خبرنگاران استاندار: بازسازی باغ سالار کلانتر کرمان سال جاری به انتها می رسد

به گزارش اخبار ورزشی، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان گفت: کار بازسازی باغ سالار کلانتر کرمان که از یک سال قبل شروع شده ، تا خاتمه سال جاری با حصارکشی و محوطه سازی به اتمام می رسد.

خبرنگاران استاندار: بازسازی باغ سالار کلانتر کرمان سال جاری به انتها می رسد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمد جواد فدایی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های میراث فرهنگی کرمان اضافه کرد: بخشی از هزینه های بازسازی این بنای تاریخی را میراث فرهنگی و بخشی دیگر را سازمان اوقاف به عنوان متولی این بنا تامین نموده است.

وی اعلام کرد: این باغ پس از بازسازی و بازسازی به مجنوعه گردشگری و سفره خانه سنتی تبدیل می گردد.

استاندار کرمان با اشاره به بازسازی و بازسازی خانه دین یار گفت: بخش اصلی این عمارت در گذشته بازسازی شده است و بخشی از بازسازی آن باقی ماند که مقرر شد تا دهه فجر سال جاری بازسازی و پس از بازسازی به خانه مطبوعات و موزه مطبوعات کرمان تبدیل گردد.

وی همچنین در بازدید از بنای قبه سبز کرمان گفت: قبه سبز قدیمی ترین دانشگاه ایران است و کار اکتشاف و باستانشناسی این بنا از سرعت لازم برخوردار نیست که مقرر شد از باستان شناسان کشور نیز یاری گرفته گردد همچنین تملک اراضی اطراف آن نیز در دستور کار قرار گیرد.

فدایی اضافه کرد: در بازدید از بازار قلعه محمود مقرر شد عملیات برق رسانی آن به زودی به اتمام برسد و کار بازسازی مغازه ها نیز شروع گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1087

به "خبرنگاران استاندار: بازسازی باغ سالار کلانتر کرمان سال جاری به انتها می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: بازسازی باغ سالار کلانتر کرمان سال جاری به انتها می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید