای زیر آب، وال آبی که به مقدار 2 اتوبوس مدرسه است، جثه کوچک تری پیدا خواهد نمود، چون غذای کمتری برای آن در اقیانوس وجود خواهد داشت.

اما جمعیت مارمولک ها و خزندگان افزایش خواهد یافت. آن ها در جذب حرارت ماهرند. و با تعییرات اقلیمی، حشرات بیشتری بر روی کره زمین وجود خواهد داشت، که این به معنای بیشتر شدن غذای مارمولک ها است. جثه آن ها آغاز به افزایش خواهد نمود. ااما حالا باید از خود در برابر پرندگان بزرگ دفاع نمایند. پاهای آن ها بلندتر و قوی تر خواهد شد. به همین علت می توانند سریع تر بدوند و غذای پرنده ها نشوند.

و حشرات… جمعیت آن ها به شکلی انفجاری افزایش خواهد یافت. حشرات احتمالاً به صورت دسته جمعی در گروه های بزرگ زندگی خواهند کرد و برای یافتن غذا اینور و آنور پرواز خواهند کرد. آن ها خشمگین و گرسنه خواهند شد چون منبع معمول غذایشان که پستانداران هستند از نظر تعداد یا جثه کاهش یافته اند.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2145

به "حیوانات کره زمین یک میلیون سال دیگر چه شکلی خواهند بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیوانات کره زمین یک میلیون سال دیگر چه شکلی خواهند بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید