خبرنگاران 27 هزار فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد شد

به گزارش اخبار ورزشی، تبریز - خبرنگاران - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت 49 کاریابی دارای مجوز در استان، گفت: سال گذشته با استفاده از توان کاریابی ها و تسهیلات برطرف موانع فراوری برای 27 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

خبرنگاران 27 هزار فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد شد

حسین فتحی روز دوشنبه در نشست نمایندگان تشکل های کارگری و کانون بازنشستگان آذربایجان شرقی با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگی های بازار کار را وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و باز اندیشی در نظام آموزشی با موضوع مهارتی و کاربردی را ضروری خواند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای خدمات رسانی مجموعه ادارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جامعه کار و فراوری استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این استان با36 شهرک صنعتی 17 ناحیه و یک شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی با چهار هزار و 500 کارگاه فعال و پنج هزار تعاونی و 268 معدن در حال بهره برداری یکی از صنعتی ترین استان های کشور است.

وی بیشترین مسائل واحدهای فراوریی آذربایجان شرقی را مربوط به واحدهایی دانست که بر اساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی فاقد اهلیت واگذار شده اند، اضافه کرد: در عارضه یابی و آسیب شناسی این واحدها، بیش از 80 درصد مسائل ناشی از مسائل مدیریتی بوده و کمتر از 20 درصد چالش های این واحدها از عواملی چون تحریم و رکود مالی متأثر بوده است.

حسینی با اشاره به چندین مورد از تغییرات مدیریتی در این واحدها در سطح استان یادآور شد: برای نمونه با تغییرات مدیریتی در کارخانجات بلبرینگ سازی، چینی ارس، گسترش توسعه صنعت آذربایجان، تبریز کف، سراب بافت و ماشین آلات صنعتی شاهد رونق فراوری و از سرگیری فعالیت آنها بوده ایم.

وی با اشاره به مسائل بخش صنعت و فراوری، اصلاح قوانین و ایجاد مقررات تسهیل گر، برای رونق فراوری با مشارکت شرکای اجتماعی را خواهان شد و گفت: در واگذاری واحدهای فراوریی به بخش خصوصی، اهلیت افراد به طور جدی مورد توجه باشد.

فتحی همچنین با اشاره به شرایط بلاتکلیف کارخانه ماشین سازی تبریز و ریخته گری اظهار کرد: کارخانه ماشین سازی تبریز و ریخته گری در حالت بلاتکلیفی بسر می برند و در صورت عدم تدبیر و مشخص تکلیف به موقع در چند روز آینده با بحران و تنش کارگری در این زمینه روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به بعضی ویژگی های جویندگان کار در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حال حاضر 265 هزار نفر بیکار در سطح استان داریم که 7 .18 درصد آن را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که از متوسط کشوری نیز بالاتر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 970

به "خبرنگاران 27 هزار فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 27 هزار فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید