تور ترکیه: خرج و برج گذران زندگی در شهرهای ترکیه(بخش اول)

به گزارش اخبار ورزشی، می گویند زبان و دهن ندارد. هر طور بگذرانی همان طور پیش می رود.

خب طبیعی است که استاندارد زندگی تان هر چه بالاتر باشد بیشتر به جیب مبارک فشار می آورید. اما در این مطلب همه چیز را میانه در نظر گرفته ایم و یک شمای کلی از شرایط زندگی و خرج و دخل زندگی در ترکیه در دسته بندی های کلی پیش روی تان قرار داده ایم.

تور ترکیه: خرج و برج گذران زندگی در شهرهای ترکیه(بخش اول)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

مسکن

کرایه مسکن در صدر هزینه های زندگی در ترکیه قرار گرفته است و نوع سوخت گرمایشی در هزینه مسکن بسیار موثر است. زغال سنگ، گاز لوله کشی ، گاز کپسول؛ گازوئیل ، هیزم از سوخت های مصرفی در ترکیه است که هر کدام قیمت های متفاوتی دارد . آپارتمان سیستم مرکزی دارد و بخاری یا پکیج در مقدار هزینه ها تاثیرگذار است. کرایه مسکن از شهری به شهر دیگر فرق دارد. در برخی شهرها کل کرایه یک سال را از شما پیش می گیرند و در برخی شهرها ماه به ماه باید پرداخت کنید. ولی آنها هم معمولا 2 یا 3 ماه کرایه را پیش می گیرند. کرایه مسکن در ترکیه از 350 لیر آغاز و تا 1000 لیر در نوسان است. در خانه های با سیستم مرکزی، مبلغ 70 تا 100 دلار باید پول سوخت پرداخت کنید و این مبلغ جدای از کرایه مسکن می باشد

هزینه تلفن

تلفن از ضروریات زندگی در ترکیه می باشد و همچون انرژی در ترکیه هزینه بالایی دارد. حداقل باید 25 لیر در ماه هزینه تلفن بپردازید. سه نوع اپراتور تلفن همراه به نام های ترکسل و ودافون و اوا در ترکیه وجود دارد. اگر با اینترنت سرو کار دارید ماهانه 50 لیر باید بپردازید. از بین این سه اپراتور، ترکسل ارزانترین و اوا گرانترین می باشد.

هزینه مواد غذایی

هزینه آشپزخانه ای در ترکیه تقریبا همچون ایران است چرا که قیمت مواد غذایی با ایران فرق چندانی ندارد. حدود 300 لیر را برای این آیتم در ماه در نظر بگیرید.

سایر هزینه های منزل

همانطور که گفتیم، انرژی در ترکیه بسیار گران بوده به همین سبب باید در مصرف انرژی دقت و صرفه جویی نمایید. هر شش ماه قیمت بنزین، آب، برق و گاز افزایش می یابد. آب در مقایسه با سایر انرژی ها قیمتی مناسب تری دارد.

آشپرخانه شما هر دو ماه حداقل به یک کپسول گاز احتیاج دارد و قیمت هر کپسول گاز 52 لیر ترک می باشد.

ماهانه حداقل بین 30-100 لیر هزینه برق و 20-40 لیر برای آب باید بپردازید که البته بستگی به تعداد افراد خانه دارد . اگر از آبگرمکن گازی برای حمام بهره ببرید باید هر ماه، دو کپسول گاز که قیمت آن 105 لیر می گردد بخرید.

هزینه های ایاب و ذهاب

هزینه های رفت و آمد در ترکیه یکی دیگر از هزینه های بالا در این کشور به شمار می رود. قیمت بلیط اتوبوس از استانبول به یک شهر دیگر که رفت و برگشتش150 کیلومتر می گردد، 50 لیر است . از شهر دوغو بیازیت شهر مرزی به ایران تا استانبول قیمت بلیط رفت، 80 لیر است. برای هر بلیط اتوبوس شهری، مترو و دولموش ها 3 لیر در نظر بگیرید.

هزینه بهداشت و درمان

هزینه های سلامتی در ترکیه بسیار گران است و حتی مرز نشینان ترکیه برای مداوا و کارهای درمانی به شهرهای مرزی ایران می آیند. ویزیت یک دکتر در ترکیه از 100 لیر آغاز می گردد . دارو و آزمایشگاه و رادیولوژی و…. جیب را خالی می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1861

به "تور ترکیه: خرج و برج گذران زندگی در شهرهای ترکیه(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: خرج و برج گذران زندگی در شهرهای ترکیه(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید